septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vår bebis blir 4 månader nästa vecka. Hon är helt ur gängorna. Sov tidigare hela nätter m paus för en eller två amningar. Sedan fyra nätter vaknar hon fem gånger per natt och är sur. Verkar vara gaser i magen och kamp för att fisa. Måste promenera henne lugn runt i huset. Det är som att ha en enveckors igen. Någon som känner igen sig? Jag blir helt matt.
Jag håller med. Tycker att den hjälper för att jag lättare kan hantera att bebisen är jobbig om jag förstår varför och för att man får tips om hur man kan hjälpa bebisen genom sprången och underlätta för honom. Dessutom är det ganska skönt att hela tiden veta att det kommer ta slut. Men ibland känns tre veckor rätt övermäktigt samtidigt som man ser att nästa långa språng är på väg. Kan tänka mig att många tycker att det är skönare att inte veta alls men jag är lite av ett kontrollfreak ;)
Jag upplever dock att vår bebis bara är som värst under den veckan som har ett åskmoln över sig och bara är lite allmänt orolig och har lite problem med sömnen de andra veckorna. Och det som står i appen är ju det som är som längst, det kan ju gå över fortare :)
Åå vad jag känner igen min lilla i detta också, trodde de va magen men de va de nog inte han gick från att sova hela nätter till att vakna i stor sätt varrannan timma och dessutom skrek när han vakna på nätterna billet han aldrig gjort innan. Han blir 19 veckor nu på söndag och denna veckan har faktist varit mycket bättre. Vad är det för app ni använder? Vad heter den?
Vi var på bvc i veckan och lillen hade växt till 7730 gram och 67 cm, skönt att veta att han växer bra då jag fortfarande bara ammar. Fick tips av en vän att man kan prova att ge ersättning på kvällen om de gråter och inte kommer till ro om natten, jag har inte gjort detta då min lugnat ner sig nu men kan ju vara värt att prova.
Under sprången vill de ju generellt snutta oftare, har jag förstått.
Appen heter Wonder weeks och är baserad på boken Växa och upptäcka världen. :)
Som vanligt skönt att höra att andra också har det jobbigt ;) Nu tycker jag redan att det är bättre!
Förresten bebislängt, hur stor är er son nu? Vår vägde in på 7000 g och 61 cm nu. Född 24/9. En tung liten pjäs.
Förresten bebislängt, hur stor är er son nu? Vår vägde in på 7000 g och 61 cm nu. Född 24/9. En tung liten pjäs.