Inlägg från: DamnCat |Visa alla inlägg
  • DamnCat

Pojknamn på T

Hej!

Jag väntar mitt tredje barn. Vi vet med 100 % säkerhet att det är en pojke. Våra två andra barn har namn som böjar på T och jag skulle vilja att det tredje barnets namn också börjar på T, men jag har så sjukt svårt att hitta något bra. Jag gillar de ovanligare namnen, är inte mycket för de vanliga,,,

Ge mig lite tips tack!

• Svar på tråden Pojknamn på T
  • DamnCat

Tack för förslagen! Ture och Tom tycker jag är för vanligt/känt eller hur man nu ska säga... Jag menar att det är namn som de flesta hört förut. Tellus faller mig inte riktigt i smaken men det är det bästa av förslagen hittills :) Teonor är för likt Teodor... Teofil får mig att tänka på pedofil, tyvärr :/

• DamnCat

Hahaha, gud vilken rolig tråd det blev!

Nej, det blir definitivt inte TiziANUS ;) 

Tack så hemskt mycket för alla förslag! Här är många bra att välja på! Samt några som dykt upp som jag redan funderat på, som t ex Thilo/Tilo och Tristan.

Såg att någon undrade vad mina två barn heter, väljer att inte skriva det då jag vill vara lite anonym. Jag tror vissa i min umgängeskrets som jag vet/tror hänger här listar ut vem jag är då jag tror jag är rätt ensam om den kombinationen av namn. De börjar båda på Ti iaf :)

Svar på tråden Pojknamn på T