försenad till förskolan, sur fröken..?
Svarar du i telefon när du sitter och bajsar också?
Hur lång tid borde du göra dig oanträffbar för att kunna lämna i tid?
Svarar du i telefon när du sitter och bajsar också?
Hur lång tid borde du göra dig oanträffbar för att kunna lämna i tid?
Ja, det har faktiskt hänt att jag fått svara i telefon när jag bajsat!
Jag satt och hade telefon intervjuer 5 timmar innan mitt barn föddes också under tiden jag hade värkar.
Mer detaljer på det eller räcker det så?
Jag tror att sura föken är sur därför att 1) du verkar opålitlig, slarvig och nonchalant eftersom du ofta är sen och dessutom kommer med en massa ursäkter och bortförklaringar varje gång, och 2) du verkar överlägsen då låter förstå att du har ett SÅ VIKTIGT JOBB att de måste acceptera att du kommer för sent.
Jag bor inte i Sverige och kan inte ert förskolesystem, men jag har förstått att man avtalar om vilka tider man lämnar och hämtar. VARFÖR har du då inte avtalat om tider som du med säkerhet kan hålla? Varför SKA barnet vara på förskolan ett visst klockslag? Så är det nämligen inte på det dagis mitt barn går på.
I din situation borde väl avtalet se ut ungefär så här: Lämnar mellan kl. 8.30 och 10, ifall någon organiserad aktivitet pågår då vi kommer, stannar vi på ute gården och leker tills aktiviteten är över.
Du säger ?Problemet var att jag hade (mycket väl) informerat om min jobb situation innan vi tackade ja till platsen, under inskolningen, och flera gånger efter inskolningen. Och då var dom okej med att jag kunde ha problem att komma exakt kl 9.00. Så länge vi kom innan 9.30 då dom har samling.?
Om du är 15 min sen, betyder det att du kommer 9.15 eller 9.45? Ber du om ursäkt om du kommer 9.15? Varför, ifall det var avtalat att du kunde komma mellan 9.00 och 9.30?
Är du faktiskt säker på att ?dom var okej?? Så som du går på här i tråden kan det ju lika gärna vara så att du har pratat och pratat, och personalen kan inte annat göra än le vänligt och säga ja till allt? Tänk om alla fyra sitter och talar illa om dig på sina kaffepauser, men tre av dem är för väluppfostrade och professionella för att låta dig märka något? Om du faktiskt blev utskälld inför barnen, kunde det ju tyda på att sura fröken sade högt det som alla tänker men som ingen annan har vågat säga.
Kan tillägga att efter ca 4,5 min efter lämning och hämtning tiderna ringer de på min mobil om jag inte lämnat el hämtat,
Jag finner det oerhört märkligt. Speciellt vid lämningen. Vad är det som är så bråttom och akut?