Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Könstillhörighet - när?

Jag kommer faktiskt inte ihåg, men jag är rätt säker på att inte någon av mina äldsta var bombsäkra i den åldern. Däremot har jag en känsla av att det fanns ett stark intresse i den åldern.....mycket prat om vem som var en han och en hon och om farmor var en pojke eller flicka . Idag är de 6,5 respektive 5,5 år och har dunderkoll. Dunderkollen kom - tror jag - i samma veva som de plötsligt ville gå på toa själva......runt 4,5 kanske. Två pojkar ska väl tilläggas.

• Flickan och kråkan
    nozpa skrev 2014-09-17 11:02:50 följande:

Min äldsta var 2 ganska så exakt. Något hände över en natt där. Det var tjejerna mot killarna på alla plan. Jag hade jättesvårt att ta in att hon redan var så medveten om det.
    Hon blev även extremt tjejig i sitt sätt i samma veva. Och sedan dess är det mycket flickor vs pojkar. (Även barn vs vuxna). Hon är 3 nu.

Undrar om inte flickor är lite tidigare på den fronten generellt?
  • Flickan och kråkan

Inser nu att det nog var lite tidigare även för mina pojkar. Vår trea föddes när mellansonen var drygt 4 år och då hade han absolut koll. Kanske något år tidigare då vid 3,5.....vågar inte svära . Vet i alla fall att de ibland slängde ur sig något i en ålder då jag trodde att de hade koll men avslöjade att de inte hade det .

Svar på tråden Könstillhörighet - när?