• frestelsen

    clearblue digital öppnat!

    Det är alltid 3 streck i cb. Jag har med öppnat mina neg och mitt nu som va gravid va mycket starkare streck i

  • frestelsen

    Fast inte för att göra er besvikna men det är ALLTID 3 streck på deras digitalt.. de är styrkan som avgör.. maila clearblue själva om ni inte vill tro det. Jag har tagit 10tal test o det ser ut så. Sen om man är gravid så är det starkare och när de är starkare kommer det stå gravid.. därför är de digitala..

  • frestelsen
    IVFmamma skrev 2016-11-12 18:39:13 följande:

    Som jag förstår av bilderna så är det alltid 3 streck men de blir starkare när veckorna ökar


    Precis och nått streck mäter veckorna. Är en hel vetskap o försöka analysera strecken där. Bättre att använda stickor om man vill analysera test o sen ta digitalt för att va säker:)
  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-12 19:15:58 följande:

    Oavsett om det alltid är 3 streck eller inte så har ju det ingen betydelse när man väl fått mensen eller ett ordentligt plus. Och får man "Inte gravid" så har man oavsett inte tillräckligt höga halter av hcg i urinen.

    Men jag tycker sånt här är lite roligt så googlade lite till och hittade detta:

    "If no hCG is present, the anti-?hCG antibodies attached to blue dye flow past the result zones on both strips, and no lines will be formed giving a ?Not Pregnant? result. If insufficient hCG is present, result lines may form but will be below the lowest thresholds set, and a ?Not Pregnant? result will be displayed."

    Länk till sidan: poasaholic.blogspot.se/2009/04/true-secret-to-digital-pregnancy-tests.html

    Om någon skulle vara lite obekväm med engelskan så översatte jag den i google translate också.


    Vi har alltid lite hcg i kroppen>5 o ju äldre kvinnan är ju högre hcg.
  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-12 20:18:03 följande:

    Jo, men det är olika typer av hcg men det var nytt för mig faktiskt. Men det stog när jag läste hela texten på sidan. Men den var lång och invecklad, därför länkade jag till den också. Däremot stog det inte att man har mer ju äldre man blir. Så nu har jag lärt mig något nytt.


    Nä de är samma och med att de ökar med ålder och mot klimakteriet kan man få falska plus.
  • frestelsen

    Cirkulerande hCG-nivåer kan öka med åldern hos kvinnor, särskilt runt klimakteriet, och det har föreslagits att detta kan leda till falskt positiva resultat vid användningen av graviditetstestningssatser, särskilt för perimenopausala kvinnor." Från clearblue.

  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-12 21:18:06 följande:

    Jag hoppas verkligen inte jag är i klimakteriet redan som 31-åring. Haha


    Nä de tror jag inte:) men kan va bra o veta:) du har ju fått svagt på annan sticka så ökar de snart så ska du någ se att de slår om till gravid
  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-12 21:25:28 följande:

    Man hoppas ju så mycket. Har kollat hcg-tabeller och allt möjligt nu. Men hcg-nivåerna kan tydligen vara väldigt låga fram till vecka 6. Hoppas jag får ett tydligt positivt imorn.


    Du tog inget lloyds?
  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-12 22:13:51 följande:

    Bara supersvaga streck på dom också. Fattar ingenting. Billiga-testers stickor var också bara svaga streck. Det är så man börjar tro att kroppen inte är gjord för att få vara gravid.


    Hur länge har ni försökt?

    För att ge dig hopp så; vi har kämpat i över 2 år men flera mf och svaga plus som blir till mens.. förra året fick vi ma i v.10. Efter vart min cykel heldum och vi fick letrozol (älstimulerande) samt otrivelle (hcg som får ägget att släppa) inget häner förutom att min cykel blev kortare. Sen såg de en polyp i livmodern och vi bestämde oss för operation. Men vi hann inte för ett ligg pch nu vart plus. Helt oplanerat:) är i v. 7 nu o självklart rädd för mf hela tiden. Ska på tidigt vul på onsdag och hoppas ett hjärta tickar.
  • frestelsen
    FrökenE1985 skrev 2016-11-13 20:43:42 följande:

    Håller tummarna för att allt går bra denna gång. Det här är försök 5 för oss med 2 el 3 mf/kemisk graviditet (vet inte vad man ska kalla dom). Svaga plus 2 av gångerna. 1 vecka sen mens första gången, 2 veckor sen mens andra gången då plussade jag svagt, 2 normala cykler och förra cykeln hade jag 1 vecka sen mens med svagt plus och nu igen samma sak, men ändå en bättre känsla i kroppen. Så man är ju lite nervös och frustrerad. Funkar det inte nu heller så ska jag kontakta gynekolog då jag har kända tpo-antikroppar också.


    Okej, håller tummarna:)
Svar på tråden clearblue digital öppnat!