Inlägg från: Ewmacita |Visa alla inlägg
  • Ewmacita

15-20 år som nyss pluassat

dalkullan95 skrev 2014-10-27 11:32:54 följande:
    Ja Det är så. Vad kul! Jag längtar tills jag är där! :D
    Haha, jodå snart så. Ju längre gången man är desto jobbigare blir det men det är värt det i slutändan:)
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-27 12:30:45 följande:
    Absolut! :) hur gammal är du och vad fick du för reaktioner när du sa att du är gravid?
    Jag är 18 och reaktionerna som jag fick var väldigt blandade när jag berättade. Endel familjemedlemmar och vänner blev väl lite förvånade och sa inget negativt utan frågade mer hur vi tänkt göra om de kunde få hjälpa till med större inköp medan några andra uttryckt sig klumpigt och att de ska tala mig till "vett" för och göra det "rätta". Men det rätta valet för MIG var att behålla och får det bekräftat varje dag min bebis sparkar och har sig där inne!

Hur var dina reaktioner och är du tillsammans med barnets pappa?

Kan inte alla svara på de två frågorna blev så nyfiken nu haha
  • Ewmacita
    Anonym9998 skrev 2014-10-29 15:44:39 följande:

var på ultraljud idag :) var rädd att bebisen inte levde men hade såååå fel när vi fick se hen snurra hen flera varm och rörde på armarna och benen :) 

Åh vad roligt! Har ni köpt nåt till bebisen ännu?:)
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-30 09:13:23 följande:
    Jag är 19 år och bor ihop med barnets pappa. Vi är förlovade också. Reaktionerna vi fick var också blandade. En del var väldigt fejkade. Till exempel min forstermamma, när jag berättade det till henne lät hon inte chockad. Hon klämde fram ett skratt och sa att hon hade det på känn. När hon var på besök sa hon att det är dumt att skaffa barn tidigt och att det oftast är dåliga familjerelationer med unga som skaffar barn. Jag blev lite (mycket) arg och sa att jag skiter i vad folk tycker och tänker om våran graviditet. Det viktigaste är att vi mår bra och är lyckliga.

Killens familj reagerade positivt. Dom är lite oroliga över hur det ska gå med ekonomin och sånt bara.

Bland vänner är det också fejkade. Min bästa vän blev jätte glad för våran skull och hon är också ung mamma. Men dom andra snackar skit bakom våra ryggar och säger att vi är idioter och att vi kommer bli dåliga föräldrar osv. Men dom pratar vi inte med längre!
    Tycker det är så himla tråkigt att man är så fördomsfull mot unga mammor, det är inget som tyder på att man blir en sämre mamma eller förälder bara för att man är ung.

Men skönt att ni har lite stöd i alla fall!

Får jag fråga hur ni tänkt göra med den ekonomiska delen? När är bebisen beräknad att komma? Har ni eget boende?
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-30 19:20:00 följande:
    Ja precis! Min bästa vän blev mamma när hon var 18 och en jättebra mamma!

Vi kommer få hjälp av socialen och min sambo söker jobb så vi hoppas han hittar något jobb där han kan jobba på kvällarna. Bebisen är beräknad att komma den 18 maj och vi får se om det ändras under ultraljudet. Och vi bor i egen lägenhet. En etta på 52kv så den är ganska stor för att vara en etta smile1.gif

Hur bor du? Är du tillsammans med pappan? Du behöver självklart inte fråga om du inte vill! smile1.gif
    Ärlig talat så svarar jag mer än gärna på frågor och bollar runt och liknande bara kul

Jag bor tillsammans med barnets pappa i en trea. Han jobbar och jag pluggar, funkar super. Läser distans.
  • Ewmacita
    längtan94 skrev 2014-10-30 20:03:47 följande:

Hej, här kommer jag och lägger mig i liksom! :D 
    20 och kommer få min lilla dotter om cirka 2 månader (vecka 31) :)
    Min reaktion när jag fick vetat var att jag började stor gråta! jag tänkte inte alls bli mamma i 20 års åldern, men nu kan jag inte längta mer tills lilla kommer <3 

Grattis, så härligt :)! Väntar också en flicka

Har du funderat lite på namn och så?
  • Ewmacita
    längtan94 skrev 2014-10-31 13:19:07 följande:
    jadu, inte direkt är så svårt :) jag och killen kommer inte direkt överens :D haha , du då? :) 
    Vilken vecka är ni i ? :)
    Vi bollar massa namn men är fortfarande lite oense haha. Är i v.24
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-31 16:01:34 följande:
    Det låter jätte mysigt! smile2.gif
    Hehe, har ni inhandlat något åt bebisen?
  • Ewmacita
    Niinnass skrev 2014-11-04 00:59:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in om det är ok :) är 19 år och är i vecka 15 och bor i Göteborg :)

Grattis till graviditeten & välkommen! =)
    Anonym17 skrev 2014-11-06 13:10:58 följande:

Hej! Jag tänkte hoppa in här för jag har letat efter någon som är i samma ålder som mig som jag kan dela mina tankar med och så :)

Jag är 17 år och gravid med första barnet. Jag plussade för tre månader sedan ungefär. Jag har mått jätte bra under graviditeten förutom ett ex som försökt tvinga mig till abort och jobbigt med skolan pågrund av sådan jäklarns trötthet. Men nu är det hur bra som helst! :) Skulle på inskrivningssamtal i tisdags men fick byta tid till nästa tisdag istället för att jag blev förkyld.

Hoppas ni andra mår bra och stort grattis till er som plussat! :)

Grattis till bebisen :)! Har du stöd från något håll gällande graviditeten? Vet ditt ex familj om graviditeten?
  • Ewmacita
    Anonym17 skrev 2014-11-06 14:41:40 följande:

Både min familj o många vänner finns som stöd för mig och sen har jag varit på mvc två gånger med ganska kort tid mellan och pratat med en barnmorska om det. Jag berättade för mitt ex samma dag som jag plussade och han blev nog väldigt chockad för han sa bara att vi skulle träffas dagen efter o prata om det sen drog han. Men nu har jag inte hört något av honom på ett par veckor. Mina föräldrar blev också väldigt chockade när de fick reda på det men nu är dom hur glada som helst. :D

Så härligt! Har du haft massa graviditets symptom? :)
    Diamond98 skrev 2014-11-07 15:09:27 följande:

Syns det på er nånting än? Jag är i vecka 16+0 och det syns knappt nånting på mej :/ Ingen skulle tänka på det om dom inte sett min mage innan. Min pojkvän ser och min mamma ser lite, men tror inte att någon annan skulle se om jag visa :/ 

Anonym17 skrev 2014-11-07 23:40:14 följande:

Jag e i vecka 15+4 o jag tycker min mage har blivit stor men sen vet jag inte vad andra tycker eller om dom ens ser min mage.

Har ni känt några rörelser från bebisen än?

Jag kände massa rörelser igårkväll o fy vilken underbar känsla! :)

Jag är i v.25 och har fått en fin gravid mage och jag känner rörelser flera gånger om dagen, kan va lite jobbigt när man ska sova haha
  • Ewmacita
    Varit där skrev 2014-11-09 09:04:44 följande:

Hej, tänkte oxå hoppa in här. Jag är 20 och bor i Uppsala och väntar nr 2 och är i vecka 11.

Hej vad kul! När är du beräknad? :)
  • Ewmacita
    amandapanda95 skrev 2014-11-12 18:52:32 följande:

Jag var på ultraljud idag och oj vilken häftig känsla att få se den lille på skärmen.

Blev dock flyttad bakåt från vecka 15+6 som jag räknade med att jag var i till 14+4 vilket känns väldigt tråkigt, visst det är bara drygt en vecka men en vecka känns som väldigt lång tid just nu.

phpKumSy189402.jpg

Men så söt då
  • Ewmacita
    längtan94 skrev 2014-11-15 10:29:52 följande:

när är ni beräknade ?:)

24 februari 2015

När är du själv beräknad?
  • Ewmacita
    Diamond98 skrev 2014-11-27 23:06:36 följande:
    Juste glömde också att skriva att det är ganska vanligt att folk som väntar sitt första barn inte känner rörelser förens typ vecka 20. Så det är nog inget du behöver oroa dej för :)
    Håller med. Tycker inte heller att du ska oroa dig, jag började känna i vecka 18, men det är ju så olika =)

Och förresten grattis till dottern! :D
  • Ewmacita

Grattis till alla er som fått era små bebisar!

Hur går det för er andra? Ni kan väl uppdatera lite vore kul och läsa =)

• Ewmacita
    Lagotto skrev 2015-04-14 21:07:36 följande:

De där med vikt. Jag var kring 65 kg vid inskrivning och gick upp 18 Kg under min graviditet. så 83 kg som tyngst Det är inte farligt och ni kommer få uppleva den snabbaste dieten någonsin ;)

Har du gått ner alla dina graviditets kilon? Jag har inte gått ner alla kilon än (gick upp 17kg), ammar fullt ut och fick min dotter för snart två månader sen.. :)
  • Ewmacita
    Lagotto skrev 2015-04-15 09:51:11 följande:
    Nej verkligen inte haha, fast jag har aldrig tänkt stressa över det. Jag har inte ens kunnat gymma ännu pga medicinska skäl. Men har 4 kg kvar och absolut ingen ångest över det :D

Jag kan inte amma pga att min dotter är mjölk allergisk så här kör vi kolik flaska :) min dotter fyller 3 månader på lördag :)
    Stressar faktiskt inte heller över det och det är jätteskönt! Tänkte mest höra hur det var med någon annan för andra vänner har ju bara rasat ner deras kilon och lite till som ingenting!

Åh vad härligt, de små växer så himla fort!! Gick förlossningen bra?:)
  • Ewmacita
    Fattarfaktisktingetjustnu skrev 2015-04-27 04:04:30 följande:

Jag är 20 år, fyller 21 i år dock jäkligt sent. Fick reda på det för ungefär två veckor sedan och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra. Är bara i v4... Vill liksom ha den men på nått sätt känner jag mig så jäkla rädd. Är inte hela livet slut när man får barn? Min sambo är 25 och han är rätt förstörd. Ena sekunden kan han tänka sig det och andra är han helt förstörd. Ungefär som mig.

I början velade jag också väldigt mycket, tänkte på det stora ansvaret och att livet aldrig blir det samma med barn igen. Och det blir det ju inte, men mitt liv blev 100 gånger bättre efter att min dotter fötts och Gud sådan lycka och kärlek hon tillför i mitt liv..
  • Ewmacita
    colalife skrev 2015-04-27 09:20:39 följande:

Precis fyllt 18 år, i vecka 35 och väntar en pojke. Någon i borås här? smile1.gif

Kul! Hur har din graviditet varit än så länge? Går du frtf i skolan?

Jag finns i Gbg
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat