Inlägg från: 5barnsmamma85 |Visa alla inlägg
  • 5barnsmamma85

Gravid.. Igen! :-)

Hej!
    Har verkligen inte varit aktiv här på fl, men ger det nu ett försök igen
    Det är så här att jag har precis (i lördags) plussat med barn nr 6. Vart lika studsande glad för det här plusset som med dom andra. MEEN jag undrar om det är nåt som är galet denna gång, det började med att jag plussade när mensen va nästan 2 veckor sen, jag har en fruktansvärt jobbig "växtvärk" jag mår illa mycket och jag har ont i tuttarna. Jag vet ju såklart att detta är helt normala symptom. Men jag brukar ha lite lätt mensvärk ibland, brukar plussa innan mensen är sen, har aldrig ont i tuttarna.. varken som gravid eller före mens.

Är det vanligt att man efter 5 graviditeter som alla varit i princip identiska helt plötsligt känner helt annorlunda?

• Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)
  • 5barnsmamma85

Jag vet inte om jag ens hade reagerat på nåt om det varit som det varit med dom andra 5, det ända som skillt dom andra ifrån varann har varit hur pass mycket eller lite foglossning jag har.. resten har verkligen varit helt lika varann

Men den här gången kände jag väldigt tidigt att jag va gravid, men alla test jag gjorde visade negativt i som sagt nästan 2 veckor. Jag kanske helt enkelt hade ägglossningen senare än normalt. Men varför jag är så super duper dunder trött och har en väldig växtvärk plus detta illamående som är konstant. Det är inte alls så att jag måste kräkas men det ligger å lurar hela tiden

Kanske får prata med Bm å höra om jag kan få göra ett vul. Men hur tidigt kan man göra det så man säkert ser ett hjärta slå.. eller kanske 2 då? :-/

• 5barnsmamma85

Jag har precis ringt till mödravården, men det verkar inte som att man får göra ett vul bara för att man är orolig eller nyfiken. Men däremot om man överväger abbort (!!?) Får se vad hon säger när och om hon ringer upp mig som hon sa!

Det är så konstigt.. Jag kan verkligen inte släppa tanken på att det är nåt "annorlunda" med den här graviditeten :-/

• 5barnsmamma85

Just nu önskar jag att jag väntar tvillingar trots 5 barn sen innan,ist för hur det är nu.

Jag var på ett vul i torsdags då såg både jag och läkarn 1 ibland 2 små prickar på skärmen (gulesäck såklart) men hon trodde jag var mycket tidigare i graviditeten än om man gick efter mensen. Så hon kallade in en mer erfaren att också kika och hon sa att jag kanske var i vecka 3-4 bara så jag fick lämna blodprov och ska idag in och lämna ett nytt. Men hur får dom ihop att jag plussade ganska starkt den 13/9 (2 dagar innan det var det helt negativt) och jag nu bara är i vecka 3-4? Kan/orkar inte riktigt förklara hur jag tänker. Men som sagt nu känner jag att jag hellre väntar 2 härliga barn ist för att vara i den här situationen. Kan ju vara så graviditeten stannat av, eller hur? Dom talade aldrig om för mig varför dom vill göra dessa hcg mätningar. Det dom sa var "för att säkert utesluta utomkvedes" men vi såg alla 3 att det finns nåt i livmodern och dom tittade runt länge å väl.. nåt utomkvedes är det inte.

Ååå jäkla piss!!

• 5barnsmamma85

Har nu idag lämnat ett nytt blodprov.. Får tyvärr inte svar på det förns på måndag morron

Men svaret från i torsdags var iaf 8000.. säger inte mig ett dugg faktiskt! :-/

Nån med erfarenhet på detta. Vad är normalt å inte?

• 5barnsmamma85

Jag vet att de absolut kan vara så olika. Men mina 5 har verkligen varit alles lika, men inte den här bråkstaken inte

Har du nån koll på det här med hcg halten?

Jag begriper verkligen ingenting.. Enligt det jag kan få fram så är 8000 en normal nivå i vecka 6-8 vilket jag är i enligt mensen, men läkarn som gjorde vul tror att jag bara är i vecka 3 kanske 4 å då är ju värden ist alles skyhög.. Eller? :-/

• 5barnsmamma85

Haha förstår det! Känner lika ibland när tankem slår mig att det kanske är tvillingar. Jag har ju redan 5 barn i åldrarna 10-2 :-/

Men som läget är nu så tror jag verkligen inte att det är 2.

Jag har en vän som med alla sina 3 mått väldigt illa, men värst med 2:an då fick hon tillbringa en natt på sjukhus pga hennes illamående å kräkningar.

Hoppas du slipper det och att det snart vänder

• 5barnsmamma85

Alltså när jag gjorde vul i torsdags så var det en läkare som först tittade i ca 20 min å båda hon och jag såg säcken i livmodern sen tog hon in en mer erfaren läkare som såg samma sak och dom.såg äggledarna klart och tydligt.. dom var "tom" å fin. Så jag är verkligen förvirrad. Ska höra på måndag om jag kan få komma å titta igen.

Tack för svar!

• 5barnsmamma85

Hej igen!

Nu har BM ringt mig ang lördagens prov. Det hade stigit till 14000 och hon sa att det var en graviditet som än så länge håller sig kvar. Men hon vid håller att jag bara är i v4 :-/

När jag frågade hur det kan vara så så babbla hon bara om att vi jobbar inte med hcg tagningar utan vi litar på vad ul säger.

Ååå blir galen.. kommer vara galen inna det är dax för rutin ul.

• 5barnsmamma85

Vad skönt för dig att få må bra denna gång!

Jag är mer fundersam än orolig när jag sitter å funderar. Men det är mest för att dom placerar min graviditet så tidigt.. Jag enligt dom då har alltså plussat i v 1 ungefär, vilket är helt omöjligt. Men men.. hcg stiger som det ska iaf.. bara hoppas att det faktiskt finns ett barn där inne också

Tack för ditt svar

• 5barnsmamma85

Haha.. Ja håll tummarna för en tjej!

Men jag kan tyvärr inte uttala mig i det då jag aldrig känt nån skillnad

Eller hur.. När hon dessutom sa "du är i vecka 3 KANSKE vecka 4" de sa hon den 25/9 å jag plussade den 13/9 det är ju tekniskt omöjligt!! Men ändå ett hcg på 14000 nu. Begriper inget! :-/

• 5barnsmamma85

Jag har också tänkt den tanken..att vi pratade "olika språk" då, men det gjorde vi inte då hon sa "du är ju i v 7+2 enligt sista mensen men näe du är i vecka 3 KANSKE 4" plus att hon flyttade fram förlossningsdatumet ungefär lika mycket som hon drog av veckor. (Givetvis :-P )

Även om det skulle vara så att hon inte räknade med dom andra 2 veckorna, så går det ju inte att ungå det faktuma att jag isf plussade innan jag blev gravid :-/

Aja.. Det är inte mycket att göra åt, det är bara rida med i stormen och invänta RUL

Tusen tack till er alla som orkat svara i mitt ältande!

• 5barnsmamma85

Det är ju sant såklart. Men jag har ringt in nu och varit orolig över det här flera gånger och blir inte erbjuden nåt nytt ul. Får väl kanske helt enkelt kräva ett

Nope, här görs vid en normal graviditet endast ett vid v 18-20.

Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)