Inlägg från: dalkullan95 |Visa alla inlägg
  • dalkullan95

15-20 år som nyss pluassat

Jag är 18 år och plussade igår! Lyckan är total :D enligt Stickan är jag i vecka 2-3. Spännande. Känns dock som om jag har mensvärk ibland. Det är lite läskigt, då jag haft missfall tidigare. Vilken vecka är du i och hur känns det? Grattis till graviditeten! :D

• dalkullan95

Jag har pratat med min barnmorska och vi räknade ut att jag är i vecka 5+0 idag. Jag kan också vara riktigt bitter ibland...haha! Och mat har blivit min bästa vän. Klarar dock inte av mat som luktar starkt. Då blir jag väldigt illamående. Har du berättat för din familj att du är gravid? Vad sa dom isåfall?

• dalkullan95

Tycker du gör rätt! Vill du behålla barnet borde dom stötta dig. Vad kul! Då kanske vi kommer ha bf samma månad :)

• dalkullan95

Samma här :) jag var mullig innan jag blev gravid men nu är min mage hårdare och rundare nertill. Har du fått tid hos barnmorska?

• dalkullan95

Du ringer till mvc (mödravårdscentralen) och så säger du att du har plussat och vill ha en tid med barnmorska. Det kan vara viktigt att göra det då du får information och lite böcker om vad du bör äta och inte och hur fostret utvecklas osv. Jag har fått tid den 14 oktober. Då ska vi bara ta prover och efter det ska jag få en ny tid då vi ska på ultraljud :) ser verkligen fram emot det! Bloggar du om detta eller gör du en "graviditets resa" på instagram? Vet att många gör det och det är väldigt kul att kolla på bilderna och veta att snart är man själv där :)

• dalkullan95

Gud vad kul, grattis! :) Jag är väldigt illamående nu och kräks hela tiden... Humöret svänger då jag knappt sover 5h per natt. Har magen börjat synas för er? Hur reagerade era föräldrar? Jag har fortfarande inte berättat för min fostermamma och är nervös över hur hon ska reagera.

• dalkullan95

Okej, vad kul att höra :) själv har jag fortfarande inte talat om det för min fostermamma. Vågar inte riktigt göra det. Min killes föräldrar tog det ganska bra. Och hans syster (vilket förvånade mig) så det var skönt att få det gjort! Är det någon utav er som bor i Norrland? :)

• dalkullan95

Jag är också i vecka 8 (7+1) så vi är ganska tätt intill varandra :) är du illamående nu? Eller har det gått över för dig? Att vara illamående tycker jag själv är det jobbigaste med graviditeten, fast samtidigt njuter jag av den varje sekund!

Min bästa vän sa dock att det kan vara hela graviditeten, som det gjorde för henne. Men det hoppas man få slippa!

• dalkullan95

Samma här :/

Jag har ingen våg hemma men skulle gissa på att jag har gått upp ca 2-5 kg. Jag har tid med barnmorska om två veckor och då ska jag bland annat väga mig :)

Tänker ni kolla upp könet eller låta det bli en överraskning? :)

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat