• Fruwiie

flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT

Som sagt jag har pratat med både bvc o flera läkare. Dom ler mest o säger ingen fara det går över blablabla. Det är ingen som direkt sagt åt mig på skarpen även fast jag innerst inne vet att det är jag som måste bli konsekvent. Har varit skit nojig sen start att vara "hård" elr sätta gränser. Har liksom varit rädd för o bli för hård o utöva för mkt makt (ni vet som Jesper juul skriver om). Istället har de blivit raka motsatsen. Jag har en del jobb framför mig men det är värt det för att jag ska kunna bli den förälder jag strävar efter att bli och hon ska lära sig att skrik o hysteri inte kommer köpa henne hela världen. Hon somnade f.ö nyss inom loppet av 15 min. Jag läste o hon va lite intresserad men ej nöjd med att vi glömt flaskan. Hon la sig på tvären och sparka o pressa mig i sidan. Jag fortsatte titta i boken o sa jag vill läsa färdigt nu med dig. Klonk sa det helt plötsligt. Eeh ok? Haha. Men hon har virusinfektion just nu så kanske inte har kraft att protestera så man kan ju se denna sjuk vecka som en möjlighet att förändra vanor ;)

syskon på väg!
  • Fruwiie

Ja hon går på förskolan 15 timmar så detta är ju de dagarna hpn är hemma. Dagis dagarna är de väl halva mängden. Nej ingen flaska på dagis så de r mig hon kör med här hemma tror jag.

Vad jag menade med jesper juul är att han säger ju sätt gränser och va bestämd men kränk inte barnet respektera hens identitet och respektera hen som individ. Där blev det liksom kortslutning för mig när hon drar igång o skriker o sparkas o gråter o hela världen går under. Då ekar alla "do's and dont's" i huvet o man blir mer lr mindre handlingsförlamad i rädsla för att göra fel. Ist för att lita på sig själv och sin instikt o magkänsla så överanalyseras allt. Iaf för mig kanske är ensam om det

syskon på väg!
  • Fruwiie

Jag förespråkar ju egentligen att barn går hemma tills 3 års ålder men svårt i detta samhälle med jobb ekonomi osv :)

Vad är selektiv matovilja? Hur märker man den? Tänkte ifall detta med flaskan inte skulle hjälpa för maten jag nämnde tidigare. Hon åt ju middag idag men 3 slevar spaghetti och sen kvällsmat 4 timmar senare 1 pkt jordgubbar och en drick yoghurt. Till lunch 1 majskorn :p

syskon på väg!
  • Fruwiie

Mor till och att börja med LÄS HELA tråden innan du sätter igång att döma. Jag bad om råd ej veta hur bra o duktig du måste vara som den supermor du är i jämförelse med sjuka mig

syskon på väg!
  • Fruwiie

1. Hon dricker inte välling

2. Hur tänkte du att situationen skulle förbättras av att jag skickar iväg mitt barn bort från mig? Istället för att tillsammans jobba tillsammans och lösa problemet?

3. Hur får du uppfattningen att det inte fungerar ALLS för oss? Vi har ett problem här hemma som jag ville ha hjälp med. Tror inte jag är ensam om att ha problem till o från när man har barn eller? Utöver detta sover hon som en gud får kärlek uppmärksamhet utevistelse stimulans närhet omvårdnad och hela min vakna tid går åt att finnas för mina barn. Är det så sjukt att jag lyckats lite lite sämre på en punkt när de andra sakerna fungerar perfekt?

syskon på väg!
  • Fruwiie

4. Jag har rådfrågat men det lär du väl missat att läsa också

syskon på väg!
  • Fruwiie

Fast ja okej du svarar men dina svar känns inte direkt igenomtänkta. Dels säger du att en dålig mor till o med begriper. Var får du uppfattningen av att jag INTE begriper detta? Vidare ber du mig söka professionell hjälp. Detta har jag redan gjort tidigare. Du kallar beteendet sjukt och ja, må så vara även detta har jag tagit upp jag har mått dåligt en tid och vill nu ha hjälp att gå vidare framåt i livet o inte älta alla misslyckanden. Jag vill ha svar som innebär att jag kanske hittar nya idéer och lösningar eftersom jag inte kommer längre. Jag uppskattar verkligen allas svar även dina. Dock har jag lite svårt att se vad dina svar skulle bidra med?

syskon på väg!
  • Fruwiie

Anemone

HJÄLPPP så likt det är min tjejs matvanor. Jag läste på sidan du skickade. Jag överdriver inte heller. Bullar älskar hon men BARA översta lagret med socker. Pasta ris potatis aldrig kött lr fisk lr kyckling. Förutom korv. Aldrig geggig mat hon gillar när man lägger saker separat utan att nudda varandra. Morotstav lite gott tills efter 4 tuggor då spottar hon ut. Det gör hon med mycket. Hon har sina konstiga idéer men de låter än så länge långsökt att hon skulle ha någon sjukdom utan jag hoppas att detta vänder nu när vi slutar med flaskan. *hoppas hoppas*

syskon på väg!
  • Fruwiie

Ja jag har nu inlett denna "fight" och har bestämt mig för att vi ska ta oss igenom den. Jag behövde nog bara en liten push och råd från er för att få nya krafter.

syskon på väg!
  • Fruwiie

Jultomten var en superbra ide och det har jag faktiskt tänkt på innan. Och ja jag kan hålla med om att dagis blir en paus ifrån flaskan vilket kan kännas skönt. Men hon äter inte där heller och det är här hemma jag vill ta uti med problemet. Vi ska lösa detta inte se dagis som en räddning för då anser jag att jag flyr problem och ansvar

syskon på väg!
Svar på tråden flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT