• Äldre 15 Sep 11:30
    3778 visningar
    16 svar
    -1
    16
    3778

    kristendom

    Tänkte starta en tråd om kristendomen och vad bibeln egentligen lär ut. 
    Detta för att belysa tokerierna i texten och för att visa på att kristendomen inte är så god som kristna gärna vill missionera ut. 

    Ännu tokigare blir det när man som kristen vill smutskasta andra religioner ,
    när deras egna texter innehåller sådana grymheter som incest, våldtäkter ,rasism ,homofobi och folkmord!

    Här är några citat, håll i er:

    Den som slår sin far eller mor skall straffas med döden
    (2 Mos 21:15)

    Herren sade till Mose:
    Mannen (sabbatsbrytare) skall straffas med döden. Hela menigheten skall stena honom utanför lägret.
    (4 Mos 15:32)

    ?Kom, syster, ligg med mig!? ? ?Nej, nej, min bror!? ropade hon. Men Amnon övermannade henne & tog henne med våld. 2 Sam 13:11-14

    ?Om en flicka blivit våldtagen i en stad och inte ropat på hjälp skall hon dödas genom stening?

    ?Skoningslös kommer Herrens dag med vrede.. Spädbarnen krossas inför deras ögon, husen plundras, kvinnorna våldtas.? Jes 13:9-16

    David dödade 200 filisteer, tog deras förhudar & lämnade åt Saul som insåg att D hade gud på sin sida & gav honom sin dotter.
    1 Sam 18:25


    Maken i bråk? ?..griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand?

    Gud straffar barn och fru till trotsig man: ?deras spädbarn skall krossas,
    havande kvinnor skäras upp? 

    ?Döda alla barn av manligt kön, och döda alla kvinnor som har haft samlag. Oskulder skall ni låta behålla för egen del?

    Hur kan Jesus vara Gud ,när hans sista ord var:
    ?Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?? (Mark 15:35)
    eller
    ?Fader, i dina händer lämnar jag min ande.? (Luk 23:46)

    Om de vill ha reda på något skall de fråga sina män hemma, för det passar sig inte för en kvinna att tala vid sammankomsten
    (1 Kor 14:35)

    Var och en som för min och evangeliets skull lämnat hus, syskon, föräldrar eller barn eller åkrar skall få hundrafalt igen.
    (Mark 10:29)

    Den som inte förblir i Kristi lära har inte Gud. Ni skall inte släppa in honom i ert hem och inte hälsa honom välkommen.
    (2 Joh 9-11)

    Jesus: ?Mose sade: Visa aktning för din far och din mor och: Den som smädar sin far eller sin mor skall dö
    (Mark 7:10)
    De som befinns värdiga att komma till den andra världen och uppstå från de döda, de gifter sig inte och blir inte bortgifta
    (Luk 20:35)

    Och länkar också ett youtubeklipp ,som även tar upp irrlärorna ur bibeln , ENJOY



  • Svar på tråden kristendom
  • Äldre 15 Sep 11:42
    #1
    -1
    de skulle dyrka Herren. Var och en, gammal eller ung, man eller kvinna, som inte dyrkade Herren, Israels Gud, skulle dödas. (2 Krön 15:13)

    A
    lla som inte är kristna ska alltså dödas... hur då, stening ,hängning eller med svärd. Vad säger ni kristna?
  • Äldre 15 Sep 12:24
    #2
    -1
    Domarboken 15
    3Men Simson svarade dem: »Denna gång är jag utan skuld gent emot filistéerna, om jag gör dem något ont.» 4Och Simson gick bort och fångade tre hundra rävar; sedan tog han facklor, band så ihop två och två rävar med svansarna och satte in en fackla mitt emellan de två svansarna. 5Därefter tände han eld på facklorna och släppte djuren in på filistéernas sädesfält och antände så både sädesskylar och oskuren säd, vingårdar och olivplanteringar.?

    Är det vad de sysslar med i israel idag på palestinsk mark Kräks
  • Äldre 19 Sep 09:01
    #3
    -1

    Tråkigt att dom som spenderar dag och natt på forumet för att kritisera islam bortser från SINA egna HELIGA skrifter.  Skäms ni för dessa eller är det så att ni inte ens vet vad som står i er heliga skrift Bibeln??? 
    Hur resonerar ni kring dessa härliga bibelcitat?
    Bara för att ni blundar för era egna skrifter betyder inte att de inte existerar!

    Hur kan man kalla sig kristen och följa Jesus väg om man inte håller med om detta?

    Vem är du (kristen) som anser dig ha rätt att plocka hej vilt ur Bibeln som ändå är Guds vilja och Jesus rätta väg (enligt er egen skrift)?  
    Är det ok att plocka ut det man tycker låter bra och lämna det man inte tycker är lika bra?Cherrypicking?   Isåfall så undrar jag hur man då kan följa kristna budskapet när man sätter sina egna tolkningar och går emot Guds vilja? 

    Här är några fler härliga citat ,direkt hämtat ur Bibeln :

    Gud-straffar-med-hungerNi får också köpa barn till invandrare. Dem kan ni hålla som slavar för all framtid.
    (3 Mos 25:45-46)

    Svidande sår renar från ondska, prygel gör rent på djupet 
    Ords 20:30

    Den som älskar sin son agar honom ofta, då kommer han till slut att få glädje av honom.  

  • Äldre 19 Sep 10:45
    #4
    -1

    Det är i grund och botten ganska enkelt: I både koranen och bibeln finns det en massa grymheter men också delar som inte är grymma.

    I Europa så plågades människor av religiöst våld i stor skala under medeltiden. Under upplysningen växte ett modernt samhälle fram och människor här kunde skaka av sig det religiösa våldet. Detta skedde inte i Mellanöstern utan man körde vidare på den religiösa vägen.

    Alltså: religion är av ondo när det genomsyrar samhället såsom det gjorde i Europa förr och gör i Mellanöstern idag. Det Mellanöstern behöver är sekularisering och modernisering. Det vi i Europa behöver göra att slå vakt om det öppna, sekulariserade samhället.

  • Äldre 19 Sep 12:29
    #5

    Det är cherry picking, man kan vifta bort varenda citat som du har postat om de kommer från GT, för kristna går i förstahand efter nya testamentet, (som är en väldigt tunn bok jämfört med gamla.)
    men ändå på nåt sätt ska man inte ignorera de gamla testamentet helt. Det är intressant.

  • Äldre 20 Sep 19:14
    #6
    -1

    Ha, ha, det står så mycket skit i bibeln så hälften vore nog, Sedan väljer man ut valda delar och anammar dem. Varför väljer människor att tror på denna smörja? Bibeln är ett sammansatt verk av gamla texter och skrönor som inte har något med en eventuell Gud att göra. Man blir bara så trött på alla desorienterade virrpannor som är religiösa, oavsett religion. Tro på Dig själv istället och acceptera att "shit happens".

  • Hubbe
    Äldre 22 Sep 13:22
    #7
    TaaDaa skrev 2014-09-15 11:42:06 följande:

    de skulle dyrka Herren. Var och en, gammal eller ung, man eller kvinna, som inte dyrkade Herren, Israels Gud, skulle dödas. (2 Krön 15:13)

    Alla som inte är kristna ska alltså dödas... hur då, stening ,hängning eller med svärd. Vad säger ni kristna?


    Hur står det till med kunskapen? Berör denna text i första hand Judendomen eller Kristendomen? Snacka om att du inte fattar någonting av det du skriver.
  • Äldre 22 Sep 20:03
    #8

    TS missrepresenterar Kristendomen och gör det väldigt dåligt. Du visar att du har noll kunskap om vad du pratar om. Du nämner islam och det får mig att misstänka att du är en muslim som startat upp en hämndtråd. Om detta är vad islam går ut på så vill jag aldrig omfamna den där skitreligionen med muhammad i spetsen.

  • Äldre 25 Sep 12:37
    #9
    -1
    Har gjort det skrev 2014-09-19 10:45:58 följande:

    Det är i grund och botten ganska enkelt: I både koranen och bibeln finns det en massa grymheter men också delar som inte är grymma.

    I Europa så plågades människor av religiöst våld i stor skala under medeltiden. Under upplysningen växte ett modernt samhälle fram och människor här kunde skaka av sig det religiösa våldet. Detta skedde inte i Mellanöstern utan man körde vidare på den religiösa vägen.

    Alltså: religion är av ondo när det genomsyrar samhället såsom det gjorde i Europa förr och gör i Mellanöstern idag. Det Mellanöstern behöver är sekularisering och modernisering. Det vi i Europa behöver göra att slå vakt om det öppna, sekulariserade samhället.


    Håller till viss del med dig men de flesta krig som sker idag och genom tiderna är krig som sker i "demokratins namn" .
    Innan dess var det ju korsfararna.

    Men hursomhelst, ville ju diskutera med troende kristna som faktiskt försvarar dessa skrifter. 
  • Äldre 25 Sep 12:44
    #10
    PlayWood skrev 2014-09-19 12:29:09 följande:

    Det är cherry picking, man kan vifta bort varenda citat som du har postat om de kommer från GT, för kristna går i förstahand efter nya testamentet, (som är en väldigt tunn bok jämfört med gamla.)
    men ändå på nåt sätt ska man inte ignorera de gamla testamentet helt. Det är intressant.


    Ja, fast frågan är ju vem som har rätten att plocka verser likt ett smörgåsbord ,och säga att de följer bibeln.  De hämtar ju saker ur GT som de finner ok och utelämnar andra.    
    Står de över Gud? De följer ju det som känns bra för dom ,inte det Gud ämnat för mänskligheten.  

    Dessutom skickade jag med citat ur NT också, finns galenskaper där också vill säga.  

    Konstigt att ingen som kallar sig kristen svarat, måste betyda att de försvarar detta och att de håller med.
    Eller har de helt enkelt fullt upp med att håna muslimerna och missionera ut sina väl valda bibelcitat. Trots att bibeln lär många gånger ut samma saker .
  • Äldre 25 Sep 12:47
    #11
    sfinxens skrev 2014-09-20 19:14:51 följande:

    Ha, ha, det står så mycket skit i bibeln så hälften vore nog, Sedan väljer man ut valda delar och anammar dem. Varför väljer människor att tror på denna smörja? Bibeln är ett sammansatt verk av gamla texter och skrönor som inte har något med en eventuell Gud att göra. Man blir bara så trött på alla desorienterade virrpannor som är religiösa, oavsett religion. Tro på Dig själv istället och acceptera att "shit happens".


    Precis, jag menar bibeln är skriven och ändrad så många gånger . Vet kristna egentligen vad de följer. 
    Och läser kristna bibeln idag eftersom de saknar så stor kunskap i vad den innehåller.
  • Äldre 25 Sep 12:52
    #12
    Hubbe skrev 2014-09-22 13:22:43 följande:
    Hur står det till med kunskapen? Berör denna text i första hand Judendomen eller Kristendomen? Snacka om att du inte fattar någonting av det du skriver.
    Vet du vad som kommer från GT och NT? Har du läst bibel?
    Dessa citat är hämtade ur både NT och GT. 
    Fanns det något av citaten du gillade? 
    Bibeln sitter ihop, vart står det att kristna ska förkasta GT och endast följa NT.  
    Vart står det att Jesus(gud enligt kristna) sa till folket att kasta GT? Att homosexualitet är ok? Vart gav han kvinnorna rätten att öppna sin käft? Att barnen inte kommer att dödas fastän de är uppkäftiga?  Att den våldtagna kvinnan inte måste gifta sig med sin våldtäktsman ?
    Jag menar, Jesus är ju Gud, hade inte det varit lämpligt att nämna detta IFALL han ville ha förändring?
  • Äldre 25 Sep 12:53
    #13
    Zoom skrev 2014-09-22 20:03:25 följande:

    TS missrepresenterar Kristendomen och gör det väldigt dåligt. Du visar att du har noll kunskap om vad du pratar om. Du nämner islam och det får mig att misstänka att du är en muslim som startat upp en hämndtråd. Om detta är vad islam går ut på så vill jag aldrig omfamna den där skitreligionen med muhammad i spetsen.


    U mad broGråter
  • Äldre 25 Sep 13:13
    #14
    -1
    Om de vill ha reda på något skall de fråga sina män hemma, för det passar sig inte för en kvinna att tala vid sammankomsten
    (1 Kor 14:35)

    N
    YA TESTAMENTET Så kvinnor LYD din man och HÅLL KÄFTEN

    Var och en som för min och evangeliets skull lämnat hus, syskon, föräldrar eller barn eller åkrar skall få hundrafalt igen.
    (Mark 10:29)

    N
    YA TESTAMENTET  så lämna allt och skit i andra, JAG HAR FUNNIT GUD, klara er själva för jag är FRÄLST, halleuja

    Den som inte förblir i Kristi lära har inte Gud. Ni skall inte släppa in honom i ert hem och inte hälsa honom välkommen.
    (2 Joh 9-11)

    N
    YA TESTAMENTET  Tala inte och skilj er från de som lämnar kristendomen och alla andra som inte är kristna.  Vad hände med fri vilja? Med att respektera alla människor?

    Jesus:
    ?Ve dem som väntar barn eller ammar i den tiden..//..Vrede skall drabba detta folk?
    (Luk 21:23)

    N
    YA TESTAMENTET OJdå, föd inga barn eller svält era nyfödda, take your pick!

    Nu skall den som har en penningpung ta med sig den, och den som är utan pengar skall sälja sin mantel och köpa sig ett svärd
    (Luk 22:36)

    N
    YA TESTAMENTET  En svärdvers

    Jesus: ?Mose sade: Visa aktning för din far och din mor och: Den som smädar sin far eller sin mor skall dö
    (Mark 7:10)

    NYA TESTAMENTET   kärleksfullt budskap eller psykisk misshandel av barn?

    Det finns sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta.
    (Matt 19:12)

    NYA TESTAMENTET  Så killar, kasterera er eller hamna i helvetet


    De som befinns värdiga att komma till den andra världen och uppstå från de döda, de gifter sig inte och blir inte bortgifta
    (Luk 20:35)

    N
    YA TESTAMENTET  ojdå, förbli ogifta, vad händer då med civilisationen
                                   vi har ju sett vad det leder till(katolska präster)  NEED TO
                                      SAY NO MORE...

    Efter Jesus uppmaning till lärjungarna att köpa svärd.
    ?Herre?, sade de, ?här är två svärd.?
    -?Det är bra?, svarade Jesus.
    (Luk 22:38)

    N
    YA TESTAMENTET  ännu en svärdvers

    Jesus om de som tror: De skall driva ut demoner, ta ormar med sina händer & inte bli skadade om de dricker dödligt gift
    (Mark 16:18)

    N
    YA TESTAMENTET   poltergeist


     


    Om ögat förleder dig, så riv ut det. Bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet
    (Matt 5:28)

    N
    YA TESTAMENTET   woapsi

    Man måste ju bara älska kristendomen.


  • Äldre 25 Sep 14:42
    #16

    En liknelse med nattvarden alltså för att klargöra.

  • HeyArn­oldpås­venska
    Thu 26 Aug 2021 01:00
    #16
    -1 +1

    Här kan du få allt kunskap om den äkta kristendomen.

    Gospel of Matthew Audio Commentary | Christogenea.org

Svar på tråden kristendom