• SarasaminosB

Rösta absolut inte på SD

SD kan verka charmlöst parti likt det Nazisternas parti vann en tredjedels majoritet under 1948. Sedan var han finurlig och utnämnde sig till rikskansler och kunde köra över riksdagen med militärlagar. Vad hände sedan.

Jo visst ja frågor som han hållit undan kommer till ytan
    och de som röstat på dem får en kalldusch.

Visst kan man säga att i början var Hitler en bra man med god handlingskraft som både rädda arbetslösa, infrastruktur och så vidare, men efter det jag nämner ovan blev han kallhamrad okänslig djävulsk tyrannisk diktator i första graden.

Men då var det för sent att ta tillbaka sin röst! DemonSD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-20 01:42
    Herregud alltså 13 procent av Sveriges befolkning saknar helt verklighetsuppfattning eller så är de demonerna kallhamrade ja säg det NI

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-20 23:49
    Den 30 januari 1933 utsågs Adolf Hitler av Tysklands dåvarande president Paul von Hindenburg till rikskansler, tysk statsminister. Trots att detta är en mycket viktig historisk händelse, som har påverkat mänskligheten under flera generationer, och trots att en omfattande beskrivning av Hitler, nazistpartiet och Nazitysklands massmordspolitik ägt rum under senare år, är Hitlers maktövertagande fortfarande ett gömt kapitel som den borgerliga historiken inte vill ta upp. Förklaringen är att det var storkapitalet och den politiska högern som en gång gav Hitler statsmakten i Tyskland, samma politiska krafter som idag styr världen.

Nazistpartiets enorma ekonomiska resurser kom direkt från den tyska arbetsgivareföreningen och det tyska finanskapitalet. Kunskapen om Hitlers maktövertagande är avslöjande för kapitalisternas tänkesätt och agerande och informationen är därför nästan obefintlig.

• Svar på tråden Rösta absolut inte på SD
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-15 20:41:03 följande:
    Men du gör ju samma analys om allt till vänster om borgarna - men ifråga om kommunismen istället. No difference at all.
    Nej, det gör jag inte.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Vanillaextract

Hitler och nazisterna var mer än öppna om deras åsikter om judar och andra minoriteter, de försökte aldrig lura folket på den punkten. Läs mein kampf så förstår du.

• SarasaminosB
    Helhet skrev 2014-12-15 18:16:25 följande:
    Vill man inte vara human och hjälpa folk så är det givetvis så. Ingen arbetslöshet ( förutom latmaskarna som ej vill jobba) högre resultat i skolorna, bättre sjukvård, bättre äldrevård, högre kvinnolöner. Det fattar ju vem som helst, arbetslösa och sjuka tjänar man inga pengar på" Trodde du det?
    exakt
  • SarasaminosB
    Gert skrev 2014-12-15 20:45:24 följande:
    Nej, det gör jag inte.
    jo du
  • SarasaminosB
    Vanillaextract skrev 2014-12-15 20:47:11 följande:

Hitler och nazisterna var mer än öppna om deras åsikter om judar och andra minoriteter, de försökte aldrig lura folket på den punkten. Läs mein kampf så förstår du.

SD är värre än Nazisterna helt klart
  • Helhet
    SarasaminosB skrev 2014-12-15 20:50:35 följande:

exakt

Nu vill ju jag vara human och hjälpa folk, men att höra om de stora vinsterna är riktigt tröttsamt.
  • SarasaminosB
    Helhet skrev 2014-12-15 21:00:07 följande:
    Nu vill ju jag vara human och hjälpa folk, men att höra om de stora vinsterna är riktigt tröttsamt.
    Jimmy Åsnesson är störd
  • Gert
    SarasaminosB skrev 2014-12-15 20:59:52 följande:
    SD är värre än Nazisterna helt klart
    På vilket sätt är SD värre än NSDAP?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • SarasaminosB
    Gert skrev 2014-12-15 21:11:17 följande:
    På vilket sätt är SD värre än NSDAP?
    NSDAP är mer transparent
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-15 20:45:24 följande:

Nej, det gör jag inte.

Du kallade F! för kommunister i annan tråd. Tro mig, du får tycka så, men bli för guds skull inte provocerad om någon tycker SD är rasistiskt. Det är bara åsikter.
Svar på tråden Rösta absolut inte på SD