Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT

Jag hade faktiskt liknande problem med min son i den åldern, han älskade sin flaska och hade heller inte napp och åt dåligt. Vi tog fajten vid 3 års åldern och det var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli men ja det kommer bli skrik och tårar ett tag!

Försök hitta något hon gillar att äta så fokuserar du på det, med min son gick det bra med bröd och banan. 

Hoppas det löser sig och kämpa på, det finns hopp min son är nu 5 och kommer inte ens i håg hur kär han var i sin flaska

• YokohamaNr2
    jenny99 skrev 2014-09-19 10:54:01 följande:

Min var likadan som din,galen i välling/flaska.Dock så begränsa jag det men tillslut erbjöd jag välling ur mugg och det var inte populärt alls.Hon bojkotta det och valde själv riktig mat.För henne var det själva grejen att ligga i sängen o dricka ur flaska,det bästa hon visste och ville bara ha mer och mer.

Oj vad det känns igen, precis så var det för min också! Jag gjorde också så att flaskorna gick sönder (vilket vissa gjorde också )så ska du ha mjök så dricks det ur glas eller mugg. Han skulle dessutom ha sin mjölk i en viss temperatur och dricker fortfarande helst uppvärmd mjölk

Du har fått jättebra råd här TS så bara att kämpa på, sen tänker jag också hur läggningsrutinen funkar, kan den ruckas på något sätt att dottern kanske får spela spel eller kolla film en stund när du lägger lillebror, eller om det går att lägga henne innan lillebror?
  • YokohamaNr2
    Fruwiie skrev 2014-09-19 11:12:03 följande:

Wow samma här!! Vattnet ska in i micron exakt 30 sek. Hon har faktiskt börjat uppskatta böcker och 2 nätter nu har hon somnat medan jag läser utan att dricka upp flaskan. Vid lillebrors nattning måste jag komma på något eftersom det är värsta tiden. Kanske erbjuda något kvälls snacks med ett glas saft och en film. Vi får se hur det går :)

Japp 30 sekunder var det här med
  • YokohamaNr2

Min son som nu är 5 och ofta rätt jobbig att lägga brukar också köra med hungerkortet när han vet att det är läggdags, vet du om att hon har ätit ok och inte är superhungrig så tror jag nog att det är mer av en förlängningstaktik

• YokohamaNr2
    Fruwiie skrev 2014-09-24 14:14:20 följande:

Hon äter dricker och är MYCKET gladare nu. Igår kväll sa hon ingenting utan lade sig i sängen och vi stoppade om lilla nallebjörnen o öppna en bok. 10 min sen sov hon tätt intill :) jag läste dock färdigt boken för den var så bra :)

Se vad skönt! faktum är att de glömmer väldigt snabbt snart kommer hon inte komma ihåg att hon var flaskfanatiker!! Snyggt jobbat
Svar på tråden flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT