• Colisa

flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT

Anonym (mor) skrev 2014-09-19 20:51:51 följande:
    Är hon inte på förskola? Är hon fullt frisk?
    Är det så himla konstigt om en tvååring inte skulle gå på förskola? I synnerhet som det finns yngre syskon hemma?

(Nu går ju TS barn 15h, ni postade visst samtidigt.) 
  • Colisa
    Fruwiie skrev 2014-09-19 20:51:40 följande:

Ja hon går på förskolan 15 timmar så detta är ju de dagarna hpn är hemma. Dagis dagarna är de väl halva mängden. Nej ingen flaska på dagis så de r mig hon kör med här hemma tror jag.

Vad jag menade med jesper juul är att han säger ju sätt gränser och va bestämd men kränk inte barnet respektera hens identitet och respektera hen som individ. Där blev det liksom kortslutning för mig när hon drar igång o skriker o sparkas o gråter o hela världen går under. Då ekar alla "do's and dont's" i huvet o man blir mer lr mindre handlingsförlamad i rädsla för att göra fel. Ist för att lita på sig själv och sin instikt o magkänsla så överanalyseras allt. Iaf för mig kanske är ensam om det

Ta det lugnt! Vad som är rätt och fel varierar beroende på vem du frågar. Du har bergis gjort "fel", enligt någon "expert", flera gånger och du kommer att göra det igen, liksom alla andra föräldrar gjort i alla tider. Det är inte hela världen, barn klarar sig bra fast deras föräldrar inte är perfekta och gör allt rätt. Slappna av och kör på!

Ni verkar ju fått en bra start med avvänjningen nu, lycka till med fortsättningen!
  • Colisa
    Anonym (mor) skrev 2014-09-19 21:19:49 följande:
    Okej är det du som är TS kanske? Barnet fyller tre år i december och att då dricka välling ur flaska tio gånger/dag är SJUKT!!! 15 timmar/vecka på förskolan är lite och man får hoppas att alla barn oavsett yngre syskon eller annat ska få vara på förskolan på heltid i framtiden och inte vara hemma med mamma då det inte fungerar alls.......
    Nej, jag är inte TS, det ser du väl?Glad

Jag uppfattade inlägget som att du trodde att en tvååring som var hemma på dagarna måste vara det för att det var sjukt på något vis, och tyckte det var en underlig inställning, därav frågan.

Att det inte är så bra att dricka en massa vatten ur flaska istället för att äta verkar ju TS själv ha insett.

Det är fullt normalt för små barn att vara hemma med föräldrar och syskon, även om det inte fungerar alls för just dig. Barn har varit hemma med sina mammor på heltid i tusentals år.
Svar på tråden flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT