septemberbarn 2014
Vi har inte ens bestämt hur länge vi ska vara hemma. Vi har båda jobb som täcker upp så vi kan få ut 90% av lönen så jag tar inte ut så många dagar just nu. Känns det ok med inskolning i januari nästa år så gör vi kanske så, men augusti 2016 vore kanske det bästa.
Jag hoppas att sambon inte kommer upp i 100% fort, utan får tid på sig att arbetsträna.. På så sätt behöver lilleman inte vara 32h/v (min tjänst) på förskolan direkt utan öka successivt i takt med att sambon ökar upp sin arbetsträning också..
Men som du säger, känslor är inte rationella.. Kanske känns bättre i höst, hoppas på det i alla fall
Läser om bebisar i W's ålder som vänder sig mage/rygg och tillbaka som ingenting, som tar sig fram på egen hand (kryper, rullar, krälar) eller som sitter redan.. W gör inget av det där än.. Lägger man honom på mage så håller han upp huvudet en stund och kikar runt, har kunnat lura honom att rulla över på rygg några gånger med en leksak dock... Efter en stund i magläge så lägger han sig bara ner med armarna utmed sidorna och grymtar/stönar/gnäller...

Jag bävar för dagen då han börjar tappa sitt bebishår, ska vara väldigt vanligt att de skaver bort det har jag förstått 
: men måste man verkligen göda upp sitt 5 månaders barn med olja för att få upp hans vikt exakt till medelkurvan? era kurvor är ju gjorda på 70-talet och då få ammade sina barn i mer än 3 månader. så de stämmer inte ens på friska ammande barn!