Stämde din känsla?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Med första visste jag på nåt sätt att de var en flicka och det var det.
Nu med andra gick det inte se på RUL, var först inne på pojke men nu mer åt flicka så jag har ingen aning. Alla tror pojke utom dottern som säger det är "lillasyster" :P
Första graviditeten hade jag en väldigt tydlig bild framför mig att jag bar på en flicka. Kunde verkligen inte se mig föda en pojke. Ut kom en liten flicka :)
Denna gång (10 år senare) kände jag direkt, "jag har en pojke i magen, otroligt stark känsla, var liksom säker?!" Haha
UL i v.23 visade han att mamma ha alltid rätt ;)
Japp båda gångerna hade jag rätt eller ja rätt på tre barn eller vad man ska säga.
Första trodde jag att det var en pojk och det blev det.
Andra var lite speciellt för dagen innan mitt första UL så fick jag världens panikattack över att jag trodde jag skulle få tvillingar. Den känslan visades vara sann. Vid nästa UL i v 18 fick jag reda på att det var en pojke och en flicka. Vilket jag också hade rätt i plus att jag pekade ut vilken sida varje kön låg i min mage med.
Måste säga att jag blev lite imponerad på mig själv där ;)
Jag hade rätt med alla tre barnen.
Ja hade en känsla hela graviditeten att det var en pojke. Ut kom en pojke
Med forsta var jag helsaker pa att det var en pojke, vi valde aldrig ens ut ett tjejnamn. Och visst var det en pojke!
Med andra sa trodde jag flicka tills v. 14 da jag stod i duschen och helt plotsligt sa fick jag varldens konstigaste kansla och bara "visste" att det var en pojke. Pang sa det bara! Och nog ar det en pojke igen
Insag senare att jag bara valt pojkgrejer till min bebisonskelista innan vi ens visste kon och innan jag fick den dar pang-kanslan sa maste ha varit nagot undermedvetet dar..
Första barnet ( fick man inte veta kön) men jag var 110% säker att det skulle bli en pojke. Jag var helt övertygad och ut kom en tjej! Det tog ca 3 månader innan det sjönk in att det var en flicka. Haha så fel det kan bli.
Andra barnet önskade jag mig verkligen en till flicka och jag hade på känn att det var en tjej. Och eftersom detta var 6 år senare så fick man veta kön och då var det en tjej! Åh jag blev så glad och man förstod allt mycket fortare och jag kunde förbereda mig. Jag tycker könsultraljud är väldigt bra
Första barnet ( fick man inte veta kön) men jag var 110% säker att det skulle bli en pojke. Jag var helt övertygad och ut kom en tjej! Det tog ca 3 månader innan det sjönk in att det var en flicka. Haha så fel det kan bli.
Andra barnet önskade jag mig verkligen en till flicka och jag hade på känn att det var en tjej. Och eftersom detta var 6 år senare så fick man veta kön och då var det en tjej! Åh jag blev så glad och man förstod allt mycket fortare och jag kunde förbereda mig. Jag tycker könsultraljud är väldigt bra ![]()
Inte första gången..
Då hade jag ingen koll alls, mer än att jag tyckte det var märkligt att jag mådde så himla bra under hela graviditeten! Inget illamående, ingen trötthet, lite humörsvängningar, en liten blödning i v 11 men annars hur bra som helst.
Ut kom en kille
Andra gången kräktes jag från v 5 till 15, somnade stående och fick blödning i v 8
Helt hundra på att det var en tjej
Ut kom.....en tjej!
Tredje gången visste jag att det var en flicka från start!
Varför?
Mådde sjukt illa, inte lika kräkig som sist men fy.. Kunde inte åka bil utan Att stanna varannan km och nästan spy på vägen.
Blödningar i v 7
Ut kom...en tjej.
Fjärde gången samma sak!
Blödningar tidigt och illmående..
Fick...en tjej till!
Femte gången nu då!!( ja jag vet, helt galet!!! Helt och hållet en "hoppsanbebis")
Inget illamående, ingen trötthet, knappt några tecken på graviditet alls och en liten blödning i v 11
Jag gissar på kille, fostervattenprov på måndag! Är allt bra får vi se ;)
Min stämde. Innan jag ens visste att jag var gravid kände jag att "blir jag gravid den här månaden så blir det en flicka" och det blev det. De andra gången har jag känt att det var pojkar, men det fick vi tyvärr aldrig veta.