Inlägg från: Chrysabelle |Visa alla inlägg
  • Chrysabelle

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Tacksamt skrev 2014-09-17 10:35:06 följande:
    ViLl du beskriva hur det går till? Varför får du 1,800kr tillbaka utav att sätta in dina egna pengar på ett kort för att betala med? Varför ska du behöva sätta inpengarna på ett kreditkort för att få 1,800kr.???
    Men läste du inte? Har du problem med läsförståelsen?
    Man får bonus på kortet, de betalade en bil, bilar brukar kosta en del, och de fick bonus på det köpet.

Om du inte betalar med kortet får du ingen bonus, betalar du med kortet får du bonus.

Det är skitenkelt.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-17 16:02:20 följande:

Nu ska jag gå och köpa mig lite godis cör 60kr,tänk,det är hela återbäringen om jag hadehandlat för 6000kr.
    Varför skulle jag vilja handla för 6000kr för att få ynkliga 60kr?
    Samma sak med coops bonussystem,vi kom aldrig upp i 1%,eftersom det krävs att du handlar för en viss summa för att få den där 1%.
    Det jag alltid har sagt,det krävs att man handlar mycket.

På flera ställen kan man låta det stå inne i flera år. Min make fick ut över 7000 på bensinkortet ett år, men du vill ju inte spara pengar iofs.
  • Chrysabelle
    Aniiee skrev 2014-09-19 15:22:40 följande:
    Mycket möjligt, jag vet inget om det hönseriet..... 

Jag har löst mysteriet med priset och ett mysterium till, men det håller jag för mig själv.
    Men, berätta genast annars bussar jag hunden på dig.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-19 20:11:19 följande:

Ni vet hur höns på kravgårdar som är frigående har det va? :-O

Jag vet och har sett filmer på det,ochnej kan inte säga attdet va som jag trodde

Lika industriellt där :/

Bor du i Linköping?
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-19 20:57:20 följande:

Nej.

Okej, så äggen är inte närproducerade iaf.
  • Chrysabelle

Ha, du betalade av på ett lån som du inte fick ett skit utav. Väldigt ekonomiskt.

• Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 07:27:28 följande:
    Nej det gjorde jag inte.
    Då det korrekta svaret var att ditt x betalade, helt själv, av på sitt lån. Du hade inget med saken att göra.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 08:20:43 följande:
    Ja Det kan man säga,jag såg till att betala annat,så han kunde spara så mycket som möjligt för att kunna betala av sitt lån.och såhär i efterhand va det helt klart värt det,då han nu är sjukskriven sedan 6månader.Han gick från 25,000kr netto till högsta sjukpenningen (knappt 12,000?) så helt klart kännbart,och tack vare att bi betalade av lånet,så klarar han sig utan att behöva nalla utav sparkontot.
    Men han kan inte spara nåt heller just nu utav förklarliga skäl.
    Jag utgår från att ni då är goda vänner fortfarande. Varför gjorde ni slut från första början? Han var väl en så trevlig man, som stod ut med dig.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 09:16:54 följande:
    Hur tänker du nu?
    Han har mycket resor till olika läkare.
    Allt går inte på högkostnadskortet om du inte visste det,och dessutom måste du ju ut med summan först....
    Nej han klarar precis avgift,mat,bensin,räkningar,läkare.
    Det är du som påstår att alla kan spara. Tar du tillbaka det nu alltså?
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 10:23:41 följande:
    Nej Vi är inte goda vänner längre,pch varför vi gjorde slut har inte folk på ett internetforum med att göra.stod ut med mig?? Det där får du förklara!
    Om du är i verkligheten som du är här på forumet, ja, då beundrar jag honom för att han stod ut med dig. För här är du enbart elak och nedlåtande.

Hur känns det då att veta att du sett till att ditt x numera äger en bostad, medan du inte har något alls?
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån