Detnärmarsig skrev 2014-09-19 00:00:54 följande:
Ja fast nu ville jag diskutera med de som gjort operationen. Denna metod har funnits i typ 4 år nu och görs över hela världen. Så även om den räknad som ny så har tiotusentals operationer gjorts. På alla dessa operationer är det mycket få biverkningar så nej, det handlar inte om läkare som har sålt in detta på mig.
Och du är inte på något sätt rädd att din syn faktiskt skulle kunna bli sämre efter operationen än vad den är nu?
Jag googlade lite och slogs av alla dessa leende kvinnor som försäkrar för dej hur bra allt är och hur säkert allt är. Det är när flygpiloten försäkrar sina passagerare hur säkert flygningen är som jag blir rädd på allvar. Men du tycker leende kvinnor är en garanti för hur säker metoden är?
Jag läste följande:
"Det kommer ständigt nya metoder. Ofta är de varianter och förbättringar av tidigare ögonlaserbehandlingar.
ReLEx Smile är en sådan variant som visat sig vara en förbättring av LASIK. Snittet man skär är mindre och därmed blir risken för komplikationer också mindre. Men man skär! Vilket är dumt. För om man inte skär alls minimerar man också komplikationsrisken. Därför är ReLEx Smile något vi inte gör. Kan man låta bli att skära i ögat ska man göra det. För att det är säkrare och för att ögat läker ihop helt. Läs själv på
Carl Zeiss hemsida om ReLEx Smile och förblindas av alla fina ord. Men kom ihåg ? man skär."