• Anonym (Ärrad)

    Korten på bordet, såhär är män egentligen!!

    Ok. Jag vill ta upp en sak, min tro om hur män tyvärr fungerar. Det är så att jag självklart hoppas att det inte stämmer, men efter att blivit sviken och fått höra allt ett ex sagt så har jag börjat tro på det. Det har gått så långt att jag börjat känna avsky till män och bara dejtat tjejer på sistone.

    Killar måste vara sexuella till en nivå där de skiter i konsekvenserna om de inte får ligga eller runka och det leder till:
    Otrohet. Jag säger inte att alla män är otrogna, men jag har blivit utsatt av det.upprepade gånget. En gång valde killen att sätta på en borderline sjuk knarkare. Jag är välvårdad, utbildad, framförallt knarkar jag inte.... Men ändå valde han att knulla henne när jag låg hemma och väntade på honom. Hur hittar jag min självkänsla efter det?! Vad är man värd då?

    Runka. Jag tror män rankar vid alla tillfällen dem kan. Att de kan välja det framför sex. Men bara dem får spruta så mår dem bra, annars kan de göra vad som helst för att få ut sin sperma. Enligt mig är det sjukt och tycker inte dem har.någon självkontroll.

    Män är aldrig nöjda på riktigt. De vill alltid testa något nytt oavsett om de är lyckligt gifta, sambo, singel. De säger att de är nöjda med sin fru, hon ÄR säkert otroligt vacker och go. Men de har ALLTID fantasier om andra kvinnor. Har de en rund kvinna hemma vill de testa en smal donna. Har de en vältränad kvinna hemma vill de gärna testa en mulliga sort. Osv. De kommer alltid vilja göra annat och de är inte gjorda för monogami rent psykiskt.

    Det värsta av allt är att jag har pratat med flera män som oberoende av varann bekräftat detta. De kan vara nöjda med tillvaron, sin fru som man älskar, men fantasierna om andra närvarar inte.

    De fantiserar om kvinnans vänner, att få ha trekant med frugan och väninnan. Om killkompisarnas flickvänner och om övriga de finner attraktiva.

    Män fantiserar också om unga tjejer 18 åringar, 20 åringar. ' oförstörda, oskyldiga ' tjejer som är sexuellt aktiva men oerfarna och därmed undergivna.

    Män kollar in nästan alla kvinnor de ser, rumpa, ansikte, ben bröst. Vart man än går spanar dem in andra, även bredvid frun.

    Tjejer träningskläder kan få många män att vrida sönder nacken för att de ska glo.

    Kort.och gott, män är aldrig nöjda. De vill egentligen ha tillgång till lite av varje. När de runkar tänker dem INTE på frugans fina kropp utan om 20 åringen som gått förbi i träningsbyxor samma dag. Om fruns sexiga arbetskollega eller om mannens egen kollega.

    Så, detta har ca 10 av mina manliga bekanta erkänt. De alla lever olika liv men passar in i någon av de kategorier jag nämnt.

    Resten har jag självt upplevt med de män jag träffat. Alla har även här varit olika varann men haft uppställda liv.

    Jag har fått otrolig avsmak för män. Jag kommer helt enkelt tro att alla män är såhär och att kvinnor som inte tror på det blir lurade av sina män. Ingen har lagt korten på bordet och erkänt att det är så.

    För killar är sex väldigt viktigt.och deras ' behov' finns där. Det är bara så att de är olika bra på att dölja det.

    Män får gärna kommentera detta! Alla förstås men ni män får gärna bemöta detta ärligt som anonyma och berätta hur fel / rätt det är.

  • Svar på tråden Korten på bordet, såhär är män egentligen!!
  • Anonym (.)
    Anonym (Zed) skrev 2014-09-17 21:34:55 följande:
    Ser du ingen skillnad på fantasi och verklighet är det nog bra om du är ensam...
    men du kan ju inte utgå att alla tycker eller acepterar samma saker som du?

    personligen har jag inga problem med att bara se min partner, jag har inget behov eller lust att spana in andra och vill vara med någon som delar mina värderingar, jag fördömer inte dig för att du vill anorlunda men ge då respekten tillbaka till andra

  • Anonym (Zed)
    Anonym (.) skrev 2014-09-17 21:40:01 följande:
    men du kan ju inte utgå att alla tycker eller acepterar samma saker som du?

    personligen har jag inga problem med att bara se min partner, jag har inget behov eller lust att spana in andra och vill vara med någon som delar mina värderingar, jag fördömer inte dig för att du vill anorlunda men ge då respekten tillbaka till andra
    Så att tänka att man skulle vilja döda nån borde innebära att man kan fällas för mord?
  • Anonym (.)
    Anonym (Zed) skrev 2014-09-17 21:53:04 följande:
    Så att tänka att man skulle vilja döda nån borde innebära att man kan fällas för mord?
    *suck*

    det jag säger att bara för att just du gillar att se på andra eller har ett behov av det så betyder det inte att alla har det, du representerar dig själv och inte alla andra människor

    det finns människor som inte vill eller har behov att spana in andra, som ser människan istället för skalet, jag säger inte att du inte får tycka som du vill, eller vara om du vill jag säger bara att jag är inte som du

    du måste inse att alla inte tycker som du för annars generaliserar du lika grovt som ts gör och jag tycker ni båda har fel för allt är individuellt
  • Julligulli

    Det låter för mig mest som om du har problem med sex och sexualitet över lag. Eller så har du bara problem med att interagera med andra människor. Alternativ tre är att du helt enkelt har träffat på väldigt mysko män, men det nekar du ju till så då antar jag att det är något av det förstnämnda. 

    Sorry, men det är mitt intryck av dina inlägg.

  • Anonym (...)
    AstridH skrev 2014-09-17 20:34:15 följande:

    Alltså, jag vill inte vara den som är den, men jag är kvinna och den där trådstarten beskriver både män och kvinnor i min omgivning - inklusive mig.

    Klart jag tänker på kollegor, vänner, partners vänner vid onani. Varför skulle jag bara tänka på min partner? Klart jag tittar på både män och kvinnor i tajta gympakläder. Jag spanar in alla möjliga människor på stan; bröst, lår, rumpa, midja.

    Jag klarar verkligen inte av att vara monogam för jag vill ha allt, jag vill aldrig fastna med någon. Jag har varit otrogen tidigare och därför går jag inte in i en sådan relation igen.

    Skulle detta vara något specifikt för män, eller va?


    Fast det är inte "klart". Det vore fint att sluta generalisera i allmänhet. Jag tänker inte på andra riktiga människor när jag onanerar, och jag vet inte varför, det har alltid varit så.
  • EnAnonumius
    Anonym (.) skrev 2014-09-17 21:40:01 följande:
    men du kan ju inte utgå att alla tycker eller acepterar samma saker som du?

    personligen har jag inga problem med att bara se min partner, jag har inget behov eller lust att spana in andra och vill vara med någon som delar mina värderingar, jag fördömer inte dig för att du vill anorlunda men ge då respekten tillbaka till andra

    Öh vem har sagt något om att spana in?

    Man blundar ju knappast när man går på stan, och i bland när man går förbi någon så kan man ändå upptäcka "oj h*n såg ju snygg ut".  I bland så kan man känna en persons doft utan att se personen ifråga, som gör att man kan "tända till". 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tom Araya
    Anonym (Ärrad) skrev 2014-09-17 13:22:48 följande:

    Ok. Jag vill ta upp en sak, min tro om hur män tyvärr fungerar. Det är så att jag självklart hoppas att det inte stämmer, men efter att blivit sviken och fått höra allt ett ex sagt så har jag börjat tro på det. Det har gått så långt att jag börjat känna avsky till män och bara dejtat tjejer på sistone.

    Killar måste vara sexuella till en nivå där de skiter i konsekvenserna om de inte får ligga eller runka och det leder till:
    Otrohet. Jag säger inte att alla män är otrogna, men jag har blivit utsatt av det.upprepade gånget. En gång valde killen att sätta på en borderline sjuk knarkare. Jag är välvårdad, utbildad, framförallt knarkar jag inte.... Men ändå valde han att knulla henne när jag låg hemma och väntade på honom. Hur hittar jag min självkänsla efter det?! Vad är man värd då?

    Runka. Jag tror män rankar vid alla tillfällen dem kan. Att de kan välja det framför sex. Men bara dem får spruta så mår dem bra, annars kan de göra vad som helst för att få ut sin sperma. Enligt mig är det sjukt och tycker inte dem har.någon självkontroll.

    Män är aldrig nöjda på riktigt. De vill alltid testa något nytt oavsett om de är lyckligt gifta, sambo, singel. De säger att de är nöjda med sin fru, hon ÄR säkert otroligt vacker och go. Men de har ALLTID fantasier om andra kvinnor. Har de en rund kvinna hemma vill de testa en smal donna. Har de en vältränad kvinna hemma vill de gärna testa en mulliga sort. Osv. De kommer alltid vilja göra annat och de är inte gjorda för monogami rent psykiskt.

    Det värsta av allt är att jag har pratat med flera män som oberoende av varann bekräftat detta. De kan vara nöjda med tillvaron, sin fru som man älskar, men fantasierna om andra närvarar inte.

    De fantiserar om kvinnans vänner, att få ha trekant med frugan och väninnan. Om killkompisarnas flickvänner och om övriga de finner attraktiva.

    Män fantiserar också om unga tjejer 18 åringar, 20 åringar. ' oförstörda, oskyldiga ' tjejer som är sexuellt aktiva men oerfarna och därmed undergivna.

    Män kollar in nästan alla kvinnor de ser, rumpa, ansikte, ben bröst. Vart man än går spanar dem in andra, även bredvid frun.

    Tjejer träningskläder kan få många män att vrida sönder nacken för att de ska glo.

    Kort.och gott, män är aldrig nöjda. De vill egentligen ha tillgång till lite av varje. När de runkar tänker dem INTE på frugans fina kropp utan om 20 åringen som gått förbi i träningsbyxor samma dag. Om fruns sexiga arbetskollega eller om mannens egen kollega.

    Så, detta har ca 10 av mina manliga bekanta erkänt. De alla lever olika liv men passar in i någon av de kategorier jag nämnt.

    Resten har jag självt upplevt med de män jag träffat. Alla har även här varit olika varann men haft uppställda liv.

    Jag har fått otrolig avsmak för män. Jag kommer helt enkelt tro att alla män är såhär och att kvinnor som inte tror på det blir lurade av sina män. Ingen har lagt korten på bordet och erkänt att det är så.

    För killar är sex väldigt viktigt.och deras ' behov' finns där. Det är bara så att de är olika bra på att dölja det.

    Män får gärna kommentera detta! Alla förstås men ni män får gärna bemöta detta ärligt som anonyma och berätta hur fel / rätt det är.


    Detta stämmer nog in på många män, men det är inget unikt för just män...
  • EnAnonumius
    Anonym (så är det) skrev 2014-09-17 21:32:18 följande:
    Och jag  vill då hellre leva ensam än med en man som ser på andra kvinnor, som runkar och fantiserar om andra (vadå det är bara fantasier??). Då är jag hellre utan än att ha ett svin vid min sida. Och alla män är svin. Fy fan.
    Så om man skall skära alla över en om samma kam och använda mig av din logik på samma gång så kan man summera upp kvinnor så här:

    Alla kvinnor är kontrollfreaks som ser sig själva som offer, och vill ha exklusiv bestämmanderätt över vad alla männen få tänka. 

    Nej "alla män" är inte svin. Lika lite som "alla kvinnor" är kontrollfreaks och vill ha censur på männens tankar. 

    Svin och rötägg finns bland båda könen... 
    Underbara och goa människor, finns bland bägge könen med. Det är däremot den enda riktiga fakta som finns faktiskt. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ärrad)

    Måste ju få påpeka att det är svårt att ta dig seriöst när du diskuterar på så låg nivå.

    'Passa dig'? För vad? Dig?


    Anonym (Fuck) skrev 2014-09-17 21:28:47 följande:

    Ta inte in min mamma i detta . Du vill verkligen inte se mig respektlös ! Passa dig . Jag har all rätt att vara bitter ! Kvinnor är otrogna hitt och ditt och jag lovar och svär mer än vad män är otrogna ÄNDÅ så är det alltid kvinnor som är offer . Tro mig det ända order jag beskriver kvinnor med är Bitches .


Svar på tråden Korten på bordet, såhär är män egentligen!!