• Tom Araya

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Anonym (användarnamnet) skrev 2014-09-14 10:30:36 följande:

Om människor sett sina rumpor i string skulle de aldrig mer ta på sig detta, de flesta har inte släta snygga rumpor utan fullt med gropar och ojämnhet vilket de kanske inte vet syns genom byxorna när de använder string, täckande trosor döljer dessa skavanker.

Med tanke på hur tunt materialet ofta är och hur tajt vanliga trosor sitter tvekar jag till att de döljer någonting annat än en finne.
  • Tom Araya

Man får ha och tycka vilka trosor som helst är bekväma eller snygga, det lägger jag ingen som helst värdering i.
    Men vissa argument känns ju bara för dåliga....

Obehag av att ha trosan mellan skinkan - ja, det kan jag förstå, men är inget fenomen unikt för string. Många som föredrar string säger just att de sitter där de sitter, något man vänjer sig vid, medan vanliga trosor halkar omkring och hamnar ibland mellan skinkorna.
    Någon här tyckte t.o.m. att det var jobbigt att hela tiden dra ut dem.... Obestämd

Att det inte är snyggt - Helt okej att tycka, vi har olika smak, men "trashigt", vad är det? Känns mer som en värdering och då vet jag vad jag tycker om de som kommer med sådant.

Personligen kan jag stå ut med att tjejen har nästan vilka och hur fula trosor som helst, om hon eller jag drar av dem så ofta jag vill, för bäst är hon ju utan...Flört

• Tom Araya
    Anonym (Rövva) skrev 2014-09-14 12:02:57 följande:

Alltså.. Är inte string väldigt 90-tal? Det är väl ändå hipsters som "är grejen" nu?

Alla lever inte efter att vara "inne" hela tiden. Gillar man något så borde det inte spela så stor roll om det är 90- eller 2000-tal. Det är så mycket media och marknad i detta.
  • Tom Araya
    Anonym (Rövva) skrev 2014-09-14 19:15:09 följande:
    Det är ju lite så jag menar. Är marknaden så stor för string fortf? Finns det ens att få tag på i alla affärer? Jag tyckte det var skönt när det försvann ur modet för det var himla obekvämt.
    Den är nog mindre nu än förr, men nog finns den kvar. Vi har ju en tendens att bli lite mer konservativa med åren, så de som fastnade för string fortsätter med det, medan de som aldrig gillade det, var för gamla för att hänga med i modet eller för unga för att ha varit med när det var högsta mode, föredrar andra modeller.

Jag som är 40+ har i perioder ett helvete att hitta jeans som sitter vettigt. Vill ju inte att de är stora som tält över benen, inte släpar i backen även med skor på, inte sitter nere på halva röven och ej heller har bakfickorna längre ner så att de ger intrycket av att vara nerhasade fast de sitter uppe i midjan....mode som känns som fjortismode är helt enkelt inget för mig.
  • Tom Araya
    CamillaX skrev 2014-09-16 23:47:55 följande:
    Unga, blyga, oerfarna tjejer som letar efter äldre män. fe.gd/V5l
    Titta efter mig under namnet Camila 22 
    Varför skulle unga tjejer som söker äldre män söka upp någon som kallar sig Camilla 22?
  • Tom Araya
    Virus85 skrev 2014-09-18 21:32:29 följande:

Känns som att string va något man hade på 80 talet använder själv hipster

Känns som hipster var något man använde på 90-talet... Flört
  • Tom Araya
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-15 01:27:30 följande:
    Du efterfrågar ett par hederliga levi's 501
    Kanske....minns inte ens vad de heter. Har egentligen bara hittat ett par som var perfekta (då, när man var ung och smal) och det var nog en tajtare modell än 501. Vill nog inte ha fullt så tajta idag...
  • Tom Araya
    Anonym (J) skrev 2014-09-15 13:16:34 följande:

Jag använder inte det för att 1: det är fult! 2: bara 15åringar använder det nu förtiden. 3: det är ohygieniskt.

Att vara ohygienisk är ohygieniskt....hur kan en trosmodell vara det? Eller du kanske slänger trosorna efter att de glidit in mellan skinkorna en gång...? Obestämd

Jag skulle snarare säga att 15-åringar i högre grad hänger med i senaste modet än 30-50-åringar....och det senaste är väl inte string, vad jag vet.
    Att många kvinnor över 30 använder string vet jag, så där har du fel.
  • Tom Araya
    Kevin01 skrev 2014-09-15 13:51:04 följande:

Vanliga trosor i bikini stil är sååå sjukt mycket snyggare än string tycker jag. Finns inget härligare än att smeka en trosbeklädd rumpa. Nej! String går helt bort. Det lämnar inget åt fantasin heller.

Fantasi? Obestämd
    Vad är det du fantiserar om att hitta innanför ett par trosor, en apelsin? Drömmer

Eftersom jag vet att där finns en rumpa och en muffla behöver jag varken fantasi eller något som gömmer för att skapa spänning.
  • Tom Araya
    Anonym (S) skrev 2014-09-17 11:45:14 följande:

tonåringar kan ha string. vuxna kvinnor med stringtrosor är bara tacky.

Tala för dig själv. Min kvinna är inte "tacky" (bara användadet av uttrycket som omdöme av andra ger ett dåligt intryck), oavsett trosmodell.
  • Tom Araya
    Anonym (Ingen slapp stjärt) skrev 2014-09-15 18:05:52 följande:

String skall bara användas om det finns kropp för det!

...och som tur är är det inte du som ska se och bedöma det på någon annan än din egen rumpa.
  • Tom Araya
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-22 16:01:50 följande:
    Det finns faktiskt en poäng i detta med hygienen.

String sitter oftast närmare anus än vanlig trosa. Den skär ofta in i mufflan. Detta gör att all möjlig sörja lättare sugs in i tyget på string än vanlig trosa.

Med vanlig trosa utsöndrar givetvis slidan lika mycket sekret med det sugs inte upp sv tyget. Överskottet torkad bort vid nästa toabesök.

Har man misslyckats torka sig i rumpan så sitter det inte heller fast i trosan men vanlig trosa utan följer (förhoppningsvis) med vid nästa torkning alt dusch. Man slipper i alla fall få skiten i trosan.

Detta att tyget ofta skär in i slidan gör lätt att slidan utsöndrar mer sekret. Större risk för slidkatarr dessutom då den mekaniska nötningen irriterar slemhinnan.

Detta är baserat på empiriska försök. Ej teori!
    Alla trosor sitter väl tajt över "mufflan" och är väl mer beroende av storlek än modell!?

Detta med anus och hygien ser jag inte heller ett större problem med string. Många beskriver ju att även vanliga trosor glider in mellan skinkorna (vilket även vi män kan erfara med olika typer av kalsonger), vilket borde vara minst lika obekvämt och ohygieniskt som med string. Sköter man hygien och byte av underkläder ser jag inte att detta kan vara ett stort problem.
  • Tom Araya
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-23 19:29:45 följande:
    Jag anser definitivt inte att alla skall tycka lika. Du frågade och jag förklarade.

Den enda jag möjligtvis är arg på är Tom som uttalar sig utan egen erfarenhet. Tyvärr är jag på mobilen och kan bara citera en åt gången.

Hur kan du uttala dig om prislappen på mina stringtrosor? Jag har minst 20 st hemma såväl svindyra som billiga. Bäst funkar den som köptes för tio spänn på Cubus. God design är inte alltid beroende pä pris.

Kan det inte vara så att det är anatomin som skiljer sig? Har du ens tänkt på det?
    Du har helt rätt i att min egen erfarenhet av string är kraftigt begränsad, men jag har ändå valt att lägga ett visst värde i uttalanden från kvinnobekanta, som besitter erfarenhet jag skulle beteckna rätt så gedigen.
  • Tom Araya
    Anonym ((!)) skrev 2014-09-24 18:19:51 följande:

Väldigt defensiva string-användare, jag håller med tidigare talare, tycker string e lite white trash.

Anonym (Jag) skrev 2014-09-25 00:02:31 följande:
    Haha, tänk att kunna titulera sig som "Defensiv string-användare" Skrattande
    Håller med, string har folk som kan tänka sig att delta i Big Brother och sånt :P
    Då får väl ni gå under epitetet "aggressiva anti-string-användning-förespråkare" då.

Förövrigt rätt fjantigt att döma andra utefter ett underklädsplagg....säger kanske mer om er själva...
Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?