septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Tack! Intressant att höra hur ni andra har det :)
Vad gör ni med era bebisar på dagarna? Kul och se om jag kan få någon inspiration. Det är rs-topp i Stockholm nu i februari så jag vill gärna inte vara ute bland så mycket folk.
Vi brukar kolla i böcker, busa, träna på mage och sjunga sånger men han får också sysselsätta sig själv i babygymet. Får lite dåligt samvete över det men känner samtidigt att jag måste få göra saker. Typ diska, gå på toa, äta lunch etc. Jag brukar ha honom i famnen men ibland behöver man ju båda händerna.
Jag tänker att han gnäller ju om han är missnöjd. :)
ursäkta mig, en bajsfråga
Är det vanligt att bebis får grönare bajs när han börjar äta gröt?
när jag ammade var bajset gult, sen jag började med smakportioner blir bajset grönare och grönare, och senast var det ganska grönt (inte ilsket grönt, med ganska mörkgrönt).
kan inte tänka mig att det är kokt morot och palsternaka eller kokt kyckling som påverkar.
jag själv fick väldigt grönt bajs när jag åt järntabletter vid graviditeten, och gröten är ju järnberikad...
sökte lääänge på 1177, hittade inget vettigt. det är iaf inte laktos från min mjölk som påverkar, det vet jag.
vet inte om det är vanligt och man kan strunta i färgen eller man ska börja utesluta produkter...
ska fråga bm 18 februari, men det är plångt tills dess. vad tror ni?
Jag går också ut med vagnen såklart men han sover alltid bara en halvtimme åt gången och ungefär 1,5-2 timmar sammanlagt på dagen så det är ju rätt mycket tid han måste sysselsättas. :)
Jag går också ut med vagnen såklart men han sover alltid bara en halvtimme åt gången och ungefär 1,5-2 timmar sammanlagt på dagen så det är ju rätt mycket tid han måste sysselsättas. :)
Tack! Intressant att höra hur ni andra har det :)
Vad gör ni med era bebisar på dagarna? Kul och se om jag kan få någon inspiration. Det är rs-topp i Stockholm nu i februari så jag vill gärna inte vara ute bland så mycket folk.
Vi brukar kolla i böcker, busa, träna på mage och sjunga sånger men han får också sysselsätta sig själv i babygymet. Får lite dåligt samvete över det men känner samtidigt att jag måste få göra saker. Typ diska, gå på toa, äta lunch etc. Jag brukar ha honom i famnen men ibland behöver man ju båda händerna.
Jag tänker att han gnäller ju om han är missnöjd. :)
Det är extremt mycket RS-fall i hela landet nu. Det var på tv om det imorse.
Jag bor i Södermanland och på vårt BVC satt det lappar om att det är många små som insjuknat i RS och att det även förekommit fall av kikhosta hos små barn/bebisar i Sörmland. Så är man sjuk/förkyld/hostig ska man stanna hemma!
Usch, läskigt med rs och kikhosta.
Dasha, min kille har fått grönt bajs sedan han började med gröten.
Min kille ligger i sitt gym, sitter i knät eller sitter i sin babysitter. Vi busleker lite med honom och sen roas han en del av sin syster. Så mkt mer gör vi inte och han är jättenöjd. De har ju liksom fullt upp med att bara vara ;)
Dasha, min kille har fått grönt bajs sedan han började med gröten.
Gör ni något aktivt för att försöka få bebisen att sova hela natten? När kan de börja göra det? Vi har börjat ge en halv smakportion gröt innan läggning och upptäckt att han sover väldigt bra på det. Sover ca 20-08 och vaknar en gång. Men det vore skönt att slippa den där gången. Även om jag absolut inte klagar när han sover så bra. Vilket absolut inte är varje natt. Ibland sover han till 03 och vaknar sen varannan timme.
Vi bär mest runt på sonen här hemma, får ligga korta stunder på mage i babygymmet när han är vaken då han blir arg annars.. I och med att han har platt bakhuvud så undviker vi att han ligger på rygg när han är vaken..
Bland det bästa han vet är att gå omkring här hemma och titta på saker; lampor och sin egen spegelbild är roligast just nu. Det är också superkul att titta ut genom fönstret på andra våningen på alla bilarna som kör förbi
Annars så busar vi, sjunger sånger/ramsor, läser lite böcker, kör massage, pratar, ute och går med hunden..
Går på föräldraträff 1-2ggr/månaden och på onsdag ska vi gå på babycafé för första gången