• Anonym (..)

Hetta upp sexet. Hur?

Är nöjd med vårt sex överlag men det "kan ju alltid bli bättre". 
    Nu är det vanilj, i missionären, under täcket i sängen med en film i bakgrunden som vi började se på innan vi började kyssas. Kan tänka mig att det lätt blir så efter barn, år som gifta och en vardag. 
    Men jag börjar längta efter mer! Jag älskar min man och vill inte vara med någon annan! Jag vill bara att vi ska hitta den där passionen igen. Där man klädde av varandra i köket och jag blev tagen på köksbordet, eller när han skickade sexiga sms, jag skickade sexiga mms.. Osv osv.. 

Hur hittar man tillbaka dit? Och vad kan man göra för att bryta detta "sex-på-lördagkvällarna-mönstret"? 

Han säger att han är nöjd, inga fantasier, ingenting. Skittråkigt med andra ord. Jag personligen tror att varje människa har en inre önskan, en fantasi eller en turn-on men han säger att han saknar det. 
    Jag har berättat hur jag vill ha det och vad jag går igång på men får ingeting ur honom mer än: Ja jag ska lägga det på minnet. 

Så.. Hjälp mig, lite förslag på saker man kan göra för att finna gnistan igen och bryta vaniljligget. 

• Svar på tråden Hetta upp sexet. Hur?
  • Anonym (Njutaren)

Överraska honom. Köp sexleksak, skicka porriga bilder på dig, berätta hur du skall suga hans kuk ikväll, föreslå att ni skall kolla lite porr och sen filma er medan ni knullar

• Anonym (..)
    Anonym (Njutaren) skrev 2014-09-14 01:16:33 följande:
    Överraska honom. Köp sexleksak, skicka porriga bilder på dig, berätta hur du skall suga hans kuk ikväll, föreslå att ni skall kolla lite porr och sen filma er medan ni knullar
    Gjort, gjort, gjort, gjort och... Ja gjort.. 
    Händer ingenting ändå liksom. 

Skickar jag ett porrigt sms/mms så frågar han: Vad gör du? :O När tog du den bilden? :O
    Säger jag något om sex utanför sängen (ja där också iofs) så blir han generad. 
    Sexleksaker går han dock igång på, när jag leker med mig själv.. 
    Porr har vi börjat med lite smått men det har runnit ut lite i sanden då han inte var så intresserad. Mest jag som tittar och går igång.. 

Nä.. Det är svårt det här. Vi gick igenom en kris för ett tag sedan och sedan dess har det varit svårt att hitta tillbaka i sägen framför allt. Jag har blivit feg, rädd för att göra fel och reagerar han inte på det sättet jag trott om jag gör något "sexigt" så känner jag mig otroligt förnedrad. En del av krisen var att han var deprimerad och började avvisa mig och missbruka tabletter och alkohol istället. Därav min usla självkänsla och rädsla att "göra fel". 

Men! Jag försöker då jag börjat prata om det iaf. Och han försöker genom att han idag är "frisk" och vi faktiskt har sex, även om det inte är sådär svindlade fantastiskt spännande alla gånger.. 
  • krillesthlm
    Anonym (..) skrev 2014-09-14 01:09:08 följande:

Är nöjd med vårt sex överlag men det "kan ju alltid bli bättre". 
    Nu är det vanilj, i missionären, under täcket i sängen med en film i bakgrunden som vi började se på innan vi började kyssas. Kan tänka mig att det lätt blir så efter barn, år som gifta och en vardag. 
    Men jag börjar längta efter mer! Jag älskar min man och vill inte vara med någon annan! Jag vill bara att vi ska hitta den där passionen igen. Där man klädde av varandra i köket och jag blev tagen på köksbordet, eller när han skickade sexiga sms, jag skickade sexiga mms.. Osv osv.. 

Hur hittar man tillbaka dit? Och vad kan man göra för att bryta detta "sex-på-lördagkvällarna-mönstret"? 

Han säger att han är nöjd, inga fantasier, ingenting. Skittråkigt med andra ord. Jag personligen tror att varje människa har en inre önskan, en fantasi eller en turn-on men han säger att han saknar det. 
    Jag har berättat hur jag vill ha det och vad jag går igång på men får ingeting ur honom mer än: Ja jag ska lägga det på minnet. 

Så.. Hjälp mig, lite förslag på saker man kan göra för att finna gnistan igen och bryta vaniljligget. 

kan va så enkelt att han/du/ni är trötta på varann...inte så mkt o göra åt det då
  • Anonym (..)
    krillesthlm skrev 2014-09-14 01:37:58 följande:
    kan va så enkelt att han/du/ni är trötta på varann...inte så mkt o göra åt det då
    Mja så kan det ju vara såklart. Men att ge upp då? Nej det tror jag inte på. Par som är gifta i 50 år lär tröttna på varandra också men då måste man ju hitta någon sorts "thing" som gör att man hittar tillbaka. Därav tråden. 
  • Anonym (Toker)

Hej! Jag känner igen ditt problem och att det lätt blir slentrian i förhållandet och i sexlivet när man varit tillsammans ett tag.Ibörjan av förhållandet så sprudlar det kärlekshormoner och man är som plåster på varann och man pippar som kaniner överallt men sen när allt lugnat ner sig och det blir vardag så att säga så är det lätt att sexlivet minskar och spänningen försvinner.Då är det viktigt att man försöker krydda till sexlivet på olika sätt så som du säger att man börjar skicka sexiga sms man testar andra ställningar att man använder sexleksaker har sex utomhus kanske rollspel osv men det är ju svårt när den andra inte vill för man måste ju vara två o det annars blir det ju lite svårt.Men det verkar som du har försökt men inte fått det gensvar som du önskat och det gör dig ledsen och frustrerad.För att älska med den man är tillsammans med gör ju att känslorna och kärleken blir starkare.Passionen måste ju finnas där och lusten och busigheten för annars finns ju risken att sexlivet blir trist.

• Anonym (..)
    Anonym (Toker) skrev 2014-09-14 11:42:46 följande:
    Hej! Jag känner igen ditt problem och att det lätt blir slentrian i förhållandet och i sexlivet när man varit tillsammans ett tag.Ibörjan av förhållandet så sprudlar det kärlekshormoner och man är som plåster på varann och man pippar som kaniner överallt men sen när allt lugnat ner sig och det blir vardag så att säga så är det lätt att sexlivet minskar och spänningen försvinner.Då är det viktigt att man försöker krydda till sexlivet på olika sätt så som du säger att man börjar skicka sexiga sms man testar andra ställningar att man använder sexleksaker har sex utomhus kanske rollspel osv men det är ju svårt när den andra inte vill för man måste ju vara två o det annars blir det ju lite svårt.Men det verkar som du har försökt men inte fått det gensvar som du önskat och det gör dig ledsen och frustrerad.För att älska med den man är tillsammans med gör ju att känslorna och kärleken blir starkare.Passionen måste ju finnas där och lusten och busigheten för annars finns ju risken att sexlivet blir trist.
    Jomen precis, kan inte tänka mig att "alla andra" har ett sånt faktastiskt sexliv av sig själv efter massor av år, barn och vardag. Man måste kämpa lite, precis som allt annat. 

Problemet för oss, tror jag med betoning på tror, är att han inte vågar och känner sig generad av att prata om sex. Det har varit väldigt laddat tidigare i förhållandet och av dessa anledningar så kommer man ingenstans liksom. Han instämmer i det jag säger och är villig att prova men det finns liksom inte så mycket gensvar ändå. INget eget initiativ. Jag vill veta vad HAN vill, vad HAN går igång på och jag kan tänka mig att prova nästan allt för att uppfylla hans fantasier. Men han har inga säger han. 
    Varenda människa måste väl ha en fantasi? Oavsett om det är missionären eller något helt utflippat? Annars känns man nästan lite asexuell i min värld..? 

Vi hade det passionerat men som du skriver så blir det slentriant tillslut och frågan är hur man hittar passionen igen.. Många par måste ju nästan gått igenom detta också tycker man.. 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (..) skrev 2014-09-14 11:51:59 följande:
    Jomen precis, kan inte tänka mig att "alla andra" har ett sånt faktastiskt sexliv av sig själv efter massor av år, barn och vardag. Man måste kämpa lite, precis som allt annat. 

Problemet för oss, tror jag med betoning på tror, är att han inte vågar och känner sig generad av att prata om sex. Det har varit väldigt laddat tidigare i förhållandet och av dessa anledningar så kommer man ingenstans liksom. Han instämmer i det jag säger och är villig att prova men det finns liksom inte så mycket gensvar ändå. INget eget initiativ. Jag vill veta vad HAN vill, vad HAN går igång på och jag kan tänka mig att prova nästan allt för att uppfylla hans fantasier. Men han har inga säger han. 
    Varenda människa måste väl ha en fantasi? Oavsett om det är missionären eller något helt utflippat? Annars känns man nästan lite asexuell i min värld..? 

Vi hade det passionerat men som du skriver så blir det slentriant tillslut och frågan är hur man hittar passionen igen.. Många par måste ju nästan gått igenom detta också tycker man.. 
    Ja det går nog upp och ner för alla när det gäller sexlivet och det blir ju vad man oftast gör det till.Sen kan det ju vara så att den ena har mer sexlust än den andra och då får man ju försöka kompromisa så bägge blir nöjda.Ja du har rätt i att man måste kämpa som med allt annat här i livet och man är ju två i ett förhållande och det går inte att en drar hela lasset själv utan allt blir ju bättre om bägge hjälps åt på olika sätt:) Sen kan ju vissa saker påverka sexlusten så som depression och prestationsångest och dålig självkänsla osv.Har han alltid blivit generad av att prata om sex osv?Det är ju bra att han vill prova det visar ju att han har lite god vilja i alla fall:) Ja det är viktigt som du säger med initiativ för om man hela tiden tar initiativ och inte den andra gör det så tröttnar man och det är lätt att man känner sig oattraktiv och oälskad osv.Bäst är ju om bägge tar initiativet ibland:) Det bästa att älska med den man är tillsammans med är att se att den andra njuter av det man gör för då njuter man ju själv med:) Ja jag tror med att alla har någon slags fantasi men kanske vissa inte vågar berätta den för sin partner.Ja att hitta glöden och passionen är svårt har inget bra svar på det.Men jag tror man får börja från början att man tar sig an varann att man sitter och smeker och tittar varann i ögonen bekräftar varann säger vackra och fina ord osv till en början så kanske passionen vaknar till liv igen.
Svar på tråden Hetta upp sexet. Hur?