Inlägg från: Fundersam02 |Visa alla inlägg
  • Fundersam02

Är min fru bi/lesbisk?

writer skrev 2014-09-19 14:37:21 följande:
    Jag förstår vad du menar och det är mycket möjligt att svaret bara är att hon inte är intresserad av sex! Men jag vill ju försöka hitta en orsak till varför det är så. För det vanligaste, enl. min uppfattning, är ju ändå att både män och kvinnor gillar sex. Eller är jag helt ute och cyklar?
    Det kanske inte finns nån orsak. Hon kanske bara är född med låg sexdrift, och om det är så så går det ju knappast att göra nåt åt. 

Om hon hade haft högre sexlust och den hade försvunnit så hade det ju gått att försöka hitta den igen, men om hon aldrig har varit särskilt intresserad så går det nog inte att ändra på.

En del måste äta som vargar för att bli mätta och andra äter som sparvar och blir mätta. Vi är biologiskt olika.

Det bästa är väl om vi funderar över om sexlusten är någorlunda lika när man börjar träffa någon så att man inte binder upp sig med någon som inte alls matchar en själv på det planet.
  • Fundersam02
    writer skrev 2014-09-19 15:24:56 följande:
    Nog sant!
    Men när vi träffades hade vi sex i en nivå som jag gillade. Men det har ju gått från flera ggr/dag till nu vecka/veckor mellan gångerna.

Jag begär absolut inte att man ska ha sex flera ggr/dag dock. Men kanske i alla fall 2-3 ggr/vecka hade varit mer enl. mitt behov.

Men men...
    Eftersom ni hade sex så ofta i början så kanske hon hade mer sexlust då eller var hon med på det bara för att "ställa upp"? Om hon verkligen hade mer sexlust då, så kanske det går att få tillbaka den en del i alla fall. Fråga henne vad hon tror.
Svar på tråden Är min fru bi/lesbisk?