nattilda skrev 2014-09-21 21:19:06 följande:
Ja väldigt långa 17 dagar :D nej jag kände inget alls dagen innan eller samma dag, vaknade kl 03 på natten av värkar.
Här blir man igångsatt senast 42+2. Ska till bm på tisdag och då bokas en tid på förlossningen för kontroll inför ev igångsättning.
Vad mysigt med en flicka :) jag har två tjejer och min magkänsla säger att det ligger en tredje tjej i magen :) ska bli spännande o se om jag har rätt .. igen :P
Hur känner du inför förlossningen då? Lugn? Rädd? Självklart är man nervös, det är jag fast jag gått igenom två redan :) är ju 10 år sen sist. Jag har haft snabba och okomplicerade förlossningar men lite nervös är man allt ändå.
Hej! Hade helt missat att du svarat! Nej, ingen bebisen har kommit och den verkar inte vilja komma ut heller... :( bad om en hinnsvepning idag men vart nekad.
Då finns det hopp än om du inte ha haft några känningar innan, det är en besvikelse att vakna varje morgon utan några värkar.
Spännande att inte veta könet så man får gissa sig till. Det kanske blir triss i tjejer om din magkänsla stämmer! :D
Jag är helt lugn inför förlossningen, vill bara att den ska starta. Jag tror jag kommer få en chock då den startar eftersom jag inte har förberett mig på att den kommer göra riktigt ont. Vad skönt att dina förlossningar har gått bra och önskar dig lycka till då det är dags!!!