• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Fidelisen skrev 2014-09-17 10:56:49 följande:
    Men herre gud att du orkar. Det är, som sist du frågade, OKQ8 kreditkortet.
    Ok;kollade nämligen på everydaykortet (1% där med på allt överallt och upp till 2% på anslutna butiker)
    Men jag handlar ju inte för så mycket så det skulle löna sig.
    (handla för 6000kr få tillbaka 60kr lixom??) nä,det kan kvitta.

• Tacksamt
    Fidelisen skrev 2014-09-17 11:12:00 följande:
    Ja handlar du bara för 6000 kronor per år är det ju inte värt att få tillbaks 60 kronor när årsavgiften for kortet är 195 kronor (gratis första året).
    FaSt everydaykortet kör utbetalningar 2 ggr/år ,maj och november.
    Så jo,på 6månader kommer jag ipp i mer än 6000kr,men typ vad kan det bli max 10,000kr på ett halvår...så en hundring då...ähhh..orka...
  • Tacksamt
    Kjell2 skrev 2014-09-17 11:26:47 följande:
    "många bäckar små blir snart till en stor å"

NÄ en hundring per halvår gör ingen å,men 500kr i lägre utgifter per månad via billigare inköp kan göra en å :)
  • Tacksamt

Nu ska jag gå och köpa mig lite godis cör 60kr,tänk,det är hela återbäringen om jag hadehandlat för 6000kr.
    Varför skulle jag vilja handla för 6000kr för att få ynkliga 60kr?
    Samma sak med coops bonussystem,vi kom aldrig upp i 1%,eftersom det krävs att du handlar för en viss summa för att få den där 1%.
    Det jag alltid har sagt,det krävs att man handlar mycket.

• Tacksamt
    Virriga Vera skrev 2014-09-18 13:26:56 följande:
    Jag handlar inte primärt på COOP så det är inget större problem.
    Vart handlar du då?
     idag sparade jag 56kr på willys :) på grejer jag ändå skulle ha :)

• Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-18 16:06:28 följande:

Om man redan har alla fakturor på e-faktura som är möjliga att få så... är det då okej att få återbäring när man handlat sådant man ändå skulle ha, som mat t ex?

Ja det klart det är,men förmig lönar det sig knappast.
    Jag har willys+ det får räcka,sen köper jag nersatta varor,reavaror,kampanjer osv...euroski,djurens värld,öb,willys,netto,lidl,karlsson,elgiganten,jysk,bonprix,maxi,team sportia är några utav ställena jag handlar på.
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-18 18:29:33 följande:
    Du vet, man kan köpa nedsatta varor OCH få återbäring. Det är liksom inte det ena eller det andra. Men det är ju trevligt att det är "okej", då kan du sluta dumförklara de som använder sig av sådana kort då...
    FasT ärligt...60kr på ett halvår i bonus bara för att dra ett bonuskort,det kan kvitta....iallafall för mig,jag sparar som sagt mer på de nersatta varorna.
    Bara idag sparade jag ju 53kr på willys ,på EN dag!
    Lika mycket som jag hade fått på ett halvår med bonuskort....
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-18 18:45:08 följande:
    Det spelar ju absolut ingen roll för oss andra vad DU handlar för, vad DU får i bonus. Det som spelar roll för oss är vad VI får. Dessutom har det redan sagts: många bäckar små.... Som sagt: sluta dumförklara de som gör andra val än du baserat på SIN situation.
    Jag har aldrig dumförklarat någon,jag har bara sagt att man måste handla mycket för att det ska löna sig,och att JAG inte är intresserad.
    Så nöjd med alla andra fynd jag gör överallt,så kan med GOTT samvete vara utan bonuskort.
    Som idag fick ihop 32middagar för under 400kr :)
    Idag blev det torskrygg,smörsås,sallad och citronvatten till middag.
    Frächt och gott :)
  • Tacksamt
    Bunny on speed skrev 2014-09-18 19:14:30 följande:

Smörgås? LCHF bröd?

?????

• Tacksamt
    Bunny on speed skrev 2014-09-18 19:59:09 följande:

Ja jag undrar vad LCHF bröd är?

LCHF bröd kallas oopsie,och görs utav ägg och mjukost,salt :)
    Gott med ost och gurk på :)

Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån