Inlägg från: 17årochgravid |Visa alla inlägg
  • 17årochgravid

15-20 år som nyss pluassat

Hej!

Är det ok att jag också hoppar in?

Jag är 17 år och väntar barn tillsammans med min sambo i slutet av mars :)

Går in i vecka 14 imorgon! :)

• 17årochgravid

Jag började få typ alla symptomen runt vecka 7-8 nånting, illamående, avsmak för mat och kaffe, trött osv osv. Och mellan vecka 10-12 började jag kräkas ganska mycket, och tålde knappt någon lukt överhuvudtaget ett tag. Men som tur är har illamåendet och tröttheten börjat avta nu, tack och lov! Så nu har jag börjat njuta mer och mer av graviditeten :)

• 17årochgravid

Mina föräldrar tog det väldigt bra, oväntat bra skulle jag vilja säga :)

Jag går in i vecka 15 idag så min mage börjar synas lite nu :)

• 17årochgravid

I Jämtland bor jag, lite utanför Östersund :)

Jag har också gått upp i vikt, ca 3 kg hittills.

Och jag hade tänkt att ta reda på könet, skulle inte kunna hålla mig från att ta reda på det ;) haha

• 17årochgravid
    Ewmacita skrev 2014-10-14 16:22:17 följande:

Hur går det för er alla och hur mår ni:)?

För mig rullar det också bara på, som det känns!

Väntar spänt på att få hem kallelsen till rutinultraljudet om ett litet tag :D vecka 17 idag!
  • 17årochgravid

Åh vad jag är avundsjuk på er som får göra ultraljud tidigare i graviditeten :( här erbjuds det inte före vecka 18... Tycker det är så trist att vänta. Men för min del är det som tur var snart dax för RUL, har tid den 4 november :)

Finally!

• 17årochgravid
    Diamond98 skrev 2014-11-03 14:53:48 följande:

En fråga till er alla:

Tänker ni amma? För jag har hört att det är väldigt många unga som inte vill av nån anledning.

Jag tänker amma, om jag kan såklart. Det är ju inte alla som kan. Men om det funkar för mej å bebisen så vill jag inte gå miste om chansen :)

Jag kommer absolut amma sålänge det inte blir nåt krångel! Det är ju det allra bästa man kan göra tycker jag! :)
  • 17årochgravid

Hej igen allesammans!

För mig går det bra med graviditeten, börjar bli väldigt tungt dock. Och lite svårt att sova vissa nätter. Men det är bara 4 veckor kvar för min del, så det är bara att härda ut! :)

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat