Jag blev i mars lämnad, efter 12 år som gifta. De senaste åren har varit bra, vi har gjort roliga saker rest, budat på nytt hus innan han släppte bomben.
hans känslor hade svalnat, han ville leva ett annat slags liv, han var uttråkad på familjelivet. Mitt hjärta är fortfarande krossat.
Han flyttade ut snabbt, jag blev helt ensam. Han bröt totalt under en period på några månader. han visste att jag var ensam, inte har familj i den här staden (Stockholm), han ringde aldrig, smsade aldrig för att se hur det var. Han ville aldrig prata vidare om uppbrottet. Jag grät varje dag i tre månader, sov dåligt, gör fortfarande, har gått ner 7-8 kg i vikt.
Eftersom kommunikationen inte var så bra hade han svårt att samarbeta om barnen, allt det fick jag lösa, han hade fullt upp med sitt nya liv, ordna boende, nytt jobb, vara ute och festa. Det har varit viktigt för honom vid de tillfällen vi haft kontakt att markera att det är slut, han är som personlighetsförändrad. Och jag har ändå inte försökt få tillbaka honom, inte skickat dramatiska sms eller varit klängig.
Nu mår jag bättre, han är bättre på att kommunicera, vill plötsligt vara trevlig. Pratar om att vara vänner. ?
Men jag har fått överleva den här värsta perioden mitt liv och han har inte funnits här som vän. Vi kommer vara sams för barnen men jag kommer aldrig vara vän med honom. Han lämnade mig ensam, nu pratar jag inte om att han lämnat förhållandet utan det faktum att han bröt all kontakt när jag bokstavligt talat fick överleva dagen under en period.
Jag har varit så patetisk under den här perioden, ville exempelvis ha lämning av barnen på söndagar här i hemmet, mycket för att jag ville se honom, prata 3 minuter i veckan med honom. Jag ville att vi skulle ha gemensamma firanden av födelsedagar för barnen. Jag har varit den klassiskt lämnade som vill att vissa saker ska fungera, och vara som förut. Att vissa saker inte behöver förändras bara för att det är slut. Haha, jag kan faktiskt skratta åt mig själv i efterhand.
Nu vill jag ha lämning på förskolan och inte träffa honom på ett år eller två. Nu har det gått in i mig att han inte bara gjort slut, han svek också.
Så lämna honom om det är det du måste, men skjut inte en mygga med kanon. Det vill säga gör slut på ett bättre sätt en min man. De där första blodiga månaderna efter att man blivit lämnad är viktigare än de som lämnar tror.
Sen det där med att vara god vän med sitt ex är också någonting man kan fundera på om man verkligen vill vara. Det tar ju slut av en anledning. Jag ville vara vän i början, men inte alls längre.