Inlägg från: Ewmacita |Visa alla inlägg
  • Ewmacita

15-20 år som nyss pluassat

Åh får jag också hoppa in i tråden?

18 år är jag och bor tillsammans med min sambo i Göteborg. Är i vecka 20 :)

• Ewmacita

Det som funkade för mig när jag mådde som dåligast på morgonen var att äta lite men väldigt ofta. Ta det lugnt på morgonen och inte stressa upp, brukade även ha kex eller scorpor och ett glas med kolsyrat vatten på nattduksbordet och äta det på morgonen ca sådär 20 min efter att jag vaknat!

• Ewmacita
    Moah skrev 2014-10-14 19:20:51 följande:
    jag har för mig att man kan kolla upp det relativt tidigt med ul om jag inte har för mig helt fel
    Har också för mig det, fråga bm på fredag!
  • Ewmacita
    Diamond98 skrev 2014-10-15 15:14:20 följande:

Hur många UL kommer ni få ha? Jag kommer bara få ha ett när jag är i vecka 19. Jag vill ju se den lille mer än en gång bara :(

Jag fick två styckena UL i "början" av graviditeten för att jag var nyfiken och ville se bebisen (v.11 + v.16) har en jättetrevlig barnmorska som lät mig göra de. Sen gjorde jag även RUL i v.20 så har gjort totalt tre gånger
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-15 07:33:34 följande:
    För mig går det bra! Illamåendet börjar släppa och nu kan jag sova den största delen av natten. Börjar få större mage och gladare :D
    Härligt! snart dags att kolla på mamma kläder då?:)
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-16 19:52:16 följande:

Så härligt! Fick du betala extra eller var det gratis? :)

josefinenorman skrev 2014-10-16 21:45:13 följande:

Är det bara att be om ul då eller? :)

Jag bad om det och för mig var det inga som helst problem och göra det, fick göra det gratis. Men vad jag har förstått så brukar man inte göra UL om det inte finns någon anledning till det... Så jag hade väl tur :)
  • Ewmacita
    loliita skrev 2014-10-22 13:29:15 följande:

Är i vecka 10-11 och är jätte rädd för missfall:(

Försök och tänka bort de tankarna, jag var också lite nojig över missfall men ju längre in du kommer i graviditeten desto lättare kommer det nog och kännas. Speciellt när bebisen sparkar där inne! =)
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-26 11:32:59 följande:

Är det någon som har fått mjölk än?

Hur menar du? Att det runnit till lite mjölk från brösten?
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-26 17:12:01 följande:
    Ja exakt! Jag är i vecka 11 (10+5) nu och har fått det. Vissa säger att bebisen får lite mat och vissa säger att bebisen kommer få väldigt mycket mat. Hur är det för er?
    Det har inte runnit till något från mig, men antar att det är individuellt.

Jag går snart in i v.24 =)
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat