Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Soc tog mina barn pga misshandel

Anonym (-) skrev 2014-09-14 15:52:00 följande:
    Jag och min föredetta sambo flyttade isär eftersom det förekom mycket våld i hemmet, han slog mig. Soc har gjort bedömningen att han INTE är farlig för barnen, men han har misshandlat min ena son. Nu förlorar jag och han vårdnaden för barnen, och de ska flytta till fosterfamilj.

Är det rättvist att göra så här?
    Ja det är rätt att göra så eftersom du inte kunnat skydda dina barn från att uppleva misshandel dessutom har han slagit ditt barn.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 15:55:26 följande:
    mot mig menar jag
    Det är inte frågan om dig det är frågan om vad som är bäst för barnen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 20:47:02 följande:
    Det är faktiskt så de gjorde i mitt fall, just därför jag vänder mig hit.
    Det står ordagrant i den dom du fått varför dina barn inte får bo hos dig brukar bara vara några få rader som talar om exakt på vilket sätt en förälder brister.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 21:09:57 följande:
    "en pappa med gravt psykiska störningar som är olämplig som förälder, och kan ha påverkar mammans psykiska mående negativt" (med finare förmulering)
    Där säger de ju klart och tydligt att det är ditt psykiska mående som är skälet till varför de omhändertog barnen.
  • Anonym (anonym)

Du kan inte ta hand om dina barn just nu för att du är sjuk precis som en förälder inte kan ta hand om sina barn när den ligger på sjukhus efter en större operation.

• Anonym (anonym)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-15 17:16:12 följande:
    Så dumt skrivet så man häpnar över vissa människors tilltro till soc! Obestämd

Att soc må anse att ts är sjuk/mår psykiskt dåligt betyder självfallet inte att det ÄR så!

Soc har ingen utbildning för att göra såna bedömningar!
    Du menar att påståenden utan läkarutlåtande  går igenom i rätten, att ombudet inte ser till att klienten har fått dokument från läkare på att klienten mår bra psykiskt om det är psykisk ohälsa som sägs vara skälet till omhändertagandet?
Svar på tråden Soc tog mina barn pga misshandel