• Aila

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Jag tycker att string är det som är mest bekvämt, därför använder jag det! (Men det verkar som att jag är den enda).

• Aila
    Anonym (M) skrev 2014-09-17 07:55:13 följande:
    Vet några tjejer som nästan enbart använder string med, förrutom just den där beckan i månaden
    Jag använder string även den veckan :)
    Jag förstår inte varför folk är så hatande mot string. Dom förolämpar ju inte bara string utan också människorna som bär string (mig). Ex. "Jag hatar string det är äckligt vidrigt och skitfult!" Haha skämtar ni eller? Hur mycket agg kan man hålla mot ett underklädesplagg egentligen?!
  • Aila
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-22 16:01:50 följande:
    Det finns faktiskt en poäng i detta med hygienen.

String sitter oftast närmare anus än vanlig trosa. Den skär ofta in i mufflan. Detta gör att all möjlig sörja lättare sugs in i tyget på string än vanlig trosa.

Med vanlig trosa utsöndrar givetvis slidan lika mycket sekret med det sugs inte upp sv tyget. Överskottet torkad bort vid nästa toabesök.

Har man misslyckats torka sig i rumpan så sitter det inte heller fast i trosan men vanlig trosa utan följer (förhoppningsvis) med vid nästa torkning alt dusch. Man slipper i alla fall få skiten i trosan.

Detta att tyget ofta skär in i slidan gör lätt att slidan utsöndrar mer sekret. Större risk för slidkatarr dessutom då den mekaniska nötningen irriterar slemhinnan.

Detta är baserat på empiriska försök. Ej teori!
    Jag vet inte om det är så att vi har så extremt olika underliv eller om det beror på att du köpt extremt dåliga string, men jag har då ALDRIG varit med om att stringen skär in i slidan...?!

Eller att jag producerat extra "sörja" och att den sörjan då skulle "sugits in i tyget i stringen"? Låter helt absurt om du frågar mig..
  • Aila
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-23 08:09:02 följande:
    Tänk dig Y formen på stringen. Där tygstycket fortfarande är väldigt smalt börjar slemhinnan. En slemhinna som konstant utsätts för skav svarar med utsöndring för att bli av med det som irriterar.

Dessutom kilar sig ett smalare tyckstycke lättare in i muttan. Inte djupt men det ligger dikt an på ett sätt en vanlig trosa ej gör. Lägg därtill kantsömmen som är styv och stel på ett sätt mittstycket på en vanlig trosa aldrig är ens om den viker sig så att den kommer i närkontakt på liknande sätt.

Detta att tyget ligger närmare gör att även normal produktion av sekret sugs upp. De extra doser av sekret som produceras under vissa perioder av menscykeln torkas ofta bort vid toabesök om man har vanlig trosa. Med string sugs detta lättare upp och gör det rätt äckligt.

Jag har string för fest när jag vet att jag inte skall sitta länge. Skulle kvällen sluta med sex så byter jag alltid till annan string.

Även om jag skulle ha en unik konstruktion som gör det extra svårt att ha string så tror jag fler skulle syna hur stringen ser ut efter en 1/2-1 dags bruk. De är rätt äckliga!
    Alltså kantsömmen? Styv och stel? Nej nej nej..åter igen.. köp string av kvalite och inte g-string som det verkar som du pratar om.

Jag säger inte att alla ska tycka att string är bekväma, alla får såklart tycka olika. Jag säger inte heller att DU upplever string mer "fel"  än vad JAG gör men det är dumt att säga att SÅ är det för ALLA som bär string..

Jag går  heller inte runt och säger att ditt trosmärke är ÄCKLIGT så då kan väll du skippa att säga det om mitt?
Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?