• mraj

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

mona83 skrev 2014-09-13 23:24:30 följande:

Därför att bekväma kläder går före för mig.

Bekvämlighet är ytterst subjektivt. Däremot förstår jag inte varför bekvämlighet är det enda relevanta måttet på trosor.
  • mraj
    Kerubmamman skrev 2014-09-13 23:26:12 följande:

Varför tror du att kvinnor inte blir attraherade? Drar du alla kvinnor över en kam? Du verkar ju anse att alla män blir attraherade av att se sina partners i string? 

Sen har vi den praktiska sidan du använder som argument, stringkallingar bör vara lika praktiska som stringtrosor. Du får gärna vidareutveckla varför string är praktiskt sommartid. :) 

Jag "gissar" att flertalet inte blir det, sade jag. Det var alltså inte fakta. Män tycker olika naturligtvis, men att påstå att stringtrosor inte alls kan vara en upphetsningsfaktor, tror jag inte stämmer.

String, för lika mycket som för kvinnor, borde alstra mindre svett än större tygkalsonger/trosor som ofta täcker en del av låret. Det gäller nog inte alla, men jag är öppen för att prova det nästa sommar. Dessutom inbillar jag mig att string ökar rörligheten i byxbenen, åtminstone har jag hört kvinnor som bekräftat det. Bara som parentes.
  • mraj
    Babyfeber skrev 2014-09-13 23:26:32 följande:

Använde string när jag var yngre, men nu använder jag mest hipsters. Dels tycker jag inte att string är bekvämt längre men också för att när jag för några år sedan var hos min gynekolog på en rutinkoll så såg hon att jag hade string och berättade om hur många som får bakteriell vaginos av att använda det eftersom tråden åker in mellan skinkorna och det hamnar bakterier från ändtarmen där och så åker trosorna fram och tillbaka mellan underlivet och rumpan.. Lät så sjukt äckligt att jag slängde varenda par när jag kom hem, trots att jag inte hade det.

I detta fall tycker jag det var klokt att du tog till dig gynekologens råd, vill jag säga.
  • mraj

Denna modellen tycker jag förvisso är fin. :)
  • mraj
    Drottningen70 skrev 2014-09-13 23:28:07 följande:

Sjukt fult. Gräsligt obehagligt med en bit tyg i arslet och rätt ofräscht med skav direkt mot brunögat hela arbetsdagen.

Alla tar inte ett besök med "snöret" in i anus. ;)
  • mraj
    Grynet2010 skrev 2014-09-13 23:30:22 följande:

Hipsters är både bekvämare och skönare än string och min man älskar när jag tar på mig såna men föredrar att jag går utan trosor.

Utan trosor är bäst, ja. Det anser jag med, men det är inte alltid praktiskt fördelaktigt.
  • mraj
    mona83 skrev 2014-09-13 23:31:17 följande:

Skulle du själv vilja gå runt i obekväma underkläder för att behaga andra? Tror inte det va

I en privatrelation skulle jag kunna kompromissa.
  • mraj
    Anonym skrev 2014-09-13 23:32:12 följande:

Vart är det här flickigt och mammigt???

Inte dem, nej. Det sade jag inte. Menade mer sådana som dessa:
  • mraj
    Lizzy 488 skrev 2014-09-13 23:32:39 följande:

De luktar så illa när man har dem. 

Jaha? Är det så generellt och återkommande?
Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?