• Velouria

    Åkesson spelar bort dina pengar

    Hur kan folk vara okej med en partiledare som framställer sig som moralens väktare men gör ett så grovt moraliskt övertramp genom att slösa bort folks surt förvärvade pengar som de tvingas betala in till hans lön? Hur jävla oansvarig och egoistisk får man vara att man gamblar med folks pengar och sedan säger att det är en privatsak? För att sedan gnälla över invandringens kostnader? När han själv tvingar oss att sponsra hans dyra spelmissbruk??
    Fattar han inte att vi i Sverige räknar med att vartenda öre ska användas på rätt sätt och gå till rätt ändamål och inte till slösande på fel saker som att spela bort skattepengar på gamble. Nej det är inte hans pengar. Det är mina pengar! Ge tillbaka mina pengar, din slösaktiga, ljugande, otacksamma, spelmissbrukande rasist!

    Rösta inte på detta pack om du inte vill ha slöseri med dina skattepengar och om du inte vill sponsra spelmissbruk för en person som anser att det inte angår dig att dina pengar används till hans spelande.

    mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid=1B60B69928DBEA0FD432F16D48B67F04.sonny4&rssId=&item=http%3a%2f%2fwww.svd.se%2f%3fservice%3dmobile%26amp%3barticleId%3d3911994


    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-13 12:18
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=20696&artikel=5963442

    Ursprungliga länken sket sig...

    En sak till. Spelar det någon roll att alla pengar han satsat och vunnit eller förlorar "härrör från en tidigare vinst"? Varifrån kom den ursprungliga vinsten då? Med vilka pengar satsades det allra första gången? Och det är totalt osannolikt att allt spelande efter den första vinsten enbart togs från den första vinsten..
  • Svar på tråden Åkesson spelar bort dina pengar
  • Speakers Corner
    Flash Gordon skrev 2014-09-22 22:37:11 följande:
    Jo hej tjena!

    Skrattande"Klarlagt att det är spelberoende ... för en expert sa så i kvällstidningen"

    Det blev aldrig ens klarlagt att det var Jimmie själv som ensam spelat på kontot. Om vi ska vara ärliga. På riktigt.

    Vanligt folk har inget problem med att någon med miljoninkomster omsätter 500000 på spel.

    Att Jimmies ovänner har det är givetvis självklart.

    Och handen på hjärtat: Jimmies "spelberoende" är inte ditt problem med honom. Inte alls. Om han så vore nykterist och volontär på Röda Korset hade du haft problem med kilen.
    .
    .
    Valet är över nu. Slappna av och acceptera att SD fick 13%. och då är det BARA 13%.

    Fortsätter ni på samma sätt i fyra år till blir det runt 20% nästa gång.
    Nu var det inte en expert på kvällstidining utan en erkänt och respekterad expert inom området som bedömde Åkessons spelmönster och klassade det som troligt spelberoende, något som Åkesson själv mer eller mindre har erkänt. 

    Men det är en klassiker när man inte gillar budskapet så skjuter man budbäraren.. 

    Resten är dina egna spekulationer om bland annat mig som person, det vet du inget om och i fortsättningen så skulle jag uppskatta om du höll dig till en saklig diskussion och inte mig som person. 
  • Centurione
    Speakers Corner skrev 2014-09-23 11:52:46 följande:
    Jo, det sa du faktiskt.
    Du skrev att du aldrig skulle sluta rösta på sd.
    Aldrig är ett absolut och ovillkorligt ord. 
    Det är ekvivalent med att du skulle rösta på sd oavsett vad dom än gör,  ergo blind lojalitet.

    Men det är jättebra om du har ändrat dig eller om du inte menade vad du faktiskt skrev. 
    Det tyder ändå på något slags kritiskt tänkande.
    Det glädjer mig. 
    Fåna dig inte. Klart att partier kan förändras, och då är de ju inte längre det parti som man en gång valde. Och då får man dra vidare. Men som det ser ut nu är det inte troligt att det ska komma något bättre alternativ.

    Jag är inte heller en av dem som röstar på Sd som ett andrahandsalternativ, fastän de kanske inte delar t.ex. Sd:s familjepolitik (det är tydligen rätt vanligt), i väntan på att de etablerade partierna ska ändra sig och börja lyssna på folket i invandringsfrågan. Utan jag håller som sagt med om alla de stora frågorna, och har ingen anledning att börja rösta på något av de andra partierna igen - om det inte händer något alldeles extremt.
  • Centurione
    Speakers Corner skrev 2014-09-23 11:57:59 följande:
    Nu var det inte en expert på kvällstidining utan en erkänt och respekterad expert inom området som bedömde Åkessons spelmönster och klassade det som troligt spelberoende, något som Åkesson själv mer eller mindre har erkänt. 

    Men det är en klassiker när man inte gillar budskapet så skjuter man budbäraren.. 

    Resten är dina egna spekulationer om bland annat mig som person, det vet du inget om och i fortsättningen så skulle jag uppskatta om du höll dig till en saklig diskussion och inte mig som person. 
    Fast jag tror att Åkesson så så för att han blev ställd. Han "medgav" ju aldrig något spelberoende, han sa väl bara något om att det kanske hade blivit för mycket, eller..?

    Självklart letar kvällspressen tills de hittar någon "expert" som håller med om det som de vill ha fram. Det där "avslöjandet" hade de ju väntat, med för att kunna släppa dagen före valet då det skulle göra mesta möjliga skada. Självklart skulle de inte ha citerat en expert som sa att man kan spela för så mycket utan att vara beroende... vilket man såklart kan, om man har den lön som Åkesson har. Hade han hamnat i skuld, så hade Expressen lätt kunnat hitta det hos KF. 
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-09-23 00:14:48 följande:
    De har delat ut direktreklam i brevlådor, haft lokala namngivna kandidater, fått annonsera i lokalpress, mm, mm, mm. De har presenterats och presenterat sig som ett alternativ bland många partier vilket de absolut inte är och frågan är om de inte finns stöd i svensk lagstiftning att förbjuda dem. Många av dem röstar dessutom på SD och till och med verkar inom SD.
    Så du menar att nazister röstar på det israelvänliga sionistpartiet SD och dessutom verkar inom detta parti?

    Det låter lika sannolikt som att medlemmar i Klassiskt Liberala Partiet röstar på och är aktiva inom MP...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-09-23 00:07:02 följande:
    Det där nazistiska partiet gavs onormalt stor plats i media tack vare dumvänsterns agerande. Utan denna mediaexponering hade de förmodligen inte fått fler röster än de 681 de fick i det förra valet. Nu fick de drygt 4000, starkt jobbat, vänsterexkrementer...
    Exakt. Om det inte hade varit för Tokvänstern, så hade de fått stå och tala till tomma torg på sin turné. Hur kul hade DET varit..? Nu fick de uppmärksamhet på alla sätt, vilket drog publik till deras möten. Alla vill ju se vad all uppståndelse handlar om, liksom...

    Dessutom gör vänsterpacket alltid tvärtemot sin sak - fast de är för dumma för att fatta det själva. När de stör möten som faktiskt fått tillstånd att hållas, skriker fula ord, gör obscena gester, vänder ryggen till talare, och själva ser osnygga och slummiga ut och utan hjärna bakom ögonen... så ökar ju bara respekten för dem som de protesterar emot. Eftersom folk jämför...
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-09-23 13:01:09 följande:
    Så du menar att nazister röstar på det israelvänliga sionistpartiet SD och dessutom verkar inom detta parti?

    Det låter lika sannolikt som att medlemmar i Klassiskt Liberala Partiet röstar på och är aktiva inom MP...
    Har hänt, händer och kommer att hända igen.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19581623.ab

    Du känner alltså inte heller till de nazistiska kommunpolitiker som sedan länge sitter på SD-stolar.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-09-23 23:35:26 följande:
    Har hänt, händer och kommer att hända igen.

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19581623.ab

    Du känner alltså inte heller till de nazistiska kommunpolitiker som sedan länge sitter på SD-stolar.
    "– De (SMR) kuppade in sig. Vi vill inte ha någonting med honom att göra." säger den lokale SD-ordföranden i Ludvika.

    Hur osmakligt det än är kan man knappast lasta SD för detta.

    Gällande andra nazistiska kommunpolitiker som sitter på SD-stolar så vet jag att samma sak hände vid förra valet, man kan tycka att SD borde tagit lärdom av detta...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Kaitlynn
    Speakers Corner skrev 2014-09-21 20:51:47 följande:
    Jag kan hålla med om att dom övriga partierna borde profilera sig bättre.
    Samtidigt måste man förstå att politik handlar om samarbete och att jämka, det går inte att driva politik framgångsrikt och samtidigt vara för extrem. 
    Och det är där som jag tror att sd skulle få problem om dom verkligen fick chansen att börja bedriva politik, då blev dom tvungna att börja kompromissa.
    Men nog om det.
    Det jag tyckte var intressant var att se vart sd-anhängares smärtgräns går nånstans, med tanke på alla skandaler och övertramp som sd har gjort sig skyldiga till och fortfarande så står anhängarna kvar och applåderar dom.
    Så det är den frågan jag vill ha svar på, hur långt är man beredd att blunda och bortförklara inför sig själv?
    Vart går gränsen när nog är nog för en sd-anhängare? 
    Vad skulle få dig att sluta rösta (om du gör det) på dom? 
    Det enda som skulle få mig att sluta rösta på dem är att någon av de övriga partierna skulle våga ta tag i invandringspolitiken. Det säger sig självt att så länge övriga partier vägrar ta i denna fråga med tång, så finns ju inga andra valmöjligheter!

    Jag skulle endast rösta på SD för att jag tycker att flykting/invandrarpolitiken gått överstyr, och som förälder månar jag om att det ska finnas en välfärd kvar åt mina barn. Min mor och farföräldrar som var med att bygga välfärden är lika bekymmrade själva över det som händer. Hur man än vill frångå att det finns andra kostnader som tär på välfärden så återstår det ändå att även flyktingpolitiken verkar vara en stor kostnad i budgeten. För det är ju inte bara kostnaden då de kommer hit, utan kostnaden för bidrag, skola och allt annat som tillkommer därefter. Kostnader i budgeten måste dras från något annat för och tyvärr väljer politikerna att ta ut de kostnaderna på välfärden. Åtminstone är det så jag upplevt de senaste åren. 
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-09-24 11:52:31 följande:
    "? De (SMR) kuppade in sig. Vi vill inte ha någonting med honom att göra." säger den lokale SD-ordföranden i Ludvika.

    Hur osmakligt det än är kan man knappast lasta SD för detta.

    Gällande andra nazistiska kommunpolitiker som sitter på SD-stolar så vet jag att samma sak hände vid förra valet, man kan tycka att SD borde tagit lärdom av detta...
    Klart man kan. De känner till reglerna eller borde göra det och får ta ansvar för resultatet.

    Alla öppna nazister i SD har dessutom inte kupat in sig utan "lämnat nazism bakom sig" och SD tar emot med öppen famn. Efter de har valts in på en SD-stol kommer de sedan hastigt och lustigt på att de trots allt är nazister i hjärta och själ och sitter kvar som företrädare för exempelvis SvP. SD får också ta ansvar för det resultatet.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-09-24 19:09:14 följande:

    Klart man kan. De känner till reglerna eller borde göra det och får ta ansvar för resultatet.

    Alla öppna nazister i SD har dessutom inte kupat in sig utan "lämnat nazism bakom sig" och SD tar emot med öppen famn. Efter de har valts in på en SD-stol kommer de sedan hastigt och lustigt på att de trots allt är nazister i hjärta och själ och sitter kvar som företrädare för exempelvis SvP. SD får också ta ansvar för det resultatet.


    Några exempel? Jag har tydligen missat dessa.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Åkesson spelar bort dina pengar