Jag är döless....BF+3
samma här fast idag bf+2. sjukt less på att va gravid nu , ont överallt. Heller inga känningar att det skulle va på g
samma här fast idag bf+2. sjukt less på att va gravid nu , ont överallt. Heller inga känningar att det skulle va på g
Jadu det undrar jag oxå vad jag gör :) haha... Gör inte så mycket, ser till att vila mycket och ändå njuta av sista tiden av "ensamhet" :) har 2 stora tjejer oxå 10 och snart 13 år så eftermiddagar blir ju det vardagliga med läxor, matlagning mm. Konstigt att 9 månader gått så fort när dom sista veckorna känns som år :)
Vad gör du om dagarna?
Okej :) ja man vill ju ta vara på sista tiden som "ensam" fast det blir långtråkigt. Jag var inställd att jag skulle gå över va var det jobbigt då man passerade BF. Men snart är det över och som man längtar!
Jag försöker göra alla vardagliga saker. Går runt och städar dagligen, tar promenader och umgås med karln. Det här är vårt första barn. Men dagarna känns så långa.
Precis, längtan är så stor nu! Oj, 17 dagar det måste ha känts som en evighet. Har pratat med min BM och hon säger att man sätts igång 42+0 om inget har hänt innan dess. Jag vill verkligen att det ska starta av sig själv. Kände du något speciellt innan förlossningen drog igång, dagen innan?
Ja det är jätte spännande. Vi valde att ta reda på det och de är en flicka. I efterhand kan jag tycka det skulle vara roligt att låta det vara en överraskning.
Vad kul, har du någon gissning på vad de kan vara för kön? :D
Hej, är idag på BF+3 och är så sjukt less på att vara gravid nu. Dagarna går långsamt och har svårt att fördriva tiden. Jag har inga som helst känningar på att det skulle vara nära vilket gör saken sämre. Har testat allting som står på internet som skulle kunna få igång förlossningen, men icket!
Någon i samma sits som vill dela lite tankar?
Hej! Hade helt missat att du svarat! Nej, ingen bebisen har kommit och den verkar inte vilja komma ut heller... :( bad om en hinnsvepning idag men vart nekad.
Då finns det hopp än om du inte ha haft några känningar innan, det är en besvikelse att vakna varje morgon utan några värkar.
Spännande att inte veta könet så man får gissa sig till. Det kanske blir triss i tjejer om din magkänsla stämmer! :D
Jag är helt lugn inför förlossningen, vill bara att den ska starta. Jag tror jag kommer få en chock då den startar eftersom jag inte har förberett mig på att den kommer göra riktigt ont. Vad skönt att dina förlossningar har gått bra och önskar dig lycka till då det är dags!!!
Jag ringde och frågade idag om jag kunde få en och då sa dom att de inte ville göra nånting förrän man gått över två veckor, så jag vart lite besviken.
Okej! Vad synd att det inte startade för dig men hoppas det drar igång snart. Ska du testa få en till hinnsvepning om det inte startar snart?
Imorse har jag haft lite molvärk i ryggen men ingenting som gjort ont alls. Men nu ikväll gick slemproppen och har börjat få mer ont i ryggen samtidigt som livmodern blir stenhård, men det håller i sig korta stunder och är mycket oregelbundet. Jag vågar inte hoppas på att det startar snart men kanske innan måndag!!! :D