• Aniiee

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Sist jag sparade in pengar på nåt sånt var när jag köpte 15 doftljus för 180 kr på Amazon uk  istället för 535 kr hos de svenska återförsäljarna. 355 kr sparade jag in där. Och, nej, det var inte 355 kr i frakt från UK. Det var gratis (mot den hundring man får betala i frakt i sverige...)

We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Aniiee
    Honungsblomman skrev 2014-09-16 18:04:49 följande:
    Akta dig nu för alla miljömuppar! Förvånad Även om de minskat i antal, så finns de där och gömmer sig i buskarna. Väldigt PK är de också.
    Äh, jag är lite lagom miljömupp själv, så det ska nog gå bra Solig Dock är jag väl inte vidare pk.....
  • Aniiee
    K med lilla E skrev 2014-09-17 18:10:46 följande:
    Stort tack för det tipset Solig. Älskar doftljus men har aldrig besökt den sidan!
    =) Och doftljusen luktar löjligt gott också =P (är yc-ljus)
  • Aniiee
    Roxanan skrev 2014-09-17 19:53:33 följande:

Skönt att jag kan spara motsvarande en café latte. Har länge funderat på hur det skulle gå till. 

Det var en billig latte Solig
  • Aniiee
    krillesthlm skrev 2014-09-17 21:26:54 följande:
    riktig vinnare..och om du inte röker  är det mer plus i kassanTungan ute
    Jag varken röker eller dricker kaffe.... eller direkt någon sprit heller (två gånger om året går jag på provning). Får jag guldmedalj då Solig
  • Aniiee
    Koala skrev 2014-09-17 21:37:29 följande:
    Men de har ju slutat med gratis frakt till Sverige när man handlar från Amazon UK? Jag köpte rätt mycket därifrån förut men nu när frakten tillkommer är det ju inte lika billigt längre. Hur gjorde du för att slippa frakten?
    Väljer rätt återförsäljare. Jag kollar ALLTID alla återförsäljare, inte bara klickar i från amazon. Alla har sina egna tariffer.
  • Aniiee
    QueenBeee skrev 2014-09-17 23:03:43 följande:
    Här snackar vi om att jag börjar bli trött..
    McDonalds nämndes ju tidigare i tråden, så jag läste först "mc glasögon" som McGlasögon, haha! 
    Cool
  • Aniiee
    Lattjo skrev 2014-09-18 09:49:44 följande:
    Coop-kortet är värdelöst nu tycker jag. Jag fick ett "erbjudande" från dom nyligen. Jag fick en juice gratis (en sån liten tetra man blandar med vatten för att få en liter "juice"). En Änglamark dessutom! Jag behövde bara typ 2000 poäng. Dvs jag behövde handla för 2000,- för att få en juice. Tack men nej tack. Trots att jag gillar COOP har jag mer eller mindre slutat handla där för dom stör mig, haha.
    Vad sägs om 7000 poäng för en 100g chokladkaka =P

Nej, som sagt, värdelöst....
  • Aniiee
    krillesthlm skrev 2014-09-18 20:17:38 följande:
    låter galet gottTungan ute
    Gott, ja! Bröd, nej......
  • Aniiee
    krillesthlm skrev 2014-09-19 03:10:32 följande:
    är brödet så vidrigt? aldrig provat
    Nej, jag SKREV ju att det var GOTT. Men det är INTE BRÖD.

Det finns faktiskt vissa regler att förhålla sig till i köket/matlagningen. Bara ägg och keso KAN ALDRIG bli bröd bara för att man KALLAR det för bröd, lika lite som bara ägg och grädde aldrig kan bli pannkaka bara för att man kallar det för pannkaka. Båda dessa blir omelett, hur mycket LCHF-folket vill att det ska vara bröd och pannkaka.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån