Lindrar städning kvalsterallergi?
Jag har de senaste månaderna snörvlat, nyst och kliat mig i ögonen. När jag sover blir jag alltid täppt. Allergimedicin såsom tabletter, nässpray och ögondroppar lindrar/ tar bort symtomen
På vårdcentralen var läkaren övertygad om att jag var allergisk. Jag fick testa både för kvalster och hamster men inte damm. Enligt henne fanns det inte nåt som var dammallergi.
Så jag googlade och det fanns fler som sa samma sak. tex: www.medeca.se/kvalsterallergi/vanliga-fragor/21-vanliga-fragor/60-dammallergi-finns-inteDammallergi fanns inte.
Jag hittade också information att städning inte hjälper vid kvalsterallergi för kvalster kan inte leva i damm.
Men??? varför känner jag av symtomen mer i dammiga rum? Varför mår jag bäst ute? Ska det alltså inte hjälpa att städa? Men det är så många som gör det och påstår att det hjälper. Vad är sant och vad är falskt?
Något annat jag tycker är konstigt är att byte av sängkläder inte ska vara av betydelse. www.medeca.se/kvalsterallergi/acb-kvalsterskydd/vanliga-fragor-om-acb/269-det-hjaelper-inte-att-byta-lakan-och-oerngott-vid-kvalsterallergi
Snälla hjälp mig reda ut detta jag är helförvirrad.