• MrsC74

Gravid.. Igen! :-)

Ja 8000 stämmer ju med den vecka du tror du är i. Däremot är det märkligt att läkaren säger du är mycket tidigare.

Jag har haft ett utomkved. Hade högt hcg. Tidigt såg man två prickar sa min privata gyn. Men inget hjärta såklart så tidigt. Men sedan fick jag så ont att jag svimmade. Det var ett utomkved och äggledaren sprack.

Läkaren på sjukhuset sa att min provta gyn omöjligt kan ha sett två prickar.

Det jag menar med detta är att ibland så ser det inte och har svårt att tyda pga dåliga skärmar erfanenhet osv.

Du bör ju vara i dem vecka du tror. Det är säkert i sin ordning.

Får du göra ett till VUL?

• MrsC74
    5barnsmamma85 skrev 2014-09-29 12:16:06 följande:

Glömde svara på din fråga. Ja jag har 3 pojkar och 2 flickor sen innan smile1.gif

Tycker det är

Konstigt med så högt HCG. Det skulle alltså vara 2 veckor sedan du blev gravid.? Då ser man ju knappt hinnsäcken. Du måste vara längre gången än v 4
  • MrsC74
    5barnsmamma85 skrev 2014-10-04 00:45:51 följande:

Jag har också tänkt den tanken..att vi pratade "olika språk" då, men det gjorde vi inte då hon sa "du är ju i v 7+2 enligt sista mensen men näe du är i vecka 3 KANSKE 4" plus att hon flyttade fram förlossningsdatumet ungefär lika mycket som hon drog av veckor. (Givetvis :-P )

Även om det skulle vara så att hon inte räknade med dom andra 2 veckorna, så går det ju inte att ungå det faktuma att jag isf plussade innan jag blev gravid :-/

Aja.. Det är inte mycket att göra åt, det är bara rida med i stormen och invänta RUL smile1.gif

Tusen tack till er alla som orkat svara i mitt ältande!

Fast ändå till RUL kan du inte vänta. Det skiljer ju en hel del på v 19 eller 22. Skulle du vara i v 22 vid RUL och något är galet så är det väldigt sent.

Gör du inget ultraljud där

Mellan ?
Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)