Fruwiie skrev 2014-09-21 22:06:19 följande:
Ska jag ta dessa utbrott varje kväll eller hitta ett nytt substitut som hon kommer att fastna vid? Bör jag göra nåt annat än att låta henne varva ned o sen lägga oss i sängen med en bok o mys? Är hon för liten för denna typ av nattning? Känner redan nu att jag tvekar o tvivlar på mig själv som så många gånger innan. Jag vill inte misslyckas ännu en gång de kan ju skada henne och göra henne förvirrad. Jag vill vara konsekvent och bryta helt med flaskan men behöver veta om detta verkligen är rätt sätt? Tar jag bort en stor trygghet för henne? Tänk om hon behöver den med tanke på att pappa är borta mkt o lillebror tar lite plats o sen dagis där de händer massor. Jag finns ju här för henne med närhet hela tiden men de kanske inte räcker? Tänk om hon kommer lida i tystnad när hon märker att mamma struntar i att jag behöver flaskan? Ååååh ångest :(
syskon på väg!
Men helt ärligt, det är ett skadligt beteende du lärt henne. Det är svält att dricka sej mätt! Klart hon saknar sin flaska men det gör dom flesta som slutar med den. Kan du inte ge henne youghurt eller smörgås innan hon ska sova? Eller nåt annat som hon gillar? Då vet du säkert att hon är mätt och behöver inte ha dåligt samvete om hon säger att hon inte är mätt. Detta ska gå! Tro på dej själv!