Inlägg från: The Fugly |Visa alla inlägg
  • The Fugly

Välling/gröt/ersättning/frukost/kvällsmål

Vi har ätit smörgåsar, yoghurt och äggröra till frukost.

Till kvällen drack hon en flaska NAN 2 fram tills hon var nästan två år. Efter det är det en kvällsmörgås om hon är hungrig och annars bara varm mjölk.

• The Fugly

När du skriver NAN 3, menar du som måltidsdryck eller istället för annan mat?

• The Fugly
    NikitaNicole skrev 2014-09-16 12:05:26 följande:

Ja hon dricker nan 3, sån ersättning och inte som måltidsdryck. Då dricker hon mjölk.

Har din tjej druckit välling någonting?

Mackor blir ju så tråkigt i längden och hon äter inte så mycket macka. Det är som om hon förlitar sig på flaskan iallafall.

Min tjej tycker iof om havre flingor och sånt där. Om det räcker att ge henne såna och ett glas mjölk som något mellanmål.

Lunch och middag äter hon vanlig mat som vi andra.

Nej, hon har aldrig druckit välling.

Om hon dricker flaska som måltid vore kanske NAN 2 lämpligare då NAN 3 är tänkt som måltidsdryck snarare än ersättning.

Funkar inte yoghurt? Turkiskt yoghurt har alltid varit poppis här.
  • The Fugly
    NikitaNicole skrev 2014-09-16 12:47:59 följande:
    Jaha det visste jag inte om nan 3 :/

Yoghurt är inte så poppis heller. Vet inte om det är konsistensen haha

Känns som min dotter är lite petig i maten nu när jag skriver!

Men hon är ju rätt smal oxå utav sig. Haft dålig växt kurva.

Tycker du jag ska gå tillbax till nan 2 då istället till frukost och kväll? :)
    Ja, jag tycker absolut du ska använda NAN 2 istället för 3. Lägg i en skvätt fett också, vi körde på rapsolja.

Äter hon ägg?

Äter hon pålägg så kan ni ju ge det i olika former om hon tröttnar på brödet. En period hade vår dotter dille på ostcigarrer (ostskivor med smör på som vi rullade ihop som pannkakor) leverpastejkuber och tomat som hon fick på tallrik utan bröd.

Vad gillar hon för mat?
  • The Fugly

Om hon gillar all vanlig mat så ge varianter av det även till övriga måltider :)

Vad gäller ägg så går ju både äggröra och omelett att variera med olika saker i smeten. Färska/frusna örter och favoritgrönsakerna exempelvis :)

Svar på tråden Välling/gröt/ersättning/frukost/kvällsmål