-
Jag får se min lilla den 25e november alltså om en vecka å en dag!! :D ska bli så spännande!! Ska du ta reda på kön? :)Anonym17 skrev (null) följande:Jag kände dom första rörelserna för en vecka sen o fy vilken underbar känsla! :D kändes som en liten bubbla som ville ut från magen :3 o den 4 december ska jag äntligen få se lilla t för första gången o fy fan vad jag längtar :D
-
Om man tänker ekonomiskt så är det bäst att ta reda på det nu eftersom man inte har så jätte bra med pengar. För om man tar reda på det nu så kan man ju börja köpa väldigt tjejiga kläder om det är en tjej och tvärt om medan du är gravid. Annars kan man ju bara köpa några få väldigt neutrala kläder fram tills man föder vilket kanske inte är så roligt eftersom det inte finns så mycket att välja på då å så måste man köpa massa kläder som är mer köns baserade efter man fött bebisen. Och då kanske det blir så att man har för lite kläder om man till exempel inte har råd med så mycket samtidigt eller om man inte har tid att åka å handla.Anonym17 skrev (null) följande:Åh!! Jag längtar massor! :( jag va stensäker att jag skulle ta reda på könet för ett par veckor sen men nu e jag osäker på om jag verkligen ska göra det :)
Så det är därför jag vill ta reda på könet, annars skulle jag inte gjort det. Med nästa bebis så kommer jag inte ta reda på könet :) -
Jag tror också att jag har en liten kille i magen, men könet är inget jag bryr mej om egentligen. Jag kommer älska "den" lika mycket vad det än är för kön!Anonym17 skrev (null) följande:Jag känner precis likadant! Men ändå tvivlar jag :p men har du någon magkänsla på vad det kan va för kön i din mage? Jag har trott att jag bär på en kille under hela graviditeten så får se om det stämmer :)
-
Igår var jag på UL. Och jag väntar en liten flicka!! Två olika personer kollade och båda sa tjej, och jag såg också att det va en tjej så jag är säker på att det är en tjej!
Hon rörde sej jätte mycket där inne i magen och allting va bra med henne!
Jag flyttades bak 4 dagar så BF gick från den 23 april till den 27 april. Det är inget som stör mej så mycket egentligen eftersom chansen att hon kommer lite tidigare är ganska stor eftersom alla mammas 6 barn har kommit tidigare. 4 dagar är ändå inte så mycket heller, så det gör inget. Jag är bara glad över att min lilla flicka mår bra för jag hade gått och oroat mej jätte mycket över att nånting kanske är fel.
Men här är 2 UL bilder, hon suger på sin tumme på den första
-
Det är inget att oroa sej för! Det syns inget på mej heller. Min mage har börjat växa den här veckan typ. Så det är en liten kula nu. Det är när jag ligger ner det syns lite mer för då sticker ju kulan upp liksom. Men när jag står upp så syns det typ inget om man inte vet att jag är gravid.Anonym9998 skrev (null) följande:Gud så söt grattis till flickan :) jag oroar mig jätte mycket för de syns inget på mig å jag känner inget och går in i vecka 17 imorgon så orolig att bebisen e sjuk eller inte lever :(
Jag gick också och oroade mej på grund av det men hon mår hur bra som helst och rörde sej jätte mycket där inne. :) -
Jag började känna sparkar vecka 17 tydligt och man kunde redan då känna utifrån magen också så det är skit coolt! Pappan kände det för första gången i helgen (han bor 30 mil ifrån mej så vi träffas inte så mycket pga det så han har inte kunnat känna tidigare. Men han blev jätte lycklig när han kände henne.)Anonym17 skrev (null) följande:Ååh grattis!! :D ska få se min lilla bebis om en vecka o fy vad jag e orolig för att det ska va något fel nu :/ e i vecka 18 nu o känner tydliga sparkar nu :)
Om din lilla sparkar varje dag så att du känner så är det nog inga fel på h*n. Men vi mammor blir så oroliga ändå.
Men allt kommer nog gå bra ska du se :) du ska bara veta hur nervös man blir när dom kommer och säger att det är din tur. Men det är så underbart att se sin bebis där inne i magen. Skulle villa se henne varje dag. Men nu är det bara att vänta tills hon kommer ut i världen <3 -
Tack förresten! :) jag och pappan är jätte glada och längtar sååå mycket tills hon kommer :D
-
Juste glömde också att skriva att det är ganska vanligt att folk som väntar sitt första barn inte känner rörelser förens typ vecka 20. Så det är nog inget du behöver oroa dej för :)Anonym9998 skrev 2014-11-27 19:22:56 följande:Skönt att höra :) känns bra att veta att de är normalt :)
-
Det är mycke rörelser man inte känner också. Min lilla flicka rörde sej jätte mycket under UL men det va inget jag kände.Anonym17 skrev 2014-11-28 12:43:43 följande:Jag har bara känt bebisen då o då :/ men får hoppas att det inte e något fel :)
-
Vet inte riktigt vad du menar med svider men om jag inte kissar på ett tag även fast jag är kissnödig så får jag en väldigt obehaglig känsla i magen typ som hugg eller svid fast inte riktigt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men det är det närmaste jag kan komma på att förklarar det.Anonym17 skrev (null) följande:Tack det lugna mig! :) har känt att när jag inte har kissat på ett tag kan det svida till på ett par ställen på magen e det något ni känt? Funderar på om det e bebisen trycker eller sparkar på en viss punkt i magen :o
Men när Lill tösen sparkar på kissblåsan (som hon verkar gilla att göra ganska mycket) så blir det bara som att man blir mer kissnödig just då sparken kommer. Det blir typ som om man är nära på att kissa på sej men det försvinner på 0,1 sekund. Haha det är fett svårt att förklara men hoppas du typ fattar vad jag menar iallafall :)