Fruwiie skrev 2014-09-19 21:20:30 följande:
Jag förespråkar ju egentligen att barn går hemma tills 3 års ålder men svårt i detta samhälle med jobb ekonomi osv :)
Vad är selektiv matovilja? Hur märker man den? Tänkte ifall detta med flaskan inte skulle hjälpa för maten jag nämnde tidigare. Hon åt ju middag idag men 3 slevar spaghetti och sen kvällsmat 4 timmar senare 1 pkt jordgubbar och en drick yoghurt. Till lunch 1 majskorn :p
Barnet äter inte mat som är "fel" oavsett hunger, de svälter hellre.
www.selektivatstorning.se/
Försök att få kontakt med dietist, de är jätteduktiga.
Anonym (mor) skrev 2014-09-19 21:28:14 följande:
Jag supermor? Nej det ska gudarna veta att jag inte är. MEN även en usel mamma begriper att det inte är normalt när en treåring dricker välling/näringslösning ur flaska tio ggr/dag. Du måste ju hjälpa ditt barn ur det beroendet och om jag var i din situation så skulle jag rådfråga BVC eller barnläkare or whatever!!! Ditt barn har ett sjukt beteende och du är den som kan hjälpa henne...............
Har du erfarenhet av att egna barn eller har du arbetar med barn med ätovilja? Jag får en känsla av att du inte alls vet vad du pratar om. Mitt barn har kontakt med barndietist som ordinerar just - näringsdryck.
www.metro.se/nyheter/wilja-2-ett-av-alla-barn-som-behover-hjalp-att-ata/EVHnih!GosSGarSnfw/