-
Man kan vara realist utan att vara självgod. Man kan även vara självgod utan att vara realist. Du är bara självgod. Inte ett dugg realistisk.Tacksamt skrev 2014-10-16 10:23:04 följande:Självgod? Nej realist kallas det! :)
-
Jag gnällde över en 80-kr vitaminburk och en 130-kr omega-3-burk i går....Virriga Vera skrev 2014-10-16 10:50:47 följande:Men snälla du, att gnälla betyder verkligen inte att man inte har råd. Det betyder att man inte gillar det som händer.
-
Sa stora gnällkäringen =)Tacksamt skrev 2014-10-16 15:06:55 följande:Jaha,varför då? Finns väl inget att gnälla om på det,det är ju självvald utgift antar jag?? Ska jag gnälla över att balen med 24rullar är 30kr BILLIGARE nu när den bara kostar 50kr istället för vanliga 80kr??? Nej.
Eller ska jag gnälla över att jag behöver kattsand som kostar 200kr för 10kg? Nej.det är en självvald utgift eftersom jag valde att skaffa katt.
Kattmaten kommer dessutom att kosta 119kr för 2,5kg,inte heller det nåt att gnälla över.
Ska jag fortsätta? Ska jag gnälla över att jag har nöjespengar och köpte mig en tröja för 200kr??
JAG tycker att det är onödigt att lägga 200 kr på vitaminer och Omega-3. Det tycker inte min läkare.
Folk tycker att det är onödigt/jobbigt att få höjd hyra/högre ränta (du får aldrig höjd ränta eller? Du Skulle inte tycka att det var födjävligt om din hyresvärd höjde hyran med en femhundring imorgon?).
Har råd? Ja. Reagerar på att saker förändras? Ja. Det gör alla. Rätt att ventilera sin reaktion? Självklart. Tycker man inte att andra får reagera på förändringar i sina liv, stora eller små, så ska man hålla käften själv i första hand. -
Och jag muttrar ständigt över priserna på teaterbiljetter. De går väl upp 200% i kvarten eller så.Jennie med ie skrev 2014-10-16 15:49:04 följande:Senast jag tog en helkväll ute muttrade jag över att ölen var dyrare än gången innan. Men det innebar inte att jag inte hade råd med den
-
Det är sprit och krogen också. Ändå går du till krogen och dricker sprit. Det gör INTE jag.Tacksamt skrev 2014-10-16 17:26:20 följande:teaterbiljetter?!? Fy vilken onödigutgift! ;)
-
Meh! Orättvist =PTheorese skrev 2014-10-16 17:46:16 följande:
Tacksam och glad över att ha en vän som jobbar på stadens teater och som förser oss med fribiljetter emellanåt, då kan jag unna mig både teater och ett glas vin! Varför välja
Jag får bara några usliga biobiljetter på 10% rabatt en gång i månaden, och en hög spel "gratis". (måste ju jobba med spelen när jag fått de. Det är väl inge kul, heller?) -
Autogiro är skit. Det funkar aldrig och gör det det så har man ingen kontroll över sina pengar. E-faktura är en miljard gånger bättre...
-
Me 2.Jennie med ie skrev 2015-04-16 17:30:16 följande:
Aj lajk e-faktura.
-
Är du säker?Tacksamt skrev 2015-04-16 17:35:48 följande:Va?? Du vet väl vad det är du godkänner för summa när du godkänner ett autgiro? Jag Har samma summa varje månad på mina autgiron.
Men har förståelse för att alla kanske inte har det. -
WHAM! Där fick du tillfälle att trycka ned någon som "inte är lika duktig som du".Tacksamt skrev 2015-04-16 17:42:06 följande:Ja,alla verkar inte ha gjort så bra dealer som jag har ;)
Känns det skönt? Lite varmt i hjärtat och pirr i magen att få vara bäst och tala om det?
För övrigt har jag väldigt bra deal med min internetleverantör. 3 uppkopplingar på 500mbit/s/50mbit/s vardera, betalar bara för 2 av de. DET, min vän är en bra deal.
BTW, nu kommer jag spara in ungefär 600 kr i månaden på mina mediciner, då jag och mina läkare kom överens om att testa att halvera medicineringen och se vad som händer (låter vetenskapligt och bra, va? "Vi testar och ser vad som händer"....)
-
Fast, först slösade jag förstås 36 kronor på att komma till sjukhuset och sedan 36 kr till på att komma därifrån. Och så var det så fint väder att jag var tvungen att köpa en glass. Kul med de nya glassarna.
Borde kanske skriva detta i den andra tråden.....
-
Låter braJennie med ie skrev 2015-04-16 18:02:59 följande:
Eftersom jag sparat ungefär den summan på att inte åka buss dit och hem nu två dagar så kan vi kvitta vårt MIT varandras!
-
*väntar på att Vera ska få smisk*Virriga Vera skrev 2015-04-16 18:19:02 följande:
Jag sparar 25 öre per liter bensin genom att koppla mitt kreditkort till Statoil extra.
-
Jag med. Fick 60 kr i medlemsrabatter häromdagen, betalade med coop konto och fick därmed dubbla poäng.Virriga Vera skrev 2015-04-16 18:35:18 följande:Spank me, hit me..........
Jag sparar faktiskt ännu mer när jag först drar mina bonuskort, tex COOP och sedan betalar med mitt kreditkort. Naughty me...... -
Jag hänger inte riktigt med här, men så är jag lite hög på mediciner för tillfället..... Förklara gärna.Tacksamt skrev 2015-04-16 20:18:11 följande:Från 10GB->50GB helt gratis och bara sådär,DET är bra företag som är mån om sina trogna kunder :)
-
Fast, rätta mig om jag har fel, sätter du på ett 6-kr frimärke så är det väl inte tillräckligt frankerat och går därmed inte fram? Eller har de någon "de här frimärkena gäller till datum X innan det är för lite frimärken"?Jennie med ie skrev 2015-04-30 14:59:57 följande:Beror på hur man ser det, om man räknar på vad frimärket har kostat mig eller vad det skulle kosta mig att köpa nytt. Mina frimärken är köpta för 6kr.
Jag skickar aldrig brev, så jag kan ha helt fel..... -
Ok, då fattar jag.Jennie med ie skrev 2015-04-30 15:26:05 följande:De är valörlösa. Det krävs t ex 1 st inrikes frimärke upp till en viss vikt, om jag köpt det för 6 kr eller 7 syns inte.
Som sagt, att skicka brev är inget jag gör. Alls, faktiskt. Och har nog inte gjort på åtminstone 10 år. -
Absolut =PJennie med ie skrev 2015-04-30 15:51:11 följande:Du kanske fattar varför jag har kvar frimärken från den tid de kostade 6 kr? ;)