• Anonym (-)

Soc tog mina barn pga misshandel

Jag och min föredetta sambo flyttade isär eftersom det förekom mycket våld i hemmet, han slog mig. Soc har gjort bedömningen att han INTE är farlig för barnen, men han har misshandlat min ena son. Nu förlorar jag och han vårdnaden för barnen, och de ska flytta till fosterfamilj.

Är det rättvist att göra så här?

• Svar på tråden Soc tog mina barn pga misshandel
  • Anonym (-)
    Anonym (nja) skrev 2014-09-14 16:04:33 följande:

Nej, du utelämnar en del i historien. Om du lämnat din man som misshandlade barnen så tar de inte barnen om du inte är helt instabil som förälder. Troligen är det så att du inte kan hantera barnen och deras behov på ett adekvat sätt och därför placeras barnen någon annanstans. Mer eller mindre tillfälligt beroende på dig.

Jag har försökt få barnen bort från honom, trotts det gjorde de bedömningen att låta barnen vistas med honom.
  • Anonym (?)

Du skriver "föredetta sambo". Är det barnens pappa?
    Hur gamla är barnen?
    Var det under umgänge som barnet misshandlades, eller kom han hem till er?
    Var du med när misshandeln skedde?

• Anonym (nja)
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 16:06:19 följande:
    Jag har försökt få barnen bort från honom, trotts det gjorde de bedömningen att låta barnen vistas med honom.
    Det är fortfarande så att de inte "tar" barnen från dig för att deras pappa misshandlar dem. Något brister hos DIG helt enkelt.
  • Anonym (Zz)
    Anonym (nja) skrev 2014-09-14 16:13:25 följande:

Det är fortfarande så att de inte "tar" barnen från dig för att deras pappa misshandlar dem. Något brister hos DIG helt enkelt.

Hade inte kunnat sagt det bättre, ts varför sticker du huvudet i sanden om du nu vill ha hjälp av oss får du berätta hela storyn
  • Anonym (häpp)

Det står i beslutet varför du mist barnen. Du är välkommen att posta det här om du vill ha en bedömning om huruvida det är rätt, men jag misstänker att du inte kommer göra det,

• Anonym (sjukt)

Soc med sina jävla "bedömningar" en gäng tränade apor hade varit lämpligare än många anställda där.

Överklaga ts, ställ till ett helvete, vänd dig till tidningar, gråt ut, du som misshandelsoffer som hjälpte dig själv och sitt barn genom att lämna ska inte i efterhand bli straffad för det, inte ditt erat barn heller för den dlen.

• Anonym (nja)
    Anonym (sjukt) skrev 2014-09-14 17:11:32 följande:

Soc med sina jävla "bedömningar" en gäng tränade apor hade varit lämpligare än många anställda där.

Överklaga ts, ställ till ett helvete, vänd dig till tidningar, gråt ut, du som misshandelsoffer som hjälpte dig själv och sitt barn genom att lämna ska inte i efterhand bli straffad för det, inte ditt erat barn heller för den dlen.

Bra råd där - att ställa till ett helvete....Det hjälper säkert TS väldigt mycket 

Du inser inte att det är något som saknas i TS historia?
  • Anonym (sjukt)
    Anonym (nja) skrev 2014-09-14 17:19:53 följande:
    Bra råd där - att ställa till ett helvete....Det hjälper säkert TS väldigt mycket 

Du inser inte att det är något som saknas i TS historia?

Man ska slås för sitt rätt och sina barn, inte bara lägga sig ner och acceptera vad som.

Klart man ska ställa till rent helvete på alla sätt man kan om man får sitt barn kidnappad för vad nån annan har gjort mot den.

Hur tänkte du annars, bara acceptera att soc gick iväg med barnet och ... vad skaffar sig ny?

• Anonym (?)
    Anonym (sjukt) skrev 2014-09-14 17:26:27 följande:

Man ska slås för sitt rätt och sina barn, inte bara lägga sig ner och acceptera vad som.

Klart man ska ställa till rent helvete på alla sätt man kan om man får sitt barn kidnappad för vad nån annan har gjort mot den.

Hur tänkte du annars, bara acceptera att soc gick iväg med barnet och ... vad skaffar sig ny?

Alla som har något som helst förstånd inser att chansen att få tillbaka sina barn inte ökar ju mer helvete man försöker ställa till för soc. Det är liksom inte så att de säger "oj då, nu blev du riktigt jobbig... varsågod, här är barnen".

Nej, det bästa är att samarbeta så mycket som möjligt och visa att man är kapabel att ta hand om sina barn på vettigt sätt.
  • Anonym (nja)
    Anonym (sjukt) skrev 2014-09-14 17:26:27 följande:

Nej, att ställa till ett helvete hjälper sällan mot myndigheter, snarare tvärtom.

Det jag undrade över var hur du bara kunde ge råd sådär utan att ha läst TS det minsta kritiskt? Det är väl ganska uppenbart att något viktigt är utelämnat i TS? För det är ju knappast så att TS är en utmärkt förälder som tillgodoser barnens behov och får dem omhändertagna pga enbart att pappan misshandlat dem, en pappa som hon dessutom lämnat. Visserligen gör Soc en och annan blunder men det här tror du väl ändå inte? Det LVU:t skulle aldrig gå igenom i rätten
Svar på tråden Soc tog mina barn pga misshandel