• Snöfrid

BF Juni 2015

Är gärna med i gruppen. Vi är (min fru) är gravid efter ivf. Är i vecka 5 (4+4) idag. Så väldigt nytt. Vi hoppas att vi ska få se ett hjärta slå på vul v 8. :) jag är 32, min fru som bär är 37, och det är vårt första barn. Vi bor i flen.

• Snöfrid

Just ja glömde skriva. Enligt uträknaren här på familjeliv är bebisen beräknad 4 juni-15 :)

• Snöfrid

Ja vi (min fru) fick ma vid förra graviditet, i december. Det hade dött i vecka 6. Det här är första graviditeten efter det. Eftersom vi gjort ivf så görs det alltid ultraljud i v 8 då, iaf där vi går i Uppsala. .

micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:

Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?

• Snöfrid

Officiell testdag idag! <3 vi kör ju ivf så det hör var dagen kliniken sa att vi ska testa! (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) . Vul 24 oktober på Reproduktionscentrum i Uppsala. Lång nervös väntan.

• Snöfrid

Hur många barn har du sen innan? :)

skorstenen skrev 2014-10-07 13:35:23 följande:

Tänderna tar stryk. Fick nyligen göra en rotfyllning pga täta graviditeter o småätande.

Men man måste ju småäta. Iaf jag.

Grönt äpple skuret i tunna skivor som legat i kylen är grymt.

Åkte o handlade mat idag. Blev mkt grönt. Suger snaps fick jag syn på o de åkte ner en rejäl påse i vagnen ;)

• Snöfrid

Åh härligt! Grattis! Jag skulle vilja ha stor familj. Få se om vi hinner. Jag är 32 och min fru är 37!

skorstenen skrev 2014-10-07 14:31:00 följande:

Tre :)

• Snöfrid

Fruktansvärt. Vi gick igenom det i december. Vi kunde inte.annat än typ tillåta oss att lägga oss ner och dö ett tag. Men komma över det har vi inte gjort än. Vi är gravida igen men livrädda igen. Kram <3

JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

• Snöfrid

Hoppas det går.bra! Vi är också så oroliga. Fick Ma i december och det här är första graviditeten efter det. Haft lite ljusrosa flytningar till och från i 5 dagar nu. Och till råga på allt tog vi ett testlagretgravtest imorse och det var inte riktigt lika starkt som innan. Dumt att testa insåg vi efteråt! Hemskt att oroa sig för det finns inget man kan göra för att underlätta heller..

Limpan nr2 skrev 2014-10-10 08:30:29 följande:

Åh tack snälla ni för att ni delar med er av era erfarenheter!!! Ett litet hopp tändes nu. Inget mer brunt sist jag torkade mig. Kanske kan det vara så att man har torra slemhinnor eller att det växer mycket just nu? Fick iaf tillbaka lite hopp, tack!!

• Snöfrid

En fråga om illamående. Min fru mår så illa, det blir värre och värre även fast hon tar Lergigan Comp , som det står 1 tabl 1-2 ggr/ dag och så tar hon postafen till natten. (Sist kräktes hon i flera dagar innan lergiganet till slut hjälpte lite. )Idag har det varit så illa så hon knappt har kunnat äta. På måndag kan vi ringa bm och fråga. Men nu är det ju hela långa helgen. Vad har ni fått för råd om Lergigan Comp? Är det 1 tabl 1-2ggr per dag som gäller? Anledningen till att hon tar Postafen till natten är för att hon inte kan ta det på dan för då somnar hon. Är lite oroliga för att "spysomenrävperioden" börjar.

• Snöfrid

Vi var till gyn idag för min fru skulle träffa en dr om sitt hemska illamående, så hon skulle få nån medicin (vilket hon fick). Men iaf så sa läkaren helt plötsigt att hon ska göra ultraljud! Vi trodde absolut inte de skulle göra det idag. Och vi har varit oroliga eftersom förra (och enda) graviditeten slutade i ma innan hjärtat hunnit börja slå. Men allt såg bra ut och hjärtat slog!!!!!! <3 helt otroligt! Vecka 6+3 och den var 6,94 m.m !

• Snöfrid

Hur räknar ni veckorna? Eller rättare sagt hur räknar ni när ni går in i en ny vecka? Vi har ju gjort ivf så vi vet exakt att första dagen på sista mens var en lördag,30 aug. Befruktningen skedde 10/9, en onsdag. Hur räknar vi då? Att vi börjar på ny vecka på söndagen?(enligt mensen) ?då går vi in i vecka 8 på söndag? #förvirrad*

• Snöfrid

Ahaa så då byter vi vecka på söndagar? Nu på söndag blir vecka 8 för oss. 7+1 ?

Isabella89 skrev 2014-10-14 19:52:18 följande:

Jag går efter senaste mens, även om jag vet att äl var lite tidigare än den 'ska' vara då vi använde äl-tester. Byter vecka på måndagar och går in i v8 på måndag (hade alltså sista mens med start 1 september). Så ni är en dag före mig :)

• Snöfrid

Ahhh ja! Familjelivs uträknare säger 6+6 idag! Så då stämmer det som du säger :) då är alltså imorrn 6+7 och på onsdag blir det 7+1 =D vi tänkte ta bild på magen varje "ny vecka" så då blir på torsdagar vi ska fota då :)

Milie skrev 2014-10-14 20:03:15 följande:

Åh, skrev hur långt som helst till dig och sen hängde sig sidan. Jag kör ett nytt försök! Hur som helst så kör de flesta appar att graviditetens första dag är 0+0 och BF sker på 39+6, men vissa kan köra på 0+1 som första dag och BF på 40+0. Mina appar kör dock på det förstnämnda.

Om man inte vet när ägglossningen var så kör man sista mensens första dag som 0+1. Om man däremot vet när ägglossningen/befruktningen var så sätter min app den dagen som 2+0 även fast den inte var 14 dagar efter mensen. Så jag hade sista mensen på en fredag men ägglossning på en onsdag så det är onsdagar som jag byter vecka.

Så i ert fall skulle jag tro att onsdag den 10/9 var er 2+0 och därmed v 6+6 idag!

• Snöfrid

Just ja! Hahaha Tack! Inte lätt det här med räkningen =D

Imorse fick min fru lättsaltade chips och Näringsdryck från apoteket som smakar nyponsoppa! Det funkade bra tyckte hon =D så vi har haft en lång mysig frukost i sängen nu! (Det är min uppfattning. Hon mådde mest illa stackarn och försökte få i sig nåt)

Milie skrev 2014-10-14 22:46:00 följande:

Fast då får ni vara redo med kameran redan imorgon då ni är på 7+0 då och därmed i vecka 8. Hehe.

• Snöfrid

Prova annars med kruskakli! =) perfekt att blanda 1-2msk i nyponsoppa (allt smakar bara nyponsoppa) och sen i med ca 1 msk olja! Funkar alltid!

avenell skrev 2014-10-15 08:53:14 följande:

Är det någon som är förstoppad?

Jag brukar ha problem med trög mage och nu har det blivit ännu värre.

Är det någon som vet om det är ok att ta 1 msk hela linfrön? Jag har googlat men får så olika svar överallt. Jag vet att man inte ska äta krossade linfrön men jag hoppas att hela är ok. Det brukar hjälpa min mage att hålla igång.

• Snöfrid

Idag har vi varit till vår klinik Reproduktionscentrum i Uppsala för Vul, som man brukar göra i ca v 8 efter ivf. Allt såg perfekt ut! 9,5 mm lång i vecka 7+2 och ett tickande hjärta såg vi! Underbart! Dr sa att efter att man sett hjärtat slå minskar missfallsrisken med mer än 50% . Kändes skönt att höra!

Svar på tråden BF Juni 2015