Inlägg från: mittemellan |Visa alla inlägg
  • mittemellan

Okej att mormor reser bort en natt med 16-månaders barn?

Min mamma, som min dotter på 16 månader känner väl, kom med förslaget att hon skulle resa till min mormor (flickans gammelmormor) över en natt. Min första reaktion var absolut inte! Men nu har jag funderat lite fram och tillbaka. Min dotter har som sagt träffat sin mormor cirka en gång i veckan sen nyfödd, jag har väldigt nära relation med min mamma. Hon har även sovit över natten hos mormor vid 3-4 tillfällen och det har gått jättebra.

Skulle det vara okej för min mamma att ta med min flicka på en 2 timmars tågresa, sova en natt hos min mormor och sen åka tillbaka dagen efter? Det handlar alltså om ett dygn drygt borta från oss och det hade betytt väldigt mycket för gammelmormor. Jag är höggravid och orkar inte riktigt åka med plus att mannen och jag skulle må bra av lite egen tid tillsammans. Ge mig lite respons tack!

• Svar på tråden Okej att mormor reser bort en natt med 16-månaders barn?
  • mittemellan
    Hanks skrev 2014-09-18 12:46:23 följande:

Din mamma lyckades väl ta hand om dig när du var liten, så varför skulle hon inte kunna ta hand om din dotter?

Ja, nu är det ju inte min mammas förmåga att ta hand om min dotter som gör mig osäker utan hur min dotter ska känna över att vara en natt på en ny plats utan någon av hennes två närmsta anknytningspersoner. Jag är rädd att hon ska bli ledsen och otrygg och sakna mig och hennes pappa. Samtidigt som jag vet att hon är trygg med sin mormor.
  • mittemellan

Tack för alla svar och nu känner jag mig mer säker att det kommer gå bra. Och både mormor och gammelmormor kommer bli glada

Svar på tråden Okej att mormor reser bort en natt med 16-månaders barn?