• Anemone

flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT

Anonym (mor) skrev 2014-09-19 20:17:16 följande:
    Du har aldrig funderat på att fråga på BVC? Att ett barn dricker 10 (tio) flaskor/dag låter ju helt abnormt. Är hon inte på förskolan på dagarna?
    Ja, 10 låter mycket. Min tvååring dricker inte mer än 5 flaskor (näringsdryck och NAN) även de dagar hon inte vill ha någon fast mat alls. 
  • Anemone
    Anonym (mor) skrev 2014-09-19 20:43:48 följande:
    Men är du hemma med din tvååring? Har ditt barn ngn sjukdom? Inga barn på förskola matas väl med nappflaska? 
    Jag jobbar och barnet dricker nappflaska på förskolan likväl som hemma. Har selektiv ätovilja, även om det är rätt mat äter hon för lite för att klara sig på detta.
  • Anemone
    Fruwiie skrev 2014-09-19 21:20:30 följande:

Jag förespråkar ju egentligen att barn går hemma tills 3 års ålder men svårt i detta samhälle med jobb ekonomi osv :)

Vad är selektiv matovilja? Hur märker man den? Tänkte ifall detta med flaskan inte skulle hjälpa för maten jag nämnde tidigare. Hon åt ju middag idag men 3 slevar spaghetti och sen kvällsmat 4 timmar senare 1 pkt jordgubbar och en drick yoghurt. Till lunch 1 majskorn :p

Barnet äter inte mat som är "fel" oavsett hunger, de svälter hellre. www.selektivatstorning.se/

Försök att få kontakt med dietist, de är jätteduktiga. 
    Anonym (mor) skrev 2014-09-19 21:28:14 följande:
    Jag supermor? Nej det ska gudarna veta att jag inte är. MEN även en usel mamma begriper att det inte är normalt när en treåring dricker välling/näringslösning ur flaska tio ggr/dag. Du måste ju hjälpa ditt barn ur det beroendet och om jag var i din situation så skulle jag rådfråga BVC eller barnläkare or whatever!!! Ditt barn har ett sjukt beteende och du är den som kan hjälpa henne...............
    Har du erfarenhet av att egna barn eller har du arbetar med barn med ätovilja? Jag får en känsla av att du inte alls vet vad du pratar om. Mitt barn har kontakt med barndietist som ordinerar just - näringsdryck. 

www.metro.se/nyheter/wilja-2-ett-av-alla-barn-som-behover-hjalp-att-ata/EVHnih!GosSGarSnfw/
  • Anemone
    Anonym (mor) skrev 2014-09-20 08:15:17 följande:
    (Ts flicka är snart tre). Jovisst kan barn vara hemma på heltid men i ett fall som detta så kanske det är bättre om barnet är på förskolan på heltid ett tag för där är det tvärstopp med vällingblask och alla barn äter riktig mat. Hur de gör på förskolan vet jag inte men det "sitter väl i väggarna"(?)
    Mitt barn dricker näringsdryck i nappflaska på förskolan. Inte alltid förskolan är någon mirakelkur, visst i vissa fall kanske.
Svar på tråden flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT