Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Tom Araya skrev 2014-09-18 22:19:04 följande:
    Att vara ohygienisk är ohygieniskt....hur kan en trosmodell vara det? Eller du kanske slänger trosorna efter att de glidit in mellan skinkorna en gång...? Obestämd

Jag skulle snarare säga att 15-åringar i högre grad hänger med i senaste modet än 30-50-åringar....och det senaste är väl inte string, vad jag vet.
    Att många kvinnor över 30 använder string vet jag, så där har du fel.
    Det finns faktiskt en poäng i detta med hygienen.

String sitter oftast närmare anus än vanlig trosa. Den skär ofta in i mufflan. Detta gör att all möjlig sörja lättare sugs in i tyget på string än vanlig trosa.

Med vanlig trosa utsöndrar givetvis slidan lika mycket sekret med det sugs inte upp sv tyget. Överskottet torkad bort vid nästa toabesök.

Har man misslyckats torka sig i rumpan så sitter det inte heller fast i trosan men vanlig trosa utan följer (förhoppningsvis) med vid nästa torkning alt dusch. Man slipper i alla fall få skiten i trosan.

Detta att tyget ofta skär in i slidan gör lätt att slidan utsöndrar mer sekret. Större risk för slidkatarr dessutom då den mekaniska nötningen irriterar slemhinnan.

Detta är baserat på empiriska försök. Ej teori!
  • Anonym (Blomman)
    Tom Araya skrev 2014-09-22 18:02:59 följande:
    Alla trosor sitter väl tajt över "mufflan" och är väl mer beroende av storlek än modell!?

Detta med anus och hygien ser jag inte heller ett större problem med string. Många beskriver ju att även vanliga trosor glider in mellan skinkorna (vilket även vi män kan erfara med olika typer av kalsonger), vilket borde vara minst lika obekvämt och ohygieniskt som med string. Sköter man hygien och byte av underkläder ser jag inte att detta kan vara ett stort problem.
    Sätt pä dig en stringkalsong och sitt i den en hel arbetsdag. Gå sen på gymmet och kör marklyft, benpress och utfall. Ta sen en språngmarsch.

Är det så himla svårt att fatta att en yta på 0,5-1 cm tränger djupare och lättare in mellan skinkorna än ett tygstycke på 20 cm så är det bara att prova själv!

Det är ren idioti att ens uttala sig så bestämt utan en tillstymmelse av erfarenhet eller för den delen fysik för en sann test. Hur i helskotta kan du ens föreställa dig vad en string är? Hur kan du så kategoriskt avfärda bekvämlighetsfrpgan?

Knyt ett snöre och prova omgående. Kom tillbaks med rapport efteråt! :)

(Jag har har string vid väl valda tillfällen. När kläderna kräver det eller tillfället. Jag är ingen absolutist i frågan.)
  • Anonym (Blomman)
    Aila skrev 2014-09-23 00:18:47 följande:
    Jag vet inte om det är så att vi har så extremt olika underliv eller om det beror på att du köpt extremt dåliga string, men jag har då ALDRIG varit med om att stringen skär in i slidan...?!

Eller att jag producerat extra "sörja" och att den sörjan då skulle "sugits in i tyget i stringen"? Låter helt absurt om du frågar mig..
    Tänk dig Y formen på stringen. Där tygstycket fortfarande är väldigt smalt börjar slemhinnan. En slemhinna som konstant utsätts för skav svarar med utsöndring för att bli av med det som irriterar.

Dessutom kilar sig ett smalare tyckstycke lättare in i muttan. Inte djupt men det ligger dikt an på ett sätt en vanlig trosa ej gör. Lägg därtill kantsömmen som är styv och stel på ett sätt mittstycket på en vanlig trosa aldrig är ens om den viker sig så att den kommer i närkontakt på liknande sätt.

Detta att tyget ligger närmare gör att även normal produktion av sekret sugs upp. De extra doser av sekret som produceras under vissa perioder av menscykeln torkas ofta bort vid toabesök om man har vanlig trosa. Med string sugs detta lättare upp och gör det rätt äckligt.

Jag har string för fest när jag vet att jag inte skall sitta länge. Skulle kvällen sluta med sex så byter jag alltid till annan string.

Även om jag skulle ha en unik konstruktion som gör det extra svårt att ha string så tror jag fler skulle syna hur stringen ser ut efter en 1/2-1 dags bruk. De är rätt äckliga!
  • Anonym (Blomman)
    Tom Araya skrev 2014-09-22 18:02:59 följande:
    Alla trosor sitter väl tajt över "mufflan" och är väl mer beroende av storlek än modell!?

Detta med anus och hygien ser jag inte heller ett större problem med string. Många beskriver ju att även vanliga trosor glider in mellan skinkorna (vilket även vi män kan erfara med olika typer av kalsonger), vilket borde vara minst lika obekvämt och ohygieniskt som med string. Sköter man hygien och byte av underkläder ser jag inte att detta kan vara ett stort problem.
    Ett vanligt trostyg som viker sig och glider emellan har inte styva sidosömmar. Detta är stor skillnad.

I och med att stringen alltid ligger mellan skinkorna så kommer tyget närmare. (Med vanlig trosa bildas en luftspalt där bak och en bra bit framåt. )

Det är tyget vid övergång mellan tråd och tygstycke som är problemet. Fronten är bred men det känsliga området i en kvinnas fysik börjar bra mycket tidigare än så.
  • Anonym (Blomman)
    Aila skrev 2014-09-23 14:50:32 följande:
    Alltså kantsömmen? Styv och stel? Nej nej nej..åter igen.. köp string av kvalite och inte g-string som det verkar som du pratar om.

Jag säger inte att alla ska tycka att string är bekväma, alla får såklart tycka olika. Jag säger inte heller att DU upplever string mer "fel"  än vad JAG gör men det är dumt att säga att SÅ är det för ALLA som bär string..

Jag går  heller inte runt och säger att ditt trosmärke är ÄCKLIGT så då kan väll du skippa att säga det om mitt?
    Jag anser definitivt inte att alla skall tycka lika. Du frågade och jag förklarade.

Den enda jag möjligtvis är arg på är Tom som uttalar sig utan egen erfarenhet. Tyvärr är jag på mobilen och kan bara citera en åt gången.

Hur kan du uttala dig om prislappen på mina stringtrosor? Jag har minst 20 st hemma såväl svindyra som billiga. Bäst funkar den som köptes för tio spänn på Cubus. God design är inte alltid beroende pä pris.

Kan det inte vara så att det är anatomin som skiljer sig? Har du ens tänkt på det?
Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?