• jennyyyvv

MIN HUND BET?!

som ni kanske förstår på rubriken så bet just min hund en människa..Obestämd
    Min hund som är en franskbulldog på 2år, aldrig haft problem innan när de gäller människor och andra hundar.. 
    Idag så fick vi besök av en kompis son och när den lilla sonen gick fram till mej så kom vår hund och bet till han! 
    Vi tror att de kan bero på avundsjuka eller att han försökte försvara oss men de är ju ändå inte okej! Vi åkte ner till sjukhuset för att kolla upp sonen men det var ingen fara. Man vill ju såklart inte att sånt här ska hända och man blir ju ledsen och orolig..Skäms

Detta har aldrig hänt innan men vi vill ju såklart göra något åt det.
    Hur får man bort sådant beteende? 

snabba svar .. tack på förhand!! 

• Svar på tråden MIN HUND BET?!
  • jennyyyvv
    Tines skrev 2014-09-13 16:39:19 följande:

Jag hade tagit bort hunden...... att bita ett barn är inte förlåtligt.

Och JA, jag har hund!

Finns det ingen annan lösning för även om de är en hund så är det ändå en levande varelse och det är väll inte säkert att det kommer upprepas..? eller? 
  • MrsEnglund

Ta hjälp av hundtränare/psykolog. Inte ska man vara så snabb att döma ut hunden efter ett enda bett. Det är trots allt en liten hund. Vi hade Bullterrier som har otroligt starka käkar, en sådan gör betydligt mer skada än en fralla. Vi hade inga såna här problem med den, så jag är inte expert på området tyvärr.

• jagharenkatt

Avliva. Det är INTE ok att bita ett barn!!

• jennyyyvv
    MrsEnglund skrev 2014-09-13 16:46:53 följande:

Ta hjälp av hundtränare/psykolog. Inte ska man vara så snabb att döma ut hunden efter ett enda bett. Det är trots allt en liten hund. Vi hade Bullterrier som har otroligt starka käkar, en sådan gör betydligt mer skada än en fralla. Vi hade inga såna här problem med den, så jag är inte expert på området tyvärr.

Tror du att de kan hjälpa med att gå på hundkurser av något slag?
    ja.. lillkillen fick ingen direkt stor skada bara ett litet rivsår på kinden,, 
    tack för hjälpen!!
  • jennyyyvv
    jagharenkatt skrev 2014-09-13 16:52:31 följande:

Avliva. Det är INTE ok att bita ett barn!!

Nej det är absolut inte okey att bita ett barn. och vi markerade det stark.. men vi vill helst inte avliva han eftersom de fortfarande bara är en liten valp och tror inte han menade att skada honom då han skämdes efteråt, så tycke ändå inte att man ska dra förhastade slutsatser bara för 1 bett det måste finnas annan hjälp man kan ta till än att avliva hunden.
  • Drottningen70

Hunden bet barnet helt oprovocerat i ansiktet?

Jag hade tagit bort hunden tyvärr.

• jennyyyvv
    Drottningen70 skrev 2014-09-13 17:23:40 följande:

Hunden bet barnet helt oprovocerat i ansiktet?

Jag hade tagit bort hunden tyvärr.

en hund biter aldrig helt oprovoserat.. så det måste varit något som gjorde han sur eller något.. 
  • jennyyyvv
    Drottningen70 skrev 2014-09-13 17:26:19 följande:

Valp?

snart 2 år så ja han är en valp, inte alls stor
Svar på tråden MIN HUND BET?!