Är min fru bi/lesbisk?
Anonym (Tjej 29) skrev 2014-09-19 10:22:31 följande:
Hon kanske bara inte är särskilt sexuell? Det låter skitjobbigt för dig, men ibland får jag känslan av att när det gäller olika lust hos par så kämpar den med mer lust sig gul och blå för att lösa problemet, när den lustlösa parten inte ser ett problem eftersom denne inte är så intresserad av sex... Folk har ju olika lustnivå liksom.

Min fru är också ungefär som TS partner. Vi har sex, men hon verkar inte ha någon ambition om att utveckla sexet. Hon är nöjd som det är och låter mig styra allt. Jag har iofs fått igång att vi använder en del sexleksaker, men jag får dålig respons, hon säger bara att det jag tycker är kul är ok för henne.
Och det där med komplimanger... Jag tror helt enkelt att kvinnor inte är speciellt intresserade av mannens kropp på samma sätt som vi är intresserade av kvinnors kroppar, jag visar ofta min fru uppskattning för hennes kropp men får väldigt sällan något tillbaka.
Men det är trist att ni har sex så sällan... Har man sex oftare brukar det också höja kvaliteten på sexet, jag har också varit i "svackor".
Jag tror att man måste titta på hennes omvärld. Mår hon bra? Finns yttre faktorer som påverkar negativt? Är hon nöjd med sig själv, sina prestationer och sin kropp? Jobbar ni på att bygga upp varandras självförtroende? (Kritik för småsaker o gnabb är en riktigt effektiv sexdödare.)