• Anci73

Vinteroverall till 3-åring

Hej,

Vilken vinteroverall är bäst till en 3-åring? Jag har 3 olika märken som jag väljer mellan och det är Polarn och Pyret, Isbjörn of Sweden och Reima. Jag tycker att det är så otroligt svårt att veta vilken av dessa som är bäst.

Förra året köpte vi en overall från PoP och den var verkligen toppenbra, men de har gjort om modellen inför den här vintern. Overallen var fleecebeklädd och var så varm och go att vår lilla kille bara behövde ha mysbyxor och myströja under. Han kunde röra sig jättebra och det blev lätt på dagis för personalen. Den här vintern ska vi börja med skidåkning så förutom att den ska vara varm måste den vara lätt att röra sig i.

Snälla, snälla hjälp mig med råd!!!
  • Svar på tråden Vinteroverall till 3-åring
  • fluu

Jag personligen gillar inte pops ytterkläder. Konstig form och jag upplever att de lätt blir blöta. Reima har jag bara hört bra om och vi har bra erfarenheter av didriksons och Kax. Fix var ganska usel för oss.
    I år kör vi minymo som är jättebra.

Så av era förslag hade jag tagit Reima.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gbgumman

Jag är ett fullständigt isbjörn frälst. Har testat didrikssons - gilla inte. Jätte klumpig.

Po.p- ok men passa inte sonens kropp. Lite klumpig.

Reima- bra men lite kall vid riktigt kallt men den var så smidig så fleecekläder under var perfekt och bra.

Isbjörn nästan lika smidig som reima, men varm. Slipper varma underkläder. Passform som gör att den funkat i tre vintrar för dottern. Dessutom dem torraste av de jag prova.

• nozpa

Gneis är ju annars toppen. Inte svindyrt, mycket smidig, hög vattenpelare för slaskiga delar av Sverige (var på förra årets modeller iaf), och såklart varma.

• Anci73

tack för era tankar.... Det känns mer och mer som att Isbjörn blir rätta valet för oss. Varm låter perfekt i mina öron! Då slipper vi bylsa på med fleecekläder under.... 

• sommar2001

Vi använder isbjörn, har testat pop och reima men isbjörn "vinner" alla kriterier.
    Smidig
    Varm
    Torr
    Slit tålig

Svar på tråden Vinteroverall till 3-åring