• Anonym (Gävletjej)

Någon som kan tipsa om Bra barnmorska på MVC i GÄVLE?

Någon i Gävle som är gravid eller nyligen varit och går på MVC på Södertull i Gävle?
    Jag har under mina tidigare två graviditeter haft "otur" med nonchalanta barnmorskor.
    Någon som kan tipsa om någon bra? Eller någon ni tyckte var  mindre bra?

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om Bra barnmorska på MVC i GÄVLE?
  • Anonym (Gävletjej)
    duharingabevis skrev 2014-10-20 12:47:52 följande:

Jag har Anja och jag gillar henne.Skrattande

Åh va bra :) jag har ju varit hos henne en gång nu o ska dit igen om två veckor.
    Hoppas det känns ännu bättre då.
    När har du BF ?
  • duharingabevis
    Anonym (Gävletjej) skrev 2014-10-20 13:11:53 följande:
    Åh va bra :) jag har ju varit hos henne en gång nu o ska dit igen om två veckor.
    Hoppas det känns ännu bättre då.
    När har du BF ?
    17/4 :) du då?
    Pojke -00, Pojke -12, BF 150417
  • Anonym (Gävletjej)
    duharingabevis skrev 2014-10-20 13:18:49 följande:
    17/4 :) du då?
    Väntar tredje barnet nu och har BF 13 / 5 - men kan ju ändra sig efter Ultraljud :)
    Vet du när man brukar få tid för det? Får man det av Anja eller skickas det hem på posten?
  • duharingabevis
    Anonym (Gävletjej) skrev 2014-10-20 16:10:48 följande:
    Väntar tredje barnet nu och har BF 13 / 5 - men kan ju ändra sig efter Ultraljud :)
    Vet du när man brukar få tid för det? Får man det av Anja eller skickas det hem på posten?
    Jag väntar också tredje barnet. :) Jag hörde av en kompis som också är gravid, att man helst skulle ringa och boka tid själv (men det har jag aldrig gjort förut) så jag ringde och bokade och fick tid 27/11. Numret till ultraljudet är: 026-154191
    (man får knappa in sitt nummer och så ringer de upp)
  • Anonym (Gävletjej)
    duharingabevis skrev 2014-10-21 10:33:48 följande:
    Jag väntar också tredje barnet. :) Jag hörde av en kompis som också är gravid, att man helst skulle ringa och boka tid själv (men det har jag aldrig gjort förut) så jag ringde och bokade och fick tid 27/11. Numret till ultraljudet är: 026-154191
    (man får knappa in sitt nummer och så ringer de upp)
    OK - Har de vissa telefontider eller kan man ringa när som?
    Hade inte en aning om att man bokar UL själv? Va sa Anja då? Att det var så? För isf vill jag ringa rätt omgående så ja får veta en tid som passar.
    Ska kolla med henne nästa besök. . .

Så nytt för mig ändå det här! Har två äldre barn som är födda 04 och 07, :)

• duharingabevis
    Anonym (Gävletjej) skrev 2014-10-21 10:40:31 följande:
    OK - Har de vissa telefontider eller kan man ringa när som?
    Hade inte en aning om att man bokar UL själv? Va sa Anja då? Att det var så? För isf vill jag ringa rätt omgående så ja får veta en tid som passar.
    Ska kolla med henne nästa besök. . .

Så nytt för mig ändå det här! Har två äldre barn som är födda 04 och 07, :)
    Man kan ringa när som helst (tror jag). Jag ringde en sen eftermiddag och knappade in numret och då sa telefonsvararen "vi kommer att ringa upp dig imorgon kl 9.25" och så får man ange om man vill att de ringer upp senare istället. 

Anja sa inget om det men jag fick barn 2012 också och då minns jag att BM frågade om jag hade bokat UL ännu, det hade jag inte, så då bokade hon åt mig. De verkar vara dåliga på att informera om just detta. När man ringer och bokar UL så ser de ens MVC-journal också och kan utgå från den när det är mest lämpligt att göra UL.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Gävletjej) skrev 2014-09-16 08:53:52 följande:

Jag ska tydligen få någon som heter "Anja"
    Någon som haft henne ?

Anja tycker jag är jättebra. Har henne nu med min andra graviditet också. Jag fick också uppfattningen om att hon var hård, men de är bara hennes sätt när hon pratar, hon har en sådan ton så jag uppfattar henne trevlig. Jag gillar henne. Hon känner iallafall igen mig när jag kom tillbaka den andra graviditeten, vilket jag blev riktigt imponerad av då de är många som går där och de va ändå 2 år sen jag va hos henne sist. 

Men om du nu tycker att de inte känns rätt så ska du absolut byta, för det är ju några gånger där som man får gå och allt ska kännas bra. Man tycker inte om alla, tyvärr.
  • Anonym (Gävletjej)
    Anonym (Mia) skrev 2014-10-22 17:38:53 följande:
    Anja tycker jag är jättebra. Har henne nu med min andra graviditet också. Jag fick också uppfattningen om att hon var hård, men de är bara hennes sätt när hon pratar, hon har en sådan ton så jag uppfattar henne trevlig. Jag gillar henne. Hon känner iallafall igen mig när jag kom tillbaka den andra graviditeten, vilket jag blev riktigt imponerad av då de är många som går där och de va ändå 2 år sen jag va hos henne sist. 

Men om du nu tycker att de inte känns rätt så ska du absolut byta, för det är ju några gånger där som man får gå och allt ska kännas bra. Man tycker inte om alla, tyvärr.
    Jag ska på mitt andra besök på tisdag nästa vecka!
    Så då tänkte jag fråga om Ultraljudet, om jag kan ringa och boka själv :)
     i Vecka 12 nu, ingen vet något ännu, hur länge kan man dölja det tro!
  • duharingabevis

Jag är i vecka 15+2 nu och har berättat för alla! Så himla skönt att slippa smyga mer.

• Anonym (Gävletjej)
    duharingabevis skrev 2014-10-27 13:22:21 följande:

Jag är i vecka 15+2 nu och har berättat för alla! Så himla skönt att slippa smyga mer.

Åh de förstår jag vilken lättnad... Jag har lite ångest över det där. Hur säger man det? Oh shit!

Svar på tråden Någon som kan tipsa om Bra barnmorska på MVC i GÄVLE?