Inlägg från: dalkullan95 |Visa alla inlägg
  • dalkullan95

15-20 år som nyss pluassat

Anonym9998 skrev 2014-10-31 19:50:18 följande:
    Jag har värsta halsbrännan så aa ändå skit tråkigt :( Men pojkvännen tar hand om mej ger mig skit läskig mat på sängen och så massa goda saker  :) 

en fråga till alla är det nån som röker? 
    Jag slutade röka direkt när jag såg att det var positivt på Stickan
  • dalkullan95
    Anonym9998 skrev 2014-11-01 10:21:20 följande:

Bor någon av er i skåne? skulle ju va kul å ha nån i samma situation som bor nära lixom :) 

Tycker samma sak! Jag bor tyvärr inte i Skåne. Bor i Norrland. Någon annan? :)
  • dalkullan95
    Anonym9998 skrev 2014-11-01 10:17:47 följande:
    Jag röker ibland men ska sluta :) Är ju i vecka tolv och vill ej skada bebisen :)
    Det är bra. Man ska sluta röka så fort som möjligt :)
  • dalkullan95
    loliita skrev 2014-11-01 12:47:42 följande:
    Bor oxå i norrland var bor du :)
    Åh vad kul!!! :D Umeå typ. Lite utanför :) själv då? :)
  • dalkullan95
    Ewmacita skrev 2014-11-01 10:40:28 följande:
    Hehe, har ni inhandlat något åt bebisen? smile1.gif
    Nej inte än, vi tycker det är lite tidigt fortfarande men svärföräldrarna har gjort det haha har ni det?
  • dalkullan95
    loliita skrev 2014-11-01 22:34:06 följande:
    Nära övik haha! Så det är typ 10-14 mil till Umeå bara: p
    Du kanske vi kan träffas någon gång om du vill? :) i Ö-vik alltså! Vi har lika lång väg till Ö-vik som till Umeå :)
  • dalkullan95
    loliita skrev 2014-11-02 09:37:42 följande:
    Jaa det hade varit roligt!:)
    Har du kik eller någonting? :)
  • dalkullan95
    Diamond98 skrev 2014-11-03 14:53:48 följande:

En fråga till er alla:

Tänker ni amma? För jag har hört att det är väldigt många unga som inte vill av nån anledning.

Jag tänker amma, om jag kan såklart. Det är ju inte alla som kan. Men om det funkar för mej å bebisen så vill jag inte gå miste om chansen :)

Jag kommer absolut att amma! Jag har som sagt redan fått mjölk och det ska bli skönt att få lätta på trycket det är bra både för bebisen och mamman!
  • dalkullan95
    Niinnass skrev 2014-11-04 00:59:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in om det är ok :) är 19 år och är i vecka 15 och bor i Göteborg :)

Hej! Vad kul, grattis!
  • dalkullan95
    Niinnass skrev 2014-11-04 21:53:55 följande:

Ja tack! Och grattis till allihopa! Vilken vecka är du i? :)

Tack! Jag är också 19 och är i vecka 13 :)
  • dalkullan95
    Nlg skrev 2015-04-01 10:10:59 följande:

Plussade imorse, vet inte om jag ska vara glad eller inte. 

Beror det på din ålder?
  • dalkullan95
    Nlg skrev 2015-04-01 14:26:16 följande:

delvis, eller - jag är 20. Men han just fått fast jobb där det är super stressigt och jag gruvar av tanken att ens ta upp det. Min pojkvän är inte särskilt sugen, trots att vi inte pratat ännu mer än något sms. Det är väldigt mycket annan kaos inom familjen övrig också för den delen. Jag vet inte vad jag vill med mitt liv och jag insåg det verkligen imorse.
    Hur tar man ett sånt här beslut egentligen?

Jag hade ett väldigt rörigt liv. Hade nyss flyttat ifrån familjehemmet jag bodde på. Festade mycket och var väldigt ostabil och var väldigt osäker på mig själv. Tills den dagen då jag och min kille plussade. Då förändrades hela våran värld. Vi slutade festa och slutade umgås med sk."vänner".

Dock har vi alltid velat ha barn. Men att vi skulle få barn i så tidig ålder hade ingen räknat med. Vi är 18 & 19 år och väntar våran guldklimp i maj.
  • dalkullan95
    JosefineBo skrev 2015-04-11 22:57:50 följande:

19 år och plussade idag v. 4+3, håller tummarna för att allt ska gå som de ska! :D

Grattis!
  • dalkullan95

Vad fina ni är!

Jag var överviktig innan jag blev gravid, bara några kg så jag var inte "fet" men kunde ändå inte tycka om min kropp. Jag själv tyckte att jag var väldigt fet. Och då kanske man tänker "jaha, men du kanske borde ha gjort någonting åt det då??" Men det var inte så lätt. Jag hade tidigare ätstörning och tränade hårt och åt extremt lite. Och jag visste om att jag skulle falla tillbaka om jag började försöka gå ner i vikt igen. Jag hade alltså inte hittat ett bra sätt att gå ner i vikt med utan att falla tillbaka till helvetet som många inte tror är så farligt. Men det är det!

Idag väger jag över 70kg och jag ÄLSKAR det! Jag har aldrig stått på en våg och varit så glad över att jag väger så mycket. Men nu gör jag det. Jag har aldrig känt mig så vacker som jag gör nu heller. Allt detta tack vare bebisen i magen Bebisen är det verkligen ett av det få bästa som har hänt mig och jag ångrar inte en sekund att vi bestämde oss för att skaffa barn

• dalkullan95
    Diamond98 skrev 2015-04-29 14:50:33 följande:

Den 24:e april klockan 04:32 kom den här guldklimpen ut. Helt otroligt hur mycket man kan älska en person. Skulle inte byta ut något mot henne. Ångrar ingenting! phpBkZMri21158.jpg

Grattis! Hon är så vacker! Önskar er all lycka och hälsa i livet <3
  • dalkullan95
    isabelless skrev 2015-09-14 17:26:08 följande:

Den 5/9 klockan 04.59 föddes vår älskade William! Vilken kärlek <3

Då vi kom till förlossningen runt 21 på fredagskvällen var jag 4 cm öppen. Fick då sovdos (morfinspruta i skinkan och insomningstablett), kunde sova 1.5 timme på det. Hade fruktansvärda värkar men trodde ändå inte det var helt på gång så låg och härdade ut medans sambon sov. Väckte honom och ringde på signalen efter barnmorskan vid 03, hade då öppnat mig helt! Så då gick det snabbt

Det var en fruktansvärd smärta men så svårt att avgöra hur nära det är. Såhär i efterhand önskar jag att jag sagt till tidigare och fått lustgasen ett tag innan!

Williams hjärtljud gick ner och jag hade långt mellan värkarna så efter värkstimulerande dropp och beslut om sugklocka blev jag klippt. Men sugklockan behövdes tack och lov inte, efter klippet tog det 4 minuter sedan var han ute <3

Stort grattis till eran guldklimp! (h)
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat