• Ultzama

septemberbarn 2014

Jag hänger gärna med i denna tråd då vi fick vår fjärde son den 20 sept. Vår lille är således 7 veckor nu och är enligt oss gigantisk,,,över 6,5 kg och 60cm lång (4060 gr å 51 vid fodseln). Här kan inte heller pappa bära eller trösta den lille,,,och det känns liksom inte bra att hysta över honom till pappan när han precis kommit hem frfån jobbet och att den lille bara skriker hela tiden. När jag går ut på kvällen för att ge mat till hästarna får lillpyssen följa med i vagnen även om han blir liggandes själv i mörkret en stund. Annars är vårt liv ganska kaotiskt där alla tre "småttingarna" (2,5 å 4,5 de andra små)  gärna skriker ikapp,,,,inget fint "fejsbokliv" här inteFlört.

• Ultzama

Vilka goa härliga småfisar vi verkar ha allihop!!  Här märker vi att Mateo är mer vaken i längre perioder och vad vi tror-försöker nå saker med nävarna. Han har ju alltid vela ligga klistrad vid brösten, så det känns skönt när han ligger och kikar lite för sig själv. Nu blir det lite tid över till allt annat som behöver göras hemma,,,Leende kommer ibland, han är svårflörtad men kommunicerar bra då han ger en trumpen min tillbaks istället för smilet Flört. Härom dagen åkte jag fram och tillbaks till staden för ett kort besök och ammade inte på hela tiden, tog nog nästan 2 timmar. Annars börjar jag tycka att det är väldigt tråkigt att gå hemma, vädret hjälper till för det är grådassigt å regnigt ute hela tiden så man drar sig för att vara ute.

Svar på tråden septemberbarn 2014